Wij eten dit ongv 1x per week omdat we dit zo lekker vinden Gewoon pasta, met een potje carbonara saus van c1000 merk en dan nog 250 gram beenham erdoor.... Maar iemand een idee hoe ik de carbonara saus zelf kan maken? (Makkelijk)
Euhm, ja. Ik heb een recept, het is niet helemaal pasta carabonara, maar ik vind het wel aardig in de buurt komen.. Wacht ik zoek ff mijn map op waar het recept in staat..
Ik maak het heel simpel. Spekjes uitbakken, crème fraiche of kookroom erdoor, geraspte kaas erdoor, knoflook, zout en peper. Champignons meebakken is ook lekker. Smaakt heerlijk! Maak er wel altijd een frisse salade bij.
Spaghetti met spekjes en kaas. Voor 2 personen: -250 gram spaghetti -versgemalen peper -100 gr mager rookspekblokjes -1 ei -1/8 liter room -50 gram parmasaanse kaas. Kook de spaghetti beetgaar volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Bak ondertussen de spekblokjes zachtjes krokant in een droge koekenpan, laat ze daarna uitlekken op keukenpapier. Klop het ei los met de room, en roer er 2 eetlepels parmasaanse kaas door. Laat de spaghetti in een vergiet goed uitlekken, en doe ze dan weer terug in de pan. Roer het roommengsel en de spekjes erdoor, blijf roeren tot alles door en door heet is. Breng het gerecht op smaak met versgemalen peper en serveer direct met de rest van de parmasaanse kaas. Het is niet helemaal carabonara, en ik vervang de spekblokjes zelf ook wel eens voor hamblokjes, of beenhamreepjes. Maar wij vinden dit heel erg lekker, en mijn man vind het zelfs lekkerder dan carabonara.
in een kom mengen: 2 eierdooiers, 250 ml room en 100 gram parmezaanse kaas geraspt. 200 gr. Parmaham bakken (of gewoon spekreepjes kan ook), mengsel er doorheen, even laten opwarmen en klaar is je carbonarasaus.
Room is vloeken in de keuken bij carbonara. Mijn man maakt het zo. Uitje en paar teentjes knoflook fruiten Spekjes erbij en uitbakken Macaroni koken en als het gaar is afgieten en bij de ui, knoflook en spekjes mikken en doorroeren Geraspte kaas eroverheen 1 rauw ei per persoon erdoor, goed doorroeren tot het stolt Peper toevoegen naar smaak