Sleutelbeen gebroken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sebasel4a, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje heeft tijdens de bevalling haar sleutelbeen gebroken.
    Wij zijn hier pas na 7 weken achter gekomen.
    Wie heeft hier ervaring mee en hoe is dat afgelopen?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarscheinlijk zit het nu al wel weer aan elkaar?

als het gewoon netje heeld zal ze er weinig last van hebben

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    zoals e zegt zijn ze daar met 7 weken pas achter gekomen dat houd in dat het dus nog niet genezen is
    want ze weet het net pas zo te zine aan der banner

nee geen ervaring mee moet met rust goed komen maarja het is een baby

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Heb hier ervaring mee, onze bink had ook een breukje in zijn sleutelbeentje. hier zijn ze al na 1 dagna bevalling achtergekomen en ze doen er eigelijk weinig aan, omdat dit vanzelf geneest. wel heeft hij de eerste week een soort mitella aan gehad en moesten we heel voorzichtig met zijn armpje zijn. Altijd eerst het goede armpje in zijn mouwtje en dan pas de ander.

Als ik het zo begrijp zit het breukje er dus nog steeds? Het had al aardug geheelt moeten zijn na 7 weken hoor.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

het kan al wel aan elkaar zitten, en dat het breukje nog zichtbaar is...
    Hier op volwassen leeftijd m'n sleutelbeen gebroken en ook dát moest vanzelf aan elkaar groeien, maar dat zie je nog steeds duidelijk hoor (als je het weet) zonder dat ik er last van heb.

on topic: Bij het kindje van een collegaatje kwamen ze er na een week achter. Maar hij gebruikte het armpje wel vrij snel gewoon. Ter controle moest er na een tijdje nog wel een rontgen foto gemaakt worden, maar alles bleek gewoon in orde en netjes aan elkaar gegroeid.

Kindjes zijn vrij flexibel, maar het hangt waarschijnlijk ook wel een beetje af van het soort breukje (of het netjes op elkaar is blijven zitten, of hoe groot de breuk is etc), wat dat betreft is het natuurlijk per kindje verschillend...

6. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is weer aan elkaar gegroeid, want ik kwam erachter doordat ik een bobbel op het sleutelbeen voelde. En van het cb moest ik langs de huisarts. En deze zei dat het al was aangegroeid, maar moest nog wel even langs de kinderarts van hem om het na te laten kijken. Ik vind het zo zielig voor haar dat we het niet wisten anders hadden we er iets meer rekening mee kunnen houden met aankleden enz. Ik dacht dat ze lag te huilen omdat ze het koud had:).
    Heb vanmorgen gebeld naar de kinderarts en kan vanmiddag langs komen dus wacht af wat ze daar zeggen.

7. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Mijn oudste heeft ook zijn sleutelbeen gebroken tijdens de bevalling, de verloskundige had het direct door. We hebben de eerste dagen zijn mouwtje omhoog gespeld (in mitella-houding) en er met aankleden rekening mee gehouden. We hebben totaal geen pijn bij hem gemerkt. Wel gebruikte hij dat armpje eerst niet. En na 3 weken, van de ene op de andere dag, vloog dat armpje vrolijk mee de lucht in. Hij heeft er dus verder niets aan overgehouden.

Sebasel, probeer je niet al te schuldig te voelen. Zoals ik al zei heeft onze kleine man er echt geen pijn aan gehad, het zou heel goed kunnen dat jouw kleintje gewoon van de kou huilde of het niet leuk vinden om aangekleed te worden (dat doet mijn jongste nog steeds...), dat hoeft echt geen pijn geweest te zijn!
    Succes bij de KA.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier sluit ik me bij aan... ons meisje vond aankleden en uitkleden de 1e 2 maanden ook verschrikkelijk

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

De mijne vindt het nog steeds verschrikkelijk :)

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

doe ik er nog een schepje boven op die van mij ook nog steeds hahaha

11. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Dito hier ;)

12. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft ook haar sleutelbeentje gebroken tijdens de bevalling (en KISS). De fysio is er met 11 weken achter gekomen (via kinderarts) er is idd een bobbel te voelen en ze heeft haar linker arm minder gebruikt dan haar rechter. We moeten haar nu stimuleren om bijv wel ook over links te draaien en te grijpen met links. Verder geen last meer van, maar nou heeft ze ook meer last van haar KISS dan haar sleutelbeentje gehad. Ze is nu ruim 3mnd.
    Succes!

13. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie lieve reacties!!
    En idd ze hebben foto's gemaakt vanmiddag en het was al mooi aan elkaar aan het groeien.
    De zenuwbeschadiging was minimum en gaat vanzelf weer over.
    Moet over 5 weken nog eens terug komen gewoon voor de zekerheid.

Deel Deze Pagina