1e bezoek vk, maar geen hartje luisteren. Vreemd?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roze78, 20 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ik lees overal dat er bij het eerste bezoek aan de verloskundige naar het hartje geluisterd wordt, ook in mijn zwangerschapsdagboek van Beatrijs Smulders staat dit bij 8 weken. Maar volgens mijn verloskundige is dat nu nog helemaal niet te horen? Prik mij maar lek. Hoe zit dit, iemand een idee?

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wat ik hier lees is dat de eerste keer vaak nog niet naar het hartje wordt geluisterd. Bij mij was dat ook zo. Vaak is het niet te vinden omdat de kleine zich nog onder het schaambot bevindt. Je zou je alleen maar zorgen gaan maken als ze het niet vinden. Bij onze VK-praktijk luisteren ze vanaf 14 weken.

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    voor zover ik weet kunnen ze het hartje zeker met 13 weken horen. vanaf een week of 10 gaan ze het pas proberen en dan is het dus ook niet zeker of ze m al kunnen vinden. 7 weken lijkt me ook errug vroeg hoor. wanneer moet je dan naar de vk?

4. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Bij mij luisterden ze ook pas bij de tweede afspraak (rond de 12e week). Ze zeggen inderdaad dat het hartje nog niet altijd meteen te horen is omdat het nog zo goed verstopt zit.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb het hartje ook niet gehoord bij de eerste afspraak, alleen gezien!
    Waarschijnlijk bij mijn volgende afspraak op 4 oktober gaan we het hartje wel beluisteren.

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij mij was het hartje ook niet te horen bij 9 weken het ligt er maar net aan hoe het ligt, het zit immers ook nog achter je schaambot, wij hebben het wel bij de echo van 11 weken zien kloppen.

7. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    meestal kunnen ze het hartje pas met vanaf ongeveer de 10 weken horen bij de VK
    dit is heel normaal

8. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Bij mijn 1e echo met 8 weken hebben ze ook niet geluisterd, was nog te vroeg. Bij mn 2e echo afgelopen dinsdag met 12 weken hebben we het hartje wel gehoord. Het boek waar je het over hebt gaat uit van de leeftijd van de baby nietvan de zwangerschap dus als ze het over 8 weken hebben bedoelen ze 10 weken zwangerschap. Ik heb het boek ook dus vandaar.

9. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    meestal is het hartje te horen vanaf zo'n 9 weken was mij verteld.
    waarschijnlijk hebben ze het niet gedaan omdat ze het hartje nog niet kunnen vinden... en willen ze jou niet ongerust maken...
    bij mij konden ze het met 9 weken horen...
    maar het is vaak nog flink zoeken..
    bij je volgende afspraak wordt het vast wel gedaan en anders moet je het gewoon vragen.

10. Niet meer actief

ik heb tot nu toe ook alleen maar het hartje ZIEN kloppen, nog niet gehoord....maak je geen zorgen!!

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik had een eerste afspraak met de vk toen ik 8 weken zwanger was. Er is toen niet naar het hartje geluisterd. Ze zei omdat dat nog niet kon. Met het tweede gesprek, toen was ik 12 weken zwanger, hebben we het hartje wel gehoord.

Vervelend heh als je erop rekent en het dan niet zo blijkt te zijn.

Groetjes Senseemillia

12. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    bij mij werd ook de eerste keer niet na het hartje geluisterd. dit vertelde ze aan de telefoon er al bij dus ik wist ervan. later vroeg ik me af waarom. tijdens de intake heb ik er na gevraagt, en ze zei dat zij het niet doet omdat je soms het hartje wel hoort en soms niet en als je het dan niet hoort, maken de meeste mensen zich meteen ongerust voor niks, dus daarom doet me VK het nog niet.

maar het zou dus wel kunnen, dat heeft ze ook gezegd en bij een vriendin van me dies nou 15 weken, heeft haar VK (een andere als ik) bij 9 weken wel na het hartje geluisterd.

13. debje26

debje26 Lid

17 jul 2006
    61
    0
    0
    Ik heb ook nog steeds het hartje niet gehoord.
    Bij mijn eerste afspraak (8 weken) heb ik een echo gehad, bij de tweede afspraak (12 weken) weer een echo. Dus heb het hartje wel kunnen zien!
    Hopelijk gaat ze volgende week wel luisteren, want ik ben wel heel benieuwd!

Hopelijk hoef je niet ook zo lang te wachten..alhoewel 2 echo's ook wel heel erg leuk zijn natuurlijk!

Groet,
    Deb

14. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ook ik heb het hartje pas gehoord bij de 16e week.
    Dit om je niet ongerust te maken, aangezien je kindje nog zo klein is dat het hartje moeilijk te vinden is.
    Vind het een goed idee om later te luisteren, als ze het niet kunnen vinden maak je jezelf alleen maar ongerust, terwijl dit niet nodig is.

Op de echo heb je vast gezien dat het hartje klopte.. hou je daar aan vast!

Groetjes Kalush

15. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ikheb het hartje ook pas gehoord bij tweede afspraak rond de twaalf weken eerder konden ze het niet horen

16. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    sorry stukje vergeten haha :oops:

wel konden ze de hartslag zien op de echo

17. marina99

marina99 Bekend lid

12 sep 2006
    913
    0
    0
    ik ben (nog) niet zwanger,maarre wat doen ze eigelijk de 1e keer bij de verloskundige?
    word er dan al een echo gemaakt,of in het ziekenhuis?

18. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    De eerste keer bij een VK is gewoon een intake gesprek..
    Je medische achtergrond e.d
    Een soort kennismaking.
    Er wordt dan een afspraak gemaakt voor een echo..

Tenminste zo ging het bij mij..

Groetjes Kalush

19. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    bij mijn eerste afspraak ging ze allemaal vragen stellen over mijn gezondheid en of ik wist wat ik niet mocht eten, ze heeft mijn bloeddruk opgemeten en (wat ik niet had verwacht) \ze ging naar het hartje luisteren, ik was bijna 10 weken.
    ze zei erbij dat ze eerst ging kijken waar mijn baarmoeder zat (die zat 3 of 4 vingers boven mijn schaambot) en toen ging ze proberen om het hartje te zoeken het duurde wel ff maar ze had het gevonden.

ik heb ook verwijs brief gekregen om een echo te laten maken in het ziekenhuis en om bloed te prikken.

Deel Deze Pagina