De laatste weken is het hier een ziekenboeg, net als in de rest van de Nederlandse huishoudens. Ik ben vorige week een paar dagen wat benauwd op de borst geweest. Afgelopen zaterdag 'brak' de griep door. Wat koorts gehad, hoofdpijn, niesen en hoesten. Heel veel hoesten. Over het kleurtje.. nouja. Dat moge duidelijk zijn Nu heb ik crackers en soepjes op terwijl ik ziek was en daarna ben ik weer gewoon gaan eten. Maar nu de afgelopen 2 dagen mijn gehoest wat minder is geworden en ik weer door mijn neus kan ademen valt er iets anders op.. Ik ruik en proef (vrijwel) niets meer Een zuur matje vanmorgen smaakte heeeel in de verte een beetje zuur. En verder proef ik dus gewoon niets. Ik ruik geen poepbillen, geen shampoo, geen wierook, geen ui. Gegoogled en het blijkt wel eens voor te komen na een bepaald griep virus. Mijn vraag... Heeft een van jullie dit wel eens gehad en hoe lang duurde het voor je geur/smaak terug kwam? Overigens wilde ik de huisarts even bellen als het na het weekend niet over is..
Ik heb dit altijd tijdens en na een verkoudheid/griep. Heel normaal,hoor en geen rden om daar voor de huisarts te bellen. Je zou neusspray kunnen gebruiken om alles wat meer open te krijgen/houden. Bij mij duurt het nooit langer dan een paar dagen.
Ik ben ool bekend met reuk en smaakverlies tijdens en na verkoudheid. De laatste keer duurder het iets langer dan een week.
Jeetje, dat is wisselend. Of binnen een week weer proeven. Of helemaal nooit meer :/ Ik proef het verschil tussen zoet, zout of zuur wel. Maar een zuur matje en een augurk smaakt hetzelfde. Chocolade en appelsap ook. Maar serieus, als er nu een gaslek zou zijn is het vette pech denk ik..
Ik rook en proefde niks meer toen ik een bijholte- en oorontsteking had. Heeft langer als een week geduurd voor het weer terug kwam.
Je reuk speelt een hele grote rol bij het proeven van dingen. Je neus is helemaal van z'n wappie af en doet het niet meer zo goed. Vandaar dat je niet meer kunt ruiken en proeven. Ik heb het ook ooit 1x gehad, was na een paar daagjes weer over
Hoop dat 't snel terug is.. Snuffel altijd zo door de haren van m'n kinderen en dat mis ik nu wel 't meest
Ik heb dit ook eens gehad een jaar of 7 geleden na een verkoudheidsvirus. Het duurde een maand of 3 tot 6 bij mij. Eerst inderdaad dat ik wel zoet of zuur proefde etc maar dat was het dan ook. Heel langzaam kwam de smaak terug gelukkig maar mijn reukorgaan is nog steeds niet ok. Sigarettenrook kan zo 3 dagen bij mij blijven hangen. Ook als ik bleekmiddel oid gebruik dan tast dan mijn geur weer aan. Bepaalde luchtjes ruiken ook heel vies (parfum) of anders dan vroeger. Beetje lastig wel maar goed. Het kan dus inderdaad door een virus komen.