Ik zal de situatie even kort uitleggen. Ik ben een alleenstaande moeder. De vader van mijn kind heeft een vriendin waar ik absoluut niet mee kan opschieten. Er zijn in het verleden vervelende dingen gebeurd waardoor wij elkaar niet liggen. Nou is het zo dat mijn kindje binnenkort jarig is, en ik wil haar eigenlijk niet uitnodigen. De vader van mijn kind is van harte welkom, maar op haar zit ik nou niet bepaald te wachten. Ik weet dat zij bij hem hoort, en dat ik allemaal leuk en aardig. Maar ik zit niet te wachten op spanningen op de eerste verjaardag van mijn zoontje. Ik weet dat zij hier een groot probleem van gaat maken, want ze gaat het niet accepteren dat haar vriend alleen bij mij thuis komt. Ik vind het aan de vader van mijn zoontje om te beslissen of hij alleen komt of helemaal niet. Mijn zoontje gaat pas sinds kort met regelmaat naar zijn vader, dus een echte band heeft hij met haar nog niet. En ook zijn de spanningen tussen haar en mij niet niet uit de lucht. Ik wil haar dus gewoon liever niet op de verjaardag. Nou vraag ik me af, ben ik onredelijk of is dit me goed recht? En schroom niet, eerlijke antwoorden zijn welkom
Ik vind dat je gelijk hebt! maar.. om de spanningen te voorkomen zal ik gewoon hem de keus laten of hij haar wel/niet meeneemt. het is wel iemand wie bij hem hoort. Toch moet je doen waar JIJ je goed bij voelt. Het is jou huis Sterkte..
tja.. ik vind dat je wel gelijk hebt.. het is jouw kindje.. en ik vind het al goed dat de vader mag komen ondanks dat je zoontje pas sinds kort bij hem komt.. die vriendin is (vind ik) niet belangrijk op zo'n dag.. dus ik zou idd de keus aan je vriend laten.. of hij komt alleen.. of hij komt niet.. en als ze persee zijn verjaardag wilt vieren.. dan doet ze dat maar een andere dag toch?
jaa wel lastig maar ..jij en je ex hebben samen een kind zo she needs back of a lil bit als het gaat om jullie kind.. en kan wel begrijpen dat hij wel bepaald wie hij meeneemt maar om de spanningen enzo rustig te houden vind ik wel dat hij moet begrijpen en wel nadenken dat het toch niet een goed idee is! en het is inmiddels in jou huis zo dus ja ben ook mee eens met de dames boven komt of komt helemaal niet!
Bah...geen idee!!! Ik zou het beste doen voor mijn kind....tja wat is dat..... Spanning op zijn verjaardag (weet trouwens niet of hij het merkt) of laten zien dat het zijn dag is en dat alle belangrijke mensen voor hem, welkom zijn. Succes met je beslissing!
Als ik de keuze aan hem laat dan gaat ze sowieso mee. Hij heeft liever een goede sfeer thuis en dat zij haar zin krijgt en dus mee gaat, dan dat hij alleen komt en zij dus boos is. Die spanningen die het met zich mee zal brengen neemt hij dan voor lief. Daarom heb ik ook het gevoel dat ik moet beslissen of zij wel of niet komt. En inderdaad het is mijn huis.
NEE jij bent niet onredelijk. Wat heeft jullie zoontje eraan als er alleen maar ruzie of een ongemakkelijke sfeer zal zijn op zijn 1e verjaardag. Ondanks dat ze zo klein zijn hebben ze heel veel in de gaten. Jammer dan dat nw vriendin een probleem gaat maken dat vriend alleen mag komen. En net wat je zegt laat het hem dan zelf maar beslissen of hij alleen komt of niet.
Poeh, ik vind dat jij gelijk hebt. Als ik in die situatie zal zitten, ECHT NIET dat zij in mijn huis komt en het gezellige gezinnetje gaat zitten spelen.:x Hij komt, of niemand en dan vieren ze het maar lekker overnieuw in hun eigen huisje.
Nee hoor, vind je niet onredelijk. Vind je eigenlijk al heel schappelijk dat je de vader van je zoontje uitnodigd. Je bent in je eigen huis, dus jij bent ook degene die bepaald wie daar komen. En om je nou een hele dag ongemakkelijk te gaan voelen in je eigen huis... Dus inderdaad of hij komt alleen of hij komt niet.
Fijn om te horen. Het is echt een lastige situatie, en ik wil natuurlijk het beste voor mijn kindje maar ook op een manier dat ik me daar goed bij voel. En het is niet zo dat ik haar voor altijd wil buitensluiten o.i.d. maar ik denk dat het verstandig is als ze dit jaar niet komt. Misschien is de situatie volgend jaar stukken beter en dan is ze welkom. Tegen die tijd kan ik me trouwens ook goed voorstellen dat mijn zoontje wel een soort van band met haar heeft opgebouwd en dat het voor hem dan ook leuk is als zij wel mee komt. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer. Ik voorzie wel grote problemen wanneer ik met dit nieuws ga komen. Denk niet dat het er gezelliger op wordt
Dat je hem uberhaupt uitgenodigd hebt. Ik zou hem zelf met jullie zoontje zijn verjaardag laten vieren.
ja haha!.. dat wijf is echt een zeikerd .. ik bedoel zij heeft toch niets mee te maken met jullie kind? snap niet waarom ze naar je huis gaat als jullie toch niet goed met elkaar kunnen omgaan?! ik neem aan dat ze je ook niet echt mag nee..snap je wat ik bedoel?! het feest gaat niet om haar hoor jeetje ..ze maakt me chagi gaat om jullie kind en jullie kind heeft mam EN papa nodig en NIET een slechte sfeer!!
Ik vind niet dat je onredelijk bent. Het is de eerste verjaardag van je kindje en die wil je op een leuke manier vieren, dus niet met spanningen van iemand die je niet aardig vind.
Als jullie zoontje nog geen band heeft met haar, vind ik je zeker niet onredelijk. Je zoontje is nog zo jong, die merkt er waarschijnlijk niks van, dus ik zou in mijn eigen huis voor de gezellige sfeer kiezen.
Ja zo denk ik ook wel een beetje. Maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat hij zijn zoon op zijn verjaardag wel even wil zien, en ik vind eigenlijk ook wel dat dit zo hoort. Wil hij dit niet omdat zijn vriendin anders boos wordt omdat ze niet mee mag dan vieren ze maar een apart feestje inderdaad.
Ik vind ook niet dat je onredelijk bent, maar kan haar ook wel begrijpen. Dat ze (zowel jouw ex als zij) er überhaupt zin in hebben om te komen.... Ik neem aan dat er ook veel van jouw familie bij zal zijn? Bah zou er echt niet aan moeten denken Lekker ongemakkelijk
Ik vind je niet onredelijk, ik zou het ook niet willen hoor. Alleen de papa en verder niks. Kijk als het stand blijft houden die relatie, dan moet je op een gegeven moment wel denk ik. Maar nu, nee ik zou het niet doen. Mijn huidige vriend heeft het gepresteerd om zijn ex uit te nodigen op de 1e verjaardag van onze dochter, zonder dat ik het wist. nou dat heeft hij geweten hoor!!! Als ik er weer over nadenk, vind ik het nog steeds te idioot voor woorden.