Hi meiden! Zoals ze titel het al zegt ben ik op zoek naar succesverhalen over IUI met 1 (onverklaarbaar) afgesloten eileider. Wij zijn deze maand begonnen maar ik merk dat ik zeer weinig hoop heb dat dit gaat lukken… Ik ben daarom op zoek naar succesverhalen, we weten denk ik allemaal dat hoop doet leven Ik hoop op veel reacties! ❤️
Ik zou nog even navragen of er vocht in je eileider zit. Vocht (hydrosalpinx) kan namelijk een nadeel zijn voor innesteling. Een afgesloten eileider komt vaak door een ontsteking die je hebt gehad. Succes met IUI!
Niet helemaal het succesverhaal dat je zoekt, maar hier 1 eileider (andere is verwijderd). Iui werkte voor ons niet maar bizar genoeg ben ik spontaan zwanger geworden gelijktijdig met een cryoterugplaatsing. Dus blijkbaar kan een bevrucht eitje toch echt wel zijn weg vinden ondanks maar 1 (werkende) eileider.
Ik heb een paar maanden terug een HSG gehad en drie weken terug een laparoscopie. Ze gaven in beide gevallen aan dat deze dicht zit maar niet wetende waardoor (ook negatief getest op Chlamydia). Er kon niets aan gedaan worden. Ik ga er toch vanuit dat ze toen hebben kunnen zien of er vocht in zat?
Fijn te horen!! Het lukte dus daarvóór niet spontaan maar wel direct met IUI? Ik begrijp dat nooit zo goed. Aangezien er in principe aan het proces niet echt iets verandert, alleen dat ze het goed monitoren en het beste van alles bij elkaar brengen.
In mijn geval was er weinig spontaans aan (BAM ) dus aangewezen op hulp. Omdat het niet zo snel ging een hsg gehad om te kijken of alles goed was, dat bleek dus niet zo te zijn. Zou daarna nog 2x iui proberen voor ik over zou gaan op ivf, maar toen dus zwanger geworden (eitje die ronde ook aan de kant van de slechte eileider, dus dat zegt echt niks!). Toen ik voor een tweede wilde gaan dan ook besloten om niet meteen te starten met ivf, maar eerst 3x iui te proberen, omdat het toch eerder ook gelukt was. Bij de derde ronde was het raak.