Uiteraard ben ik ontzettend blij dat we weer zo snel in verwachting zijn! Maar bij mijn dochter heb ik HG gehad. Ben van 8-22 weken doodziek geweest, kon helemaal niets binnenhouden. Ik was er wel erg laat bij (15 weken), omdat ik dacht dat het erbij hoorde. Pas toen ik echt niet meer op m'n benen kon staan, heb ik de verloskundige gebeld. Nu ben ik ontzettend bang dat dit weer gebeurt. Ik weet natuurlijk nu dat ik veel eerder aan de bel moet trekken en het dan misschien wat minder heftig is dan de vorige keer. Maar hebben jullie nog tips? Ik kan me er ontzettend druk over maken, maar probeer op die momenten maar afleiding te zoeken, omdat ik bang ben dat het juist door de spanning mis gaat. Laten we hopen op het beste!
Ik ben nog niet toe aan een tweede kindje, maar ik herken je angst. Bij mij begon de hg pas laat en ben met 13 en 15 weken opgenomen. Ik heb nog meer angst voor de nare reacties van buitenstaanders (mensen die niet weten wat hg is). Hopelijk heb je er deze zwangerschap geen last van.
Hier juist veel minder last nu. Nog steeds wel erg misselijk, maar deze keer juist goed onder controle te houden met over de dag heen elke 2 uur steeds kleine beetjes te eten, (bij Thirza hield ik het niet binnen of kreeg ik het niet binnen). Ik ben ook erg bang geweest dat ik weer zo beroerd zou zijn, maar is dus niet gebeurd Mijn vorige zwangerschappen, tussen Thirza en deze in, trouwens ook niet. Wel echt misselijk, niet dat ongelovelijk beroerde meer gelukkig... Gouden tip is wel om de misselijkheid voor te zijn. Eet ik nu niet op tijd, dan word ik dus wel kotsberoerd! Heeft veel te maken met je bloedsuikerspiegel, en met steeds kleine beetjes eten zorg je dat die op peil blijft.
Het hoeft natuurlijk niet perse dat je hg krijgt. Bij mn 1e zwangerschap had ik t niet, wel misselijk, maar met regelmatig eten onder controle te houden. Nu heb ik wel hg en medicijnen ervoor die redelijk goed helpen. Heel veel tips staan op www.steunpunthg.nl
Hier hetzelfde verhaal als meow. Met mijn zoon had ik nergens last van, voelde me kiplekker en at alles wat los en vast zat Nu heb ik al vanaf 7 weken erge klachten en heb medicatie ertegen. Het gelukkig redelijk, ben wel nog heel misselijk maar minder dan zonder die pillen. Het zegt dus niet echt wat.
Bedankt voor jullie reacties! We zullen zien hoe het gaat lopen... Vaak kleine beetjes eten ben ik nu al mee begonnen, hopen dat het gaat werken! Vorige keer kon ik 's morgens al naar de wc rennen zodra ik mijn ogen open deed en kreeg ik dus echt niets meer binnen daarna. Ik ben ook verschrikkelijk bang om over te geven, dat zal ook niet meewerken. Vorige zwangerschap wel van m"n fobie voor naalden afgekomen, haha! Maar die voor overgeven lijkt alleen maar erger geworden!
Waar ik trouwens vooral bang voor ben is dat ik straks niet meer kan koken voor mijn dochter. Was vorige keer echt een ramp! En luiers verschonen lijkt me ook niet ideaal als je misselijk bent
Ik heb ook last van HG dit is mijn eerste zwgschap en ik ben 5 keer opgenomen laatste keer met 29 weken en 6 dg en ik en man hadden eht over de toekomst wij weten dus ook niet of we wel aan een tweede beginnen..heb HG en ben 16 kilo kwijt en 5 keer ziekenhuis opname,Bekkeninstabiliteit,teveel vruchtwater waar we uitslag volgende week weer van krijgn of het kwaad kan...dus ik snap je wel..en idd wat iemand hier zei vooral van mensen die niet weten wat HG is..ach spugen hoort erbij pff wordt helemaal gek van die opmerking..
ik kan me je angst zo goed voorstellen!!! ik ben nu 26 weken zwanger van m'n eerste kindje, het ergste van de HG is voorbij, dat wil zeggen dat ik niet meer 24 uur per dag dood en doodziek op bed lig, mn man kon nieteens een tijdschrift lezen in mijn bijzijn (het geluid van bladzijdes omslaan ging ik van overgeven), de rolgrodijnen waren dichtgeplakt, m'n man kon niet normaal door de kamer lopen (beweging in m'n ogen, geluid van voetstappen), echt serieus ALLE prikkels werd ik zo doodziek van!!! Voor buitenstaanders is het moeilijk voor te stellen, ik werd zo moe van alle moeders die 'ook zo misselijk waren geweest' en de goeie adviezen om kleine dingen te eten en direct bij het wakker worden eten, etc... En nu is het ergste voorbij, maar kan ik nogsteeds helemaal NIKS door extreme vermoeidheid en nogsteeds overgevoeligheid voor prikkels, maar de kans dat het bij een 2e zwangerschap terug komt is groot, en de kans dat ik dan de hele zwangerschap in bed moet liggen, weer doodziek, 9 maanden, met een klein kind waar ik niet voor kan zorgen..... ik moet er echt niet aan denken. Misschien is het veel te vroeg om er nu al aan te denken, eigenlijk moet ik proberen te genieten van het kleine meisie dat nu in m'n buik groeit, maar ik heb al aan adoptie zitten denken voor een 2e, ik zou zo graag een 2e kindje willen, maar op deze manier.....? Ik hoop echt héél erg dat deze zwangerschap goed gaat voor je, HG wens je je ergste vijand niet, en zeker geen 2e keer!!! Heeeel veel succes, ik duim voor je!
Hier ook herkenning.. bij de eerste van 6tot21 weken doodziek. 12kilo kwijt en 3x opgenomen. Ben nu ruim 9weken van de 2e en sinds 6a7weken misselijk maar nu sinds 2dagen lijkt het weer richting hg te gaan. Braak zon 10x per dag en niks blijft binnen. Hier ook angst om te spugen inderdaad. Succes! Hoop dat het voor jou meevalt deze x
Lieve meiden er is hier ook een groep voor meiden met HG of de angsten ervan. Hier zitten ook wat steunbuddy's van de website van steunpunthg. Waaronder ik zelf heb het 4 keer gehad. we zijn er voor jullie