Hoi allemaal, Onze dochter is eind oktober 2 jaar geworden. Ze zit nu in de tobi maar we hebben het idee dat ze er niet lekker meer in zit. Ze zal er nog wel een klein tijdje in kunnen maar de hoofdsteun kan niet meer omhoog nu. Zit op de hoogste stand. Nu mijn vraag, wat te doen als de hoofsteun eigenlijk weer omhoog moet, wat dus niet meer gaat. Mijn man zegt dat de hoofdsteun omhoog moet als de banden van de schouders niet meer goed boven haar schouders zitten want anders kan je niet meer aantrekken. Ze is nu bijna 11 kilo nog maar. Mijn man zegt dat ze dan toch in een andere stoel moet, vervolg de rodi waar je de eigen gordels gebruikt van de auto. Maar ik vind haar eigenlijk dan nog te klein/licht ervoor. Ze zullen het niet voor niks adviseren. Maar ja, als we haar niet meer goed kunnen aantrekken in de gordels zit ze ook niet veilig meer. Dus wat zouden jullie doen?
Het kan gewoon niet dat je dochter van 2 jaar er niet goed meer in past (of ze moet megagroot zijn?) Wat is haar lengte? Onze dochter wordt volgende week 3 en is denk ik zo'n 98cm, weegt ongeveer 12kg en past er nog prima in. De stoel is dan ook bestemd voor kinderen van 9maanden topt 3.5jaar of 18kg! Ik denk eerder dat jullie iets verkeerd doen met de hoofdsteun, deze zou toch echt nog omhoog moeten kunnen. Lees onderstaande pdf-link anders eens: http://www.maxi-cosi.nl/~/media/Products%20Maxi%20Cosi/MCTobi/manuals/MAN_DRU0632_Maxicosi_Tobi_2011_LR_ENFRDENLESITPT.ashx
Ze is nu zo'n 84 cm en ik vind haar er goed nog in zitten, maar mijn man niet. Ik geloof dat we bij de 2 oudste zijn overgegaan naar de vervolgstoel toen ze zo'n 3 jaar waren. En rond de 15 kilo. Mijn man stelt hem altijd in (ik ben niet zo'n techneut haha) dus zal eens vragen hem die link te laten lezen. Het is namelijk nu zo, dat we hem soms bijna niet aan kunnen trekken en alles zit goed. Hoofdsteun zit dus op zijn hoogst en goed voor haar. Maar ik heb wel al meerdere verhalen gehoord dat meerdere tobi's die kuren van niet goed aantrekken hebben. Het is trouwens wel een oud model, heb hem denk ik al zo'n 3 a 4 jaar geloof ik.
mijn dochter is 89 cm en 14 kilo en ik heb ook gedacht dat het niet meer paste. Volgens mij moet die hoofdsteun gewoon nog verder omhoog kunnen maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik hoor dat kindjes van een meter er in passen en haar hoofd nu al boven die hoofdsteun uitkomt dan klopt er gewoon iets niet. Hij moet gewoon verder omhoog kunnen. Als ik ontdek hoe laat ik het je weten. Onder de 15 kilo moet je sowieso niet overgaan naar een ander stoeltje. De gordels van de auto blokkeren dan niet bij een ongeval. Kan je dr net zo goed niet vastzetten.
Dit vind ik op internet: . Hoofdsteun is in 7 posities verstelbaar Maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar...
Je moet de gordels zo lang mogelijk uit trekken en dan de hoofdsteun naar je toe kantelen en daan gelijk naar boven trekken. Verder klopt het wel dat je steeds minder goed de gordels aan kunt trekken omdat hoe groter je kindje is hoe minder gordel je nodig hebt om aan te trekken. Zolang de indicator tussen de beentjes op groen komt te staan dan zitten de gordels strak genoeg en veilig. Problemen met de gordels dann moeten ze op alle manieren blokkeren. Je kunt ze dan niet meer langer maken of aantrekken is dit niet het geval is er niks aan de hand met de gordels zelf.