Help ;)! Kitten aan hond laten wennen en andersom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maxellera, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    We hebben vandaag onze nieuwe kitten opgehaald (12 weken Ragdoll) en we hebben thuis een hond (NSDTR).
    Nu is het zo dat ze allebei niet gewend zijn aan elkaar zeg maar. Toen we de hond binnen haalden (kitten zat in een gesloten mandje) was hij aan het snuffelen en toen blafte hij. Ik neem aan uit enthousiasme/onbegrip. Heb hem wel gelijk duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling is. De kat was ondertussen heel erg bang.
    Ik vind het wel een beetje eng en weet niet hoe ik dit precies aan moet pakken. Mijn moeder heeft de hond voor een paar nachtjes meegenomen zodat de kitten even lekker kan wennen aan de nieuwe omgeving/geuren. Maar hebben jullie gouden tips hoe we dit straks moeten doen zodra ze echt bij elkaar komen?

Thank you :D.

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    je hond wegdoen voor een paar dagen is dus niet de oplossing want nou plaats je de hond minder dan de kitten die later erbij kwam.
    hier hebben we dat heel simpel gedaan kat op een plek waar de hond niet bij kon dus in ons geval boven.
    maar zeker niet afgesloten katten zijn nieuwschierig en geloof me de hond delft het onderspit in verloop van tijd.
    en zoiezo gaan ze zelf wel op pad en moet je alleen in grijpen (bijv met de plantenspuit) als het echt nodig is.
    de hond mag best een keertje een pootje slaan en de kat mag best een keer krabben daar leren ze van.

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dit dus, het is niet echt heel goeie oplossign om de hond voor n paar dagen weg te doen. Ze moeten aan elkaar wennen. Als er iemand niet bij is dan zou ik er even voor kiezen dat de hond of de kitten op de gang gaat. ( hebben wij ook gedaan toen we een nieuwe kat kregen en de andere kat eraan moest wennen :))
    Dat ging goed

4. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Hm, wist ik dat van tevoren maar ;). Scheelt dat de hond regelmatig naar het ouderlijk huis gaat en het waarschijnlijk niet 'over zal komen' als kiezen voor de kat. Maar zodra ze weer samen zijn dus los bij elkaar? Of hond aan de riem? Ben bang dat hij het huis overhoop haalt als de kitten weg rent aangezien hij buiten ook achter katten aan rent als die weg rennen.

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    nee niet appart doen alleen we de kans aan de kitten geven dat ze weg kan.
    en de hond ook niet aan de riem doen gewoon kijken wat er gebeurt en grijp zoals ik al zei niet te snel in ze moeten wennen aan elkaar zou er wel voor zorgen dat de hond niet bij de kattenbak kan komen zodat de kitten wel de kans krijgt om de bak op te gaan.

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Die komen er samen wel uit. Hier eenzelfde hond. Ze moeten even wennen, maar de hond heeft echt respect voor de kat nu. Hou ze in het begin goed in de gaten samen, corrigeer indien nodig. Gaat echt goedkomen!

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Hmmm.... geen ervaring mee, maar misschien dat een Feliway verdamper in het stopcontact kan helpen om de kat zich wat meer op zijn/haar gemak te laten voelen?

Het helpt bij onze katers helaas niets, maar schijnt bij sommige katten echt super te werken!

8. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Bedankt voor de tips :). De kitten is nu best wel relaxed bij ons op de bank, maar heeft nog geen gebruik gemaakt van de bak/gegeten of gedronken. Dus ik hoop dat dat snel komt.
    Zodra de hond er weer is zullen we ze voorzichtig samen laten, vind het wel spannend maar als de kat op een kast kan springen ofzo moet het inderdaad wel goed komen.

Deel Deze Pagina