Laat ik eerst zeggen dat ik een dierenliefhebber ben. Ik vind katten echt wel lief, maar.... Hoe krijg ik ze uit mijn tuin?? We zijn in december verhuisd, en aan de tuin van dit huis is zeker 3 jaar niks gedaan. We zijn nu alle planten, bomen en onkruid eruit aan t halen en komen er dus achte dat onze tuin 1 grote kattenbak is. Na een poosje erop gelet te hebben, blijkt dus dat er zeker 7 katten regelmatig door onze tuin lopen (vind ik nog niet zo erg), en dat er een stuk of 3 katten regelmatig in onze tuin poepen. En dat vind ik dus smerig. Iemand een idee om deze katten op een diervriendelijke manier duidelijk te maken dat ze hun behoefte maar ergens anders moeten doen?
Gooi wat water over de kat. Ik heb zelf een kat en kan me goed voorstellen da een ander die niet in de tuin wilt. De buurvrouw van mijn ma heeft in het begin telkens wat water over de kat van mijn moeder gegooid. Na een paar keer vermeed hij de tuin... Er is ook spul dat katten vinden stinken. Ik weet alleen niet hoe dat heet en of dat werkt... Verder zijn er ook ander tips... Katten uit je tuin houden | katten overlast
Wat ik dus heb gedaan is een mix maken van sambal/chili saus een beetje aanlengen met water en dat op de plekken gooien waar de katten hun behoefte deden. Heb het maar 2 keer hoeven doen, daarna kwamen ze niet meer
Hè je hebt een apparaatje met een bewegingsensor die maakt n hoge toon en dan verleggen de katten hun teratorium. Bij mijn ouders werkt het! Kost iets van 40,- even googlen hoe het heet.
Wat Lin zegt idd. Ik woon hier nu anderhalf jaar, en mijn voortuin word door 2 katten minimaal gebruikt als kattenbak.(niet eigen katten, die komen niet buiten de achtertuin) De vorige bewoner had dus zon apparaatje en geen last meer van katten
Dat voelt heel irritant aan de pootjes... En aflikken is ranzig. Cacaodoppen hoorde ik ooit... Maar buiten dat je tuin na elke regenbui ruikt als een cacaofabriek... Lag bij ons de etterbak waar het om ging er gewoon lekker in te slapen
Dat ding wat een hoge toon laat horen zou ik dus niet doen. Kleine kinderen zijn ook gevoelig voor die hoge tonen. Ik hoor het zelfs, laat staan een kleiner kindje..
Dat is toch juist de bedoeling, dan leren ze het gelijk af. Mijn kat ging altijd bij de buurman in balkongeut plassen, totdat mijn buurman koffiedik ging strooien, gelijk afgeleerd.
Hier helpt tot nu toe niks. Kattenschrik gestrooid. Geen resultaat behalve dat de hele buurt en ons hele huis verschrikkelijk stonk. Koffiedik strooien, geen resultaat. Emmer water over een kat leeggekiept. Resultaat weet ik niet. Er komen helaas minstens 4 katten bij ons de tuin volschijten. (voortuintje van ca.3 bij 4) En het is nog best lastig om zo'n beest op heterdaad te betrappen en dan een emmer water over 'm leeg te kieperen. Meestal zijn ze dan al gevlogen). Alleen zo'n geluidsding nog niet geprobeerd. Maarja om nu 40 euro neer te tellen voor het geschijt van buurkatten.... Maar hier geen tips helaas...