Ervaringen manueel therapeut / kraker gevraagd.

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss Appletree, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Iemand hier ervaring met een behandeling bij een manueel therapeut ook wel kraker genoemd? Hoe verging de behandeling? Deed het pijn of was er napijn? En vooral heeft het geholpen?

Ik ben in behandeling bij een bekkenfysio (bekkenklachten door bevalling) en er werd geopperd dat ik eventueel daar ook eens naar toe kon.

2. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik ben heel lang in behandeling geweest bij een manueel therapeut. In principe moet het kraken geen pijn doen anders doen ze het verkeerd. Het klinkt wel heel eng en voelt ook heel gek (vooral toen hij ook mijn nek deed). Ik had vaak gelijk verlichting van mijn klachten en nooit echt spierpijn nadien.
    Als je dit overweegt zoek een goeie manueel therepeut! Dir van mij was fysio/manueel/orthopedisch sporttherapeut en heel serieus bezig met zijn vak. Hij zei dat er een hoop prutsers rondlopen. De goeie zitten aangesloten bij het NAOMT.nl dus daar zou ik even op de website kijken.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij mij hielp het ook geweldig goed! Was wel noodzaak om in mijn geval een specifieke beweging die ik met sporten maakte aan te passen omdat die constant zorgde voor klachten/vastzitten van nek en schouder.

Het kraken deed helemaal geen pijn. Was hooguit wat gek, maar voelde meteen zoveel prettiger: echt top!

4. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.443
    1.031
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat het heel verschillend is hoe een manueel therapeut werkt.
    Ik kwam daar paar weken terug ivm nek en schouders die helemaal vast zaten.
    Bij manueel therapeut nummer 1 was ik al vaker geweest en die kraakt inderdaad altijd (pijnloos) en ging dan drukpunten massage doen om het los te krijgen. Maar hij moest aan knie geopereerd worden.
    dus naar Man. ther. nummer 2. Vrouw die mij vooral met zachte massage behandelde en daarna mijn ruggewervels even kraakte (niet pijnlijk ofzo) Na 2x kon zij niet meer invallen voor nummer 1 dus werd ik doorgestuurd naar nummer 3. Dat was oudere man die alleen maar beetje kneedde, niet gevoel dat het hielp, dus ben ik maar gestopt met behandelen. Ga ik over paar weken wel weer terug als nummer1 weer werkt...

conclusie: de ene therapeut is de andere niet en is het ook beetje geluk hebben. Maar als je niet het gevoel hebt dat ;t wat doet, kan je beter andere zoeken, het is namelijk ook niet gratis...

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    #5 happyglow, 10 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2014
    Kraken doet geen pijn. Ik laat het al jaren regelmatig doen omdat ik een zwakke rug heb en dus al snel een verkeerde houding aanneem.

6. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik ga nu al zo'n 8 jaar bij een en dezelfde manueel therapeut, en die heeft mij niet een keer gekraakt, waarom niet?
    Omdat ik er als de dood voor ben sinds een huisarts (waar ik nu niet meer ben) mij even deed 'kraken', resultaat, liep als Quasimodo en kreeg geen lucht meer (moet er wel even bij zeggen dat dit dus bij een goede therapeut of chiropractor niet gebeurd).
    Een manueel therapeut kan kraken maar kan het ook zonder doen, en het helpt mij altijd weer super.
    Heb zelf ook bi en na de bevalling van zowel mijn dochter als zoon is mijn heiligbeen niet terug gegaan en moest ie dat weer even terug forceren.
    Dankzij de oefeningen gaat het nu een heel stuk beter :)
    En als je echt gekraakt wilt worden moet je bij een chiropractor zijn.

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Bedankt voor de reacties. Als ik het zo lees is het niet iets waar je dus eenmalig een aantal keer naar toe gaat net als bijv. de osteopaat.

@ sasjuh Ik wist niet dat manueel therapeut het ook zonder kraken konden doen. Ik ben er nml. niet zo voorstander van. Osteopaat vond ik ook lastig, had zoiets van er wordt toch een beetje op mijn organen gedrukt. Ik wil niet dat er iets fout gaat waardoor ik nog meer problemen heb.

Deel Deze Pagina