Wij zitten te kijken om te vertrekken uit ons koopapp in Ede, en een woning in Hengelo te kopen. Ik ken Hengelo verder helemaal niet. Wie woont er in of vlakbij Hengelo, of komt er regelmatig, en kan mij vertellen of Hengelo leuk is?
Hoe zit het met werkgelegenheid? Veel kindvriendelijke buurten? Scholen, kdv? Leuk winkelen? Hoe zijn de mensen? Zijn ze wel in voor een praatje, of erg op zich zelf? Zijn het overwegend ouderen, of gezinnen met kinderen? And so on
ik woon ook in hengelo is wel een leuke stad wel leuke buurten ik woon net op het randje van de buurt hengelose es en het wilbert veel psz kdv de meeste zijn wel in voor een praatje maarja je hebt er overal wel een paar tussen zitten haha ik woon in een buurt met veel jonge ouders met kids en vlakbij veel speeltuinen de kinderboederij en het bos zwembad vlakbij
ja net wat marline zegt..het ligt er ook een beetje aan in welke wijk je gaat wonen..als je die nieuwbouwwijken hebt...daar zijn de meeste wel erg op zichzelf en erg kak vindt ik zelf..wel wonen er heel veel jonge gezinnen..en genoeg basisscholen zijn er hier ook..en voldoende kinderopvang...maar ik denk dat er overal wel wat is.
idd in de nieuwbouw vind ik er ook niks aan ik heb eerst ook in de hengelose es gewoond toen werden die huizen afgebroken en gingen we in die nieuwbouw wonen nou niemand zag je buiten was niet even gezellig praatje maken met oud en nieuw ook niemand buiten mijn buren die ik nu heb ze zijn aardig maken om de dag wel even een praatje of als we elkaar tegen komen haha in de winkels hier staan iedereen als clubjes met elkaar te praten soms wel lastig hoor haha weet niet in welke buurt je ong wil wonen
We zijn ons nog een beetje aan het orienteren waar ong. Weten wel dat het geen nieuwbouw gaat worden, dus dat scheelt al weer Lijkt me heel fijn om gewoon normaal met elkaar om te kunnen gaan, praatje maken etc. Hier in Ede is dat bijna niet.
nou ik woon dan in de hasseler es..en wonen in een gezellige buurt, woon al me hele leven in hengelo..dus ik weet ook niet beter