Namen namen namen, hebben jullie ze al??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door celinac, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Hi ladies!

Vanaf ongeveer week 8 hadden wij al namen voor het geval dat het een jongetje zou worden en voor het geval dat het een meisje zou worden.
    Nu is het dus een meisje geworden en hadden we dus de naam Chloé voor dr :)
    Alleeeeeennnnn is er iemand in mijn "kenniskring" zeg maar (ken ze niet maar mijn vrienden wel) die net is bevallen van een meid die ze Chloë hebben genoemd :(

Wat zullen we nu doen???

We waren gister online aan het kijken voor namen, maar het is echt een verschrikkelijk doolhof, om gek van te worden.

Hebben jullie al naampjes? Hoe zijn jullie op de naam gekomen??

Thnxx!!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Dus iemand die jullie niet kennen heeft de naam gebruikt? Nou, dan zie ik het probleem niet hoor; ik zou gewoon blijven bij Chloé!
    Als het nu een goede vriendin was, dan was het een ander verhaal, maar een vage kennis (of een via-via-kennis)... nah, daar ga ik mijn naam niet voor laten vallen!

Wij hadden voor ik zwanger werd al twee meisjesnamen die we erg mooi vonden, maar jongensnamen hadden we niet. Toen bleek ik dus zwanger en gingen we opzoek naar een jongensnaam; zooo moeilijk! We konden maar niets bedenken! Bij de 20-weken echo bleek dat we een dochter krijgen, dus toen konden we ineens gaan kiezen tussen onze twee meisjesnamen :D
    Uiteindelijk kwamen we heel snel op 1 van die namen uit en dat gaat 'm dus ook worden. Ik ken wel iemand die zo heet (maar dan niet als roepnaam), maar 't is verder geen heel populaire naam, dus ik denk niet dat er ineens nog een meisje in mijn omgeving geboren gaat worden met die naam.

3. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Als jij dit nog steeds de mooiste naam vindt, zou ik het gewoon zo laten. Jij kent die mensen niet die hun dochtertje zo hebben genoemd.

Wij wisten met 13 weken ook al de namen voor zowel een jongetje als meisje. Wij zetten de traditie voort van mijn ouders, zij wilden Franse namen voor hun kinderen, ons meisje krijgt ook een Franse naam.

Ik heb wel gekeken naar de namen top 100 of hoe dat ook heet, wat de populairste namen zijn op dit moment, omdat het me vervelend lijkt dat "Marietje" bij 4 andere Marietjes in de klas zit. (Nee, het wordt geen Marietje haha.)

Dat was op de basisschool zo, ik ben van 1976 en bij mij in de klas zaten altijd meerdere kinderen die bijv. Sandra, Jeroen, Martijn, Eric of Linda heetten... om maar een greep uit de dubbele namen te doen.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen met de naam. :) Succes!

4. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ja lekker zo laten
    je kent ze niet zelf...
    enne... er zijn meer hondjes die fikkie heten hoor....
    als jullie dat gweldig vinden, lekker doen.
    want het is namelijk ook dat je geen andere naam meer goed genoeg vind denk ik als je eenmaal je keus hebt

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Kies gewoon de naam die jij het mooiste vind meid. Er is geen alleenrecht op namen ;)

6. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Als je zelf die mensen niet kent, zou ik toch echt lekker bij Chloé blijven als jullie die naam graag willen! Zoals gezegd, als het nu goede bekenden zijn zou ik misschien nog wel een andere naam kiezen, maar in dit geval... lekker bij je eerste keus blijven!

Wij hadden al voordat ik zwanger was zowel de jongens- als de meisjesnaam. Op de dag dat we besloten om te stoppen met de pil kwam mijn vriend met de jongensnaam aan, ik was het er meteen mee eens. De meisjesnaam vond ik een week of vier later, en daar was vriend het meteen helemaal mee eens. Dat ging dus erg makkelijk!

7. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    ik zou ook bij Chloé blijven! wat een leuke naam ook! Chloë komt veel vaker voor!
    en zolang het een vriendin van vrienden is zou ik me geen zorgen maken ;)

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Wij hadden al voor we aan kinderen begonnen namen klaarliggen. Als het een jongen is hebben we 2 namen. Als het een meisje is hebben we er 1. Keuze is zo gemaakt :D

9. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik zou ook bij Chloé blijven,..
    We hadden al een leuke lijst met namen, en de namen die we uiteindelijk gekozen hebben, zaten daar niet eens tussen.
    Als je ze weten wilt, mag je me wel pmen hoor

10. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon de naam kiezen die jullie graag willen!

Wij hebben onze namen voor het kindje ook al gekozen. :D Maar toch blijven we nog rondkijken.

11. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
  12. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    Ik zou lekker bij Chloé blijven, supermooi, helemaal als je de naam op zn frans uitspreekt...
    Vind het verder ook lastig hoor, een jongensnaam hadden we helemaal compleet maar en meisjesnaam niet. En nu is het natuurlijk een meisje ;)

13. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    ja joh gewoon bij jullie gekozen naam blijven hoor!

14. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties ladies! We hebben inderdaad besloten dat we gewoon lekker bij onze naam blijven, we kennen ze idd niet als directe kennissen dus lekker boeiend :p
    Thanks again!!

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Als je je daar druk om maakt moet je denk ik een nog niet bestaande naam gaan uitvinden, want er is altijd wel iemand die al zo heet. Ja toch? Je kent die mensen niet eens. Wat maakt het dan uit.

16. misa

misa Niet meer actief

In jullie geval zou ik gewoon de naam houden hoor! Je kent die mensen zelf niet eens..!

Wij hebben ook al een naam! Vera Isabel..! :)

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    leuke naam! :) ja wij hebben ookal een naam. heb zelfs al tutdoekje en tutpopje gekocht met haar naam erop :D gister binnen gekregen jeeej :D

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel

Krijgen jullie ook een meid? Wat leuk!! :D

OT: hier nog geen naam, wel een reserve naam :p

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja het is echt een meiden-plaag nu op zp lijkt het wel :p Hier weet in mijn omgeving niemand dat wij t geslacht al weten :) mijn man verlult zich heel snel dus 'we weten het gewoon niet' :D

20. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook gewoon de naam houden.

Als we een dochter krijgen is de naam al zeker.

Jongen hebben we 2 namen liggen.
    Waarvan ik er een vandaag weer hoorde voorbij komen...dat er een baby was geboren met die naam.

Deel Deze Pagina