BMR, braken en diarree?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ratatosk, Feb 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Mijn zoon heeft 11 dagen geleden de bmr prik gehad en nu al een paar dagen dunne poep. Varierend van een beetje dun tot nu heel erg dun.
    Net hoorde ik hem braken door de babyfoon en hij bleek heel zielig zijn hele bed volgespuugd te hebben. Het rook heel zurig maar hij had wel ook kiwi gegeten. Sorry voor de viezige praatjes hoor.
    Maar wat ik wilde weten, hebben meer kindjes dit gehad na de bmr prik of moet ik ervan uitgaan dat het een griepje is?

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Toen mijn dochter de bmr prij kreeg, kreeg ik te horen dat ze na een bepaald aantal dagen verhoging en uitslag kon krijgen. Als ze andere symptomen zou krijgen, zou dat niet van deze prikken kunnen komen zei het CB.

Zo te horen heeft je zoontje buikgriep, het heerst enorm :(

3. Mallory

Mallory Lid

Oct 30, 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    Ik heb vandaag over precies hetzelfde met de HAP gebeld. Mijn dochter heeft van de week de BMRprik gehad en heeft sinds gisteren last van diarree en braken... Volgens de doktersassistente die ik heb gesproken is het een buikgriepje dat heerst dat verantwoordelijk is voor het braken en diarree en heeft het niets met de BMRprik te maken. Beterschap voor je kleintje!

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Oke, daar was ik al bang voor. Hij braakt echt alles uit, zelfs één slokje water. Ik maak me niet snel zorgen maar nu eigenlijk wel.
    Net moest hij overgeven en kwam er alleen maar schuim. Hij is wel vrolijk verder maar bij het overgeven huilt hij wel hartverscheurend. Wat moet ik nu doen?

5. Mallory

Mallory Lid

Oct 30, 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    mij is geadviseerd om vaak, kleine beetjes vocht te laten drinken. En let op signalen dat hij niet uitdroogt (let op plassen, tranen, etc) en dat hij goed blijft reageren op je (hij mag niet apathisch worden). Sterkte!

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Klinkt als hetzelfde waar wij vorige week in zaten... buikgriep!
    En denk dat het toeval is dat je 11 dagen geleden de BMR hebt laten zetten... Zoals je het omschrijft hebben wij precies hetzelfde gehad! Twee keer hele bedje overgegeven, rook ook ontzettend zuur. En paar daagjes écht waterdunne diarree (sorry...)!
    Gelukkig dronk ze net als anders en at ze wel iets minder maar voldoende.. na een dag of 4-5 was het over en weer als vanouds...
    Beterschap!

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Hier dezelfde symptomen, maar niet recent de bmr prik gehad. Gok dus toch op buikgriep. Beterschap. Blijf hier wasjes draaien en zoonlief omkleden. Erg zielig voor hem al lijkt hij er zelf niet zo heel veel last van te hebben.

8. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Buikgriep heerst heel erg nu. Die van ons hebben het deze week ook allebei gehad en het begon met 1 keer spugen en toen diarree.
    Van de BMR prik krijgen ze vaak ook wat lichte uitslag.

En wat betreft het huilen na het spugen: waarschijnlijk is hij overstuur omdat hij niet goed weet wat hem overkomt. Troost hem maar lekker en laat hem erna een paar slokjes drinken (als hij het binnnen houdt), dan gaat het zuur weg uit zijn slokdarm.
    Verder regelmatig drinken aanbieden, liever de hoeveelheid verdelen over 4 uur, dan diezelfde hoeveelheid in 1 keer.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hoop dat hij zich snel beter voelt en niet ook nog last krijgt van de prikken: hier nl best wel fikse uitslag en verhoging na precies 14 dagen, bleef wel weekje zichtbaar. Kindje beste vriendin precies zo, echt wel ziek van geweest, ook na 14 dagen.

Share This Page