Hoi allemaal! Misschien is er iemand hier die mij kan helpen... Ik ben op zoek naar een opleiding waar Photoshop, Illustrator en Indesign gecombineerd gegeven worden. Ik heb al gekeken bij een grafisch lyceum, maar hier krijg ik dan ook meteen kunstgeschiedenis ed en dat hoeft niet. Het gaat me puur om de programma's. Heeft iemand een tip voor mij? Thanks!!
Ik heb mijn opleiding gedaan bij het grafisch lyceum in Zwolle (deltion college) en ik kreeg vooral les in Quark Xpress en daarnaast wat Photoshop en een beetje Illustrator. tegenwoordig zal quark wel vervangen zijn door Indesign hahaha en ik werk nu alleen nog met Illustrator en heb dit echt in de praktijk geleerd.
Thanks meiden! MrsNuke, die site had ik idd al gevonden! Ben volop aan het googlen, maar via ervaringen van anderen gaat het toch regelmatig sneller met zoeken
Ik reageerde in je andere topic deze is dus degene, maar wil je nu echt een opleiding of meer een cursus doen ? Voor cursussen ziet de link van de site hierboven er prima uit maar in de praktijk kan je ook al veel leren .. ligt er echt aan waarvoor je het nodig hebt..
Ik het de opleiding allround dtp gedaan op het grafisch lyceum in rotterdam. Opleiding op mbo niveau 3. Duurde 3 jaar dus. 1 heel jaar naar school en de andere 2 jaren liep ik 4 dagen stage en 1 dag in de week naar school. Ik kreeg geen kunstgeschiedenis maar wel wiskunde, natuurkunde, nederlands en engels het eerste jaar. Leerde photoshop, illustator, indesign en quark xpress. Maar indesign heb ik pas echt geleerd toen ik ging werken...
Ik zou zoeken naar een opleiding Creative Suite (spreek uit als pak op zijn Engels). Daarin komen PS, ID en AI aan bod. Succes.
Je kan ook zoeken op goc (Grafisch opleiding centrum), die zitten op meerdere plaatsen en geven de curussen... volgens mij is het dan iets van 5 dagen per cursus.. zijn wel aan de prijs, heb toen volgens mij iets van 1300 euro per cursus betaald. succes met zoeken
Heb even een link voor je, misschien dat het wat is. DeskTopPublishing CS - GOC kan alleen zo even niet vinden op welke locaties ze geven.