De titel zegt het al. Wat vinden jullie van de naam Xandro voor een jongen? Is het een naam die afgekort zal worden? Zo ja, hoe zal die dan afgekort worden denken jullie?
Hoe spreek je dat uit? Iksandro (staat raar zo haha). sandro.. Zou t op een gegeven moment dan uitspreken gwn als sandro. .
Met de uitspraak [sandro] is de naam niet zo raar, maar persoonlijk houd ik niet van namen met een X,Q of Y. Ik verwacht niet dat het afgekort zou worden, het zijn immers maar twee lettergrepen. Afkorten ligt mss ook aan je omgeving. Mijn langere naam wordt nooit afgekort, maar dat wil ik ook niet.
Niet echt mijn smaak, maar als ik iemand zou kennen die zo zou heten zou ik de naam denk ik niet snel afkorten.
Ik vind dit zelf geen mooie naam, maar ligt eraan bij welk kindje het hoort :-D Soms past zo'n naam echt heel goed. Je spreekt het trouwens 'gewoon' uit als Sandro en niet ksandro. Net zoals Xavier en Xander. Maar goed ook daarover kunnen de meningen verschillen.
Leuk!! Stoere originele naam Ik vind een X y of Z altijd leuk in een naam. Ik zou hem trouwens niet afkorten.
Bedankt voor jullie mening. Helaas heeft het me nog niet verder geholpen haha. Ik twijfel teveel over de naam. Waarom?...bang dat mensen het dus gaan uitspreken als SANdro en vooral zullen afkorten als san/xan en dat is wat is nou absoluut niet wil. Hou er sowieso niet van als mensen namen afkorten. Lastig hoor om een naam te vinden. De namen die wie beide leuk vinden die over zijn hebben we twijfels bij.