Hoe vind je mijn sollicitatie brief.( vrijwilliger)

Discussie in 'De lounge' gestart door pnirmal, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

#1 pnirmal, 1 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2014
    Beste Annemarie.

Ervaring als gastvrouw heb ik niet. Wel ben ik zelf moeder van ook nog jonge kinderen.Een jongen bijna 14 en een dochter van 4.5 jaar. Ben licht beperkt. Van wegen een terug kerende depressie, Deze is ondertussen redelijk onder controle en zou wat meer in het leven willen staan. Ik zou er ook persoonlijk voordeel bij op doen door contacten te hebben met mensen. Ben een alleenstaande ouder met een Lat relatie. Denk dat ik andere ouders wel advies zou kunnen geven of goed kan luisteren naar andere ouders waar ze tegen aan lopen ervaring heb ik niet in die officiële zin maar wel in de praktijk.

Een kopje koffie in schenken is niet het moeilijkste denk ik en vriendelijk zijn en blijven ook niet. Contact met andere ouders en kinderen sta ik zeer zeker positief over.

Daarnaast zit ik in het wia traject en ( Doel) van daar uit ben ik begonnen met wat te re-integreren gastvrouw zijn zou een leuke stap zijn in de goede richting.

Ik ben beschikbaar op de woensdag van 8.45 tot 12.00 ongeveer en zaterdag de gehele ochtend. Ik weet niet waar jullie op locatie zitten. Op woensdag zit mijn dochter tot 12.15 op school dus zou tot 12.00 uur beschikbaar kunnen zijn. En het liefst zou ik een dag deel per week gaan beginnen.

Wat de functie in houd weet ik niet echt denk dat het meer een functie is als vraag baak helpende met spelletjes uit delen koffie zetten thee koekje rond brengen praatje maken advies geven mee praten sociaal zijn. Dat is mijn beeld van deze functie.

Met vriendelijke groeten Pnirmal.

Mijn mail heeft u al weet niet of u mijn telefoonnummer heeft maar zal hem hier bij sluiten .............

En daar naast ik ben ik wachtende op een mailtje terug ik zou dol graag wat willen gaan doen. En weer een beetje mee doen in de maatschappij.:;)

Lang geen brieven meer geschreven maar is die duidelijk?? Hoop van wel. Hij is al verstuurd maar als je nog tips hebt voor een volgende brief dan hoor ik het graag. ( het is vrijwilligerswerk) ook daar voor moet je solliciteren. ;)

O ja gaat om de functie ( gastvrouw) mama cafe inloop spelletjes ochtend.. zo iets haha:)

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik had eerder zoiets in de brief gezet :

Ervaring heb ik niet maar ik ben wel bereid om te leren en mij te blijven ontwikkelen.
    Daarnaast lijkt het mij geweldig om met ouderen te werken.

En dus niet dat je totaal geen ervaring hebt zeg maar.... denk ik....
    Ben zelf ook geen kei in het schrijven van een brief hoor :D

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Een sollicitatie brief moet naar mijn mening een uithangbord van jouw kwaliteiten zijn en een uitnodiging voor de werkgever om je verder te leren kennen. Dat zie ik niet terugkomen in je brief. Daarentegen markeer je wel je 'tekortkomingen'. Daarnaast is het echt belangrijk om in sollicitatie brieven correct Nederlands te gebruiken. Als dit niet je sterkste punt is zou ik het altijd laten nalezen door iemand d die de spelfouten en vreemde zinsconstructies er uit kan halen...

Heel eerlijk gezegd: als werkgever zou ik deze brief links laten liggen

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hihi het is een mama cafe heb onderin mijn bericht het aangepast het is een mama cafe.
    Beste ,.....

Dank voor je sollicitatie! Excuus voor mijn late reactie terug hier op.

We zijn benieuwd of je nog iets meer informatie over jezelf zou kunnen geven. Wat is jouw ervaring als gastvrouw en waarom lijkt het je leuk om ons te helpen als gastvrouw?

We hebben op dit moment 2 speelochtenden per maand (woensdag & zaterdag) en gaan waarschijnlijk uitbreiden naar 3 ochtenden per maand. We zijn op zoek naar iemand die minimaal 1 keer per maand zou kunnen helpen als gastvrouw bij de speelochtenden. Hoe vaak zou jij beschikbaar kunnen zijn?

Tot slot zijn we benieuwd of je wel eens bij een speelochtend van ons aanwezig bent geweest zodat je weet hoe deze er uit zien? Zou je het anders leuk vinden om eens te komen kijken of het iets is dat bij je past?

Met vriendelijke groeten,
    - | Oprichter & Coördinator Mama Café Delft

5. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Wat goed dat je op deze manier stap voor stap weer terug wilt komen in de maatschappij!! Heel mooi dat je andere mensen wilt helpen met jou ervaringen!! Ik vind het wel een heel warrig verhaal, het komt heel chaotisch over en er moet ook iets gedaan worden aan de spelling van je sollicitatiebrief. Misschien dat iemand anders je daarmee kan helpen, als het je zelf niet lukt. Heel veel succes in ieder geval, ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen!!

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ben het eens met beertje1987
    Ik zou je brief niet heel serieus nemen, sorry.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    Eerlijk?

Ik vind hem zeer slecht. geen correcte zinnen. Meer een lollig krabbeltje naar een bekende zeg maar.( de zinsopbouw)
    Ik snap wel dat het geen echte sollicitatie is maar voor vrijwilligerswerk maar dan nog zou ik wel goede zinnen gebruiken.
    anyway ik zie dat je al bericht heb teruggekregen.

Veel succes iig.

8. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Een afspraak maken! En dan een keertje gaan komen kijken. :)
    Dan weet je in ieder geval wat de functies inhoud.

Maar wat beertje1987 zei.... heeft ze wel gelijk in.

Je kunt tegenwoordig via het UWV ook cursussen volgen hoe je een correcte brief kunt schrijven.

Succes!

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bedankt in elk geval al voor de tips.

Het is echt heel lang geleden dat ik sollicitatie.s hebt geschreven. Mijn beperkingen moet ik er wel in zetten omdat die er ook gewoon zijn. Ik kan niet tijdens een gesprek er mee komen aan zetten.

Een andere sollicitatie vorige maand op mijn mail ben ik direct uitgenodigd zo slecht was het dus dan toch nog niet. Ze prees mij om mijn eerlijkheid. Het zijn functie.s als vrijwilliger.

Maar ik moet toch om leren gaan met kritiek en anders had ik geen topic moeten openen met tips. In het vervolg zal ik nog beter op letten.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Inderdaad. Zou eerder denken dat je iemand bent die aan zijn verplichte 4 sollicitaties voor het UWV moet voldoen en er maar iets grappigs van maakt om maar te zorgen dat je niet aangenomen wordt. Je moet ook echt iets doen aan het, totaal onnodige, gebruik van haakjes. Zeker in een brief niet nodig.....

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Die brief was eerder ik heb het verkeerd neer gezet die brief van hun was eerder dan mijn brief vandaag. ( nou woord het nog om samen hangende haha). :)

Ik hoef geen betaald werk te doen ook niet in de toekomst ik mag beginnen met vrijwilligers werk en ook in de toekomst. Omdat ik van wegen mijn beperkingen geen werk druk en andere stress aan kan.

12. KimK

KimK Niet meer actief

Maar als vrijwilliger wordt dat toch ook verwacht? Het is niet dat als je geen zin hebt je in bed kan blijven liggen.

Ik begrijp nooit goed waarom mensen wel vrijwilligerswerk kunnen doen maar geen aangepaste baan?

13. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Eerlijk?

Ik heb veel sollicitatiebrieven moeten lezen en gesprekken moeten voeren, maar deze brief ga ik niet eens serieus lezen. In het echt zou ik al afgehaakt zijn na de eerste zin en beland de brief bij het oud papier.

Je brief raakt kant noch wal. Een sollicitatiebrief moet idd een uithangbord zijn van jouw kwaliteiten. Er moeten tal van redenen instaan waarom ik jou zou uitnodigen voor een gesprek. Dat je geen ervaring hebt, een depressie achter de rug hebt, dat wil ik helemaal niet lezen als toekomstig werkgever. Ook het stukje ' gastvrij en vriendelijk zijn lijkt me niet het moeilijkst'
    Dat komt erg ongeinteresseerd over heel erg laconiek. Het kan voor jou niet moeilijk zijn, maar blijkbaar ziet de organisatie dat als een pre en is het voor de organisatie wel belangrijk. Dus dan heb jij het dus ook hoog in het vaandel staan en vertel je dus waarom jij daar zo goed in bent en waaruit dit blijkt.

M.a.w. verkoop je kwaliteiten, dik het desnoods een beetje aan en verkoop jezelf. Nu lijkt het alsof je een soort van medelijden wil wekken en of ze jou a.u.b. willen kiezen. Dat moeten ze natuurlijk ook doen, maar zoals jij het opschrijft is absoluut de verkeerde richting en zou mijn sympathie niet wekken

14. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    ow ja en NOOIT in je brief zetten dat je niet precies weet wat een functie inhoudt....

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik zou aan de hand van deze brief je niet uitnodigen. Het is wat anderen al zeiden echt geen goede brief.

Op internet zijn heel veel voorbeelden en tips te vinden over het schrijven van een sollicitatiebrief. Daar zou ik de volgende keer eerst naar kijken.
    Of vraag hulp aan iemand. Laat in elk geval iemand je brief nalezen want elke zin staat bol van de fouten.
    Het kan natuurlijk zijn dat taal je niet ligt, dat geeft niet, maar laat het dan juist controleren. Dat doe ik ook hoor!

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zit zo de reactie.s eens terug te lezen.

Krijg gewoon een brok er van in mijn keel.

Met een stukje kritiek kan ik niet zo goed om gaan van een standaart brief te lollig ? Te weinig motivatie? Voor mijn gevoel is het mijn manier van schrijven?

Maar zal de kritiek mee nemen voor een volgende keer en beter na denken.

17. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Sorry, maar een brief als dit zou ik ook niet serieus nemen. Ik sluit me aan bij de vorige schrijvers wat inhoudelijke argumenten betreft.

Kijk eens naar voorbeeldbrieven op internet, daar kun je al veel ideeën uithalen.

Kijk ook eens naar de opbouw, zelf zou ik kiezen voor een duidelijke structuur:
    -Aanhef (mag wel wat beleefder: Geachte mevrouw ....),
    -Waar heb je de vacature gezien?,
    -Waarom zou je dat vrijwilligerswerk willen doen?,
    -Wat maakt jou als persoon geschikt?
    -Nette afsluiting.

Je brief starten met het feit dat je geen ervaring hebt vind ik ook niet zo'n beste binnenkomer :) Dan kun je later in je brief beter iets melden van 'Hoewel ik nog geen ervaring heb als gastvrouw, ben ik .... bla bla bla --> eigenschappen die aangeven dat je wel een echte gastvrouw kunt zijn.

Succes ermee!

18. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik dacht dat dit een geintje was maar deze brief is dus wel serieus??

Zou even contact opnemen met degene die je begeleid bij het uwv of waar dan ook. Zij geven vast wel een cursus die je kan volgen in het schrijven van een sollicitatiebrief.
    Iedereen weet dat je ook je sterke punten erin moet zetten, die lees ik eigenlijk helemaal niet.. Vind de brief eigenlijk heel moeilijk te lezen. Het is een lap tekst die helemaal niet aansluit.

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Omdat je helemaal niks van mijn situatie af weet. Moet ik hier allemaal neer gaan zetten wat er aan mij mankeert?
    Daar heb ik helemaal geen behoefte aan. En als je het wel wilt mag je door mijn berichte geschiedenis gaan zoeken. Uitslag intelligentie test dan zal je meer duidelijk worden want ik ben een hoop maar geen aansteller. Helaas niet.

Binnen kort een iq test. :( http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/502821-binnen-kort-een-iq-test.html

20. KimK

KimK Niet meer actief

Maar dan is je manier van schrijven gewoon niet goed als je echt denkt dat dit een goede brief is. Maargoed je posts op dit forum zijn natuurlijk ook soms erg onsamenhangend etc. En wat ik al zei, je gebruikt enorm vaak onnodig haakjes.... UWV zou ik zeker contact mee opnemen voor een cursus solliciteren...

Deel Deze Pagina