Ervaring ikea traphekje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Carro, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carro

Carro Lid

5 jan 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft iemand ervaring met de traphekjes van Ikea?

Wij zijn aan het twijfelen voor het klemhekje of het geschroefde hekje. De Veiligheid geloof ik wel, het gaat mij meer over de kwaliteit van het hekje en het bedieningsgemak. Gaan de hekjes makkelijk open en dicht? Valt het niet van ellende uit elkaar?

Of heeft er iemand nog tips voor een beter traphekje voor een leuke prijs?

2. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Ik heb altijd begrepen dat schroefhekjes voor bovenaan de trap zijn en klemhekjes enkel voor onder.

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben traphekjes van IKEA die als een harmonica in elkaar gaan. Zijn er erg tevreden over.

4. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Wij hebben slechte ervaringen met klemhekjes maar dat zal persoonlijk zijn. Nu zo'n vouwhekje van ikea, top! Ze vallen echt niet van ellende uit elkaar hoor.

5. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Deze hebben wij ook. Zijn eerder ook uitgeroepen als product van het jaar door Consumentenbond.

Moest in het begin even aan de bediening wennen, maar eenmaal onder de knie een handig rek! Met name door het feit dat ie weinig ruimte in neemt als hij open is.

Onze ervaring is dus ook positief

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zou sowieso nooit voor een klemhekje gaan. Dat lijkt me behoorlijk onhandig. Hooguit 1 als portable, voor in de tuindeur, babykamerdeur en balkondeur.

7. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden IKEA, klem, bovenaan de trap. Ideaal, werkte prima. Zullen we nu ook weer voor gaan (verhuisd dus even kijken of het nu weer goed past). En het trapje is nog goed dus zou voor een 2e ronde mee kunnen gaan.

8. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

9. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik wou hetzelfde posten Zonnetje, uitzondering is het harmonica hekje, deze komt zeer goed uit de test en heeft de gebreken niet

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Zoals anderen ook al hebben aangegeven: een klemhekje is niet veilig bovenaan de trap. Ikea geeft het overigens zelf ook aan op de website. Bij de geschroefde hekjes staat: voor boven- en onder aan de trap. Bij het klemhekje staat duidelijk: "Voor deuropeningen en voor onderaan de trap. Niet voor ramen of voor bovenaan de trap."

De reden is dat een kind door een klemhekje heen kan vallen, en dan met hekje en al naar beneden gaat. Ik ken ook echt een situatie waarbij dit gebeurt is. Een klemhekje bovenaan de trap is schijnveiligheid.

11. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hebben wij ook! Handig, klein in elkaar. Bediening is indd ff oefenen.

12. Lilou

Lilou Actief lid

31 jan 2011
    207
    29
    28
    Ook hier de harmonica Ikea traphekjes, zijn er erg tevreden over!

Deel Deze Pagina