Goedemiddag, Wij verwachten over een paar weken ons tweede kindje. De naam die we voor onze baby in gedachten hebben, is voor ons al meer dan 10 jaar DE naam.. Alleen ga ik twijfelen omdat deze baby dan exact dezelfde initialen krijgt als onze dochter, dus zelfde voorletter en achternaam. We hebben nog een tijdje nagedacht om onze baby 2 voornamen te geven, maar op de 1 of andere manier voelt dit niet goed omdat onze dochter ook 'maar' 1 voornaam heeft. De naam die deze baby krijgt, langer maken of iets dergelijks kan bij deze naam niet echt, anders hadden we er nog iets voortgeplakt. Zijn er hier dames die ervaringen hebben met kindjes met dezelfde initialen? Is dit lastig met post of iets anders?? Of dames die het ene kindje 2 voornamen hebben gegeven en de andere 1? Alvast bedankt voor de reacties!
Ene kind heeft hier 3 voornamen, de ander krijgt er 2. Zelfde voorletter doen wij bewust niet, man en ik hebben al dezelfde voorletter maar bewust andere achternaam. Dus dat is prima nog met post
Ik zou me wb post niet zo druk maken. Tegen de tijd dat ze echt (belangrijke) post voor zichzelf krijgen gaat zo'n beetje alles digitaal. Nu ook al, en dan wordt ook vaak naar de geboortedatum gekeken. En daarna vliegeren ze ook al snel uit (maar nu nog laaaaaaaaaaang niet).
Ik vind het stukje over lastig met de post ook altijd beetje onzin inderdaad. Zoveel kan je al digitaal instellen. En daarnaast het gaat om ongv 20 jaar van hun leven.. En die naam gaat dus hopelijk veel langer mee! Als het DE naam is voor jullie zou ik zeggen, gewoon doen!
Hier hebben de kinderen dezelfde voorletter en maar een naam. Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad. Maar ja is ook pas 3 maanden zo.
Hier hebben mijn jongste dochter en ik dezelfde initialen. Ook mijn man en zijn vader hebben dat, dus qua post wel ervaring, maar ervaar het niet als een probleem.
Ik kies daardoor wel voor een andere voorletter, maar had dat niet gedaan als een bepaalde naam DE naam is voor mij. Gewoon doen zoals je bedacht hebt, er zullen geen super vertrouwelijke dingen binnen komen tot iemand op zichzelf gaat wonen.
Een vriendin van me heeft 2 dochters... met dezelfde voorletter en achternaam, dezelfde geboortedatum TIS enkel een ander jaartal.. (!) en ja ik had dat akkefietje van post toen ook al genoemd maargoed... he ? iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie zelf belangrijk vindt en wat ie zelf wilt. Voor mij persoonlijk zou het niet goed voelen.. Maar iedereen eigen keus daarin.
Mijn zus hebben dezelfde voorletter en toen wij thuiswoonde was dit best onhandig. Wij schelen niet heel veel en ik lijk ouder. Bankrekeningnummer en telefoonnummer was bijna hetzelfde beide scheelde 3 cijfers. Wij werken ook al jaren samen in het begin maakte zij de fout met onze uren ondanks de personeelsnummers. Haha en recentelijk was mn zus zwanger en ziek gemeld bij het UWV ipv mij. Als jij er geen probleem in ziet zou ik het doen.
Hier hebben de oudste twee ook dezelfde initialen. Ze krijgen eigenlijk nooit post, dus geen enkel probleem ermee
Ik kreeg vandaag nog een brief van het ziekenhuis met een afspraak bij de kinderarts, waarop alleen voorletter - achternaam staat, en verder geen vermelding van voornaam of geboortedatum ofzo. Hier meerdere kinderen die bij de kinderarts komen, dus als ze dezelfde voorletter zouden hebben zou ik nu niet weten voor welk kind deze afspraak is... En zo zijn er best wel regelmatig brieven waarvan je a.d.v. voorletter en achternaam weet om welk kind het gaat. Ik snap de reacties hier ook wel, vooral als de kinderen nog jong zijn, dan krijg je nog weinig post voor ze. Maar ik heb ze al wat groter en dan komt er ook regelmatig andere post... ik zou dan wel verwarring verwachten als de voorletter en achternaam hetzelfde zijn. Is geen ramp natuurlijk, maar dan zal je denk ik wel zo nu en dan even ergens achteraan moeten bellen om duidelijkheid te krijgen.
Ik zie dat je nu een kindje van het andere geslacht krijgt. Dan maakt het qua post toch ook niet uit? Want dan zal er bij 1 mvr staan en bij de ander dhr?
Hier hebben mijn man en 2 zoons alle 3 dezelfde voorletter en achternaam, soms niet praktisch maar dat is 2 x per jaar ofzo. Zou het er zeker niet om laten.
Mijn vriend en zijn broer delen een voorletter en achternaam, wat mij betreft mega onhandig omdat op de meeste post geen geboortedatum/bsn staat vermeld. Inmiddels wonen ze een stuk uit elkaar maar destijds op het zelfde adres hebben ze vaak moeten bellen voor wie welke post was..
Zelf zou ik het noet doen omdat ik voorbeelden uit mijn omgeving ken waarbij het bij instanties best vaak problemen heeft gegeven (zoals verkeerde kadastertoewijzing etc.) En dat nog behoorlijk lastig recht te krijgen is . Gemeentes, belasting en andere instellingen zijn niet erg medewerkend bij fouten. Maar als je het geen probleem vind, gewoon doen. Zelf denk ik niet dat een kind het later erg vind meer of minder namen te hebben gekregen als ze de reden kennen.
Ik en mijn zus hebben dezelfde letters in onze initialen en toen we bij hetzelfde bedrijf een baantje hadden als thuis wonende tieners waren we daar bij de bedrijfsadministratie berucht. Ze hebben meermaals fouten gemaakt door ons te verwisselen. Zelf heb ik een tijdje bij een zorgverzekeraar gewerkt, ook daar werden fouten gemaakt met personen die op hetzelfde adres met dezelfde initialen ingeschreven stonden. Ik zou dus wel voor verschillende initialen gaan.
Onze zoons hebben ook dezelfde voorletter en achternaam. Tot op heden nog geen enkel probleem. Voor ons was het ook gewoon dé naam en heel toevallig hebben ze daardoor dezelfde voorletter. Ach het is maar een kleine periode van hun leven dat het misschien lastig is.