Op zoek positieve verhalen vroege harde buiken :)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bubblybaby, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Bedankt Jolien en MissDee :)!! En fijn om te horen ♥
    Dat zijn de verhalen waar ik naar op zoek ben haha. Klinkt inderdaad precies hetzelfde :)

@Januari2010; tuurlijk, daar ben ik niet vies van hoor. Bij twijfel bel ik altijd gelijk de vk. Fijn dat het bij jou ook goed is afgelopen :)

@Jenala; Oh dat bloedverlies vind ik wel zorgwekkend klinken, goed dat je voor controle gaat. Hopelijk is het niets! Hopelijk staan de harde buiken en het bloedverlies niet in verband met elkaar bij je en is er gewoon een vaatje gesprongen oid.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ook vanaf 15 weken tot 21 weken geregeld harde buiken gehad ook pijnlijke. Niets aan t handje :)

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    @bubblybaby: het was gelukkig niet veel bloed, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Ik zou eigenlijk vanmiddag al langs mogen komen, maar het was druk met bevallingen.

Bij mijn dochter had ik trouwens ook met 17/18 weken al harde buiken. En die is tot de uitgerekende datum blijven zitten.

4. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik heb ze ook al mijn hele zwangerschap, of ik nou hard gewerkt heb of een hele dag niks doe. En so far so good! :)

5. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Eerste zwangerschap: vanaf 17 weken (veel) harde buiken. Wel minder gaan werken uiteindelijk.
    Bevallen met 34 weken. Oorzaak niet bekend. Mogelijk door actieve gbs-bacterie, mogelijk door harde buiken, mogelijk door oplopende bloeddruk.

Deze zwangerschap: vanaf 16 weken harde buiken. Ivm vroeggeboorte 1e zwangerschap nu deels onder controle bij gynaecoloog welke ook iedere vier weken baarmoederhalsmetingen doet. Lengte is nooit korter dan 3,5 cm geweest en langste was deze week 4,3 cm. Kennelijk doen de harde buiken dus niks. Sinds die metingen ben ik er zelf veel rustiger onder en heb ik ook (daardoor?) echt minder harde buiken. Bij mij denk ik toch ook psychisch die harde buiken omdat ik me er enorm druk om kan/kon maken.
    Hoe deze zwangerschap afloopt weet ik natuurlijk nog niet.
    Hopelijk minimaal 38 weken. In ieder geval voel ik me deze zwangerschap rustiger en beter.

6. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Doet me goed!

Fleursylvano en Hippydepippy; Wat fijn! ^^ Hopelijk blijft dat zo, maar daar gaan we gewoon vanuit! :D

@Smikkel; fijn dat je je deze zwangerschap fijner voelt :) hopelijk blijft je kleine deze x wat langer zitten.

@Jenela; Goed dat je dochtertje gewoon tot de uitgerekende datum is blijven zitten. Dat soort verhalen hoor ik graag ^^.

7. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Even een upje hoor. Even advies gevraagd... :)

Ik twijfel echt heeel erg of ik vandaag al de vk moet bellen op spoedlijn of zal wachten tot morgen, omdat ik sowieso al moest bellen (Ik was dus bij de 20weken echo en de Vk-stagiaire was voor de 20weken echo blijkbaar vergeten nog een verwijsbrief mee te geven, wat dus wel moest; ookal had ik de afspraak al gelijk gemaakt gelijk na de termijnecho - en ik moet die verwijzing dus nog regelen, omdat ik anders moet betalen) .

Sinds de negenmaandenbeurs zijn mijn harde buiken weer toegenomen, dit zag ik op zich niet echt als een probleem, baalde alleen wel want het ging enorm goed. De dag ervoor zelfs 0 harde buiken gehad. Maar omdat ik me gisteravond weer heel erg druk heb lopen maken door dingen die ik gelezen kon ik niet in slaap komen. Harde buiken namen weer toe en kreeg ook een doffe pijn op mijn onderrug en heupen. Ik probeerde er niets bij te denken, want kon goed door mijn darmen komen of bekkenpijn. Nu was het vanmorgen na grote boodschap niet weggetrokken en ben ik mijn harde buiken gaan timen vanaf 13u. Ik heb er 10 gehad in 1 uur en de helft ervan gaf me een dof, soort drukkend gevoel bij onderbuik en rug. Soms hield dat gevoel ook aan als de harde buik er niet was. Maar toen nam het weer af omdat ik heel rustig op de bank gelegen heb met een boekje en rustig muziekje aan. Ik heb een dutje gedaan en nu heb ik eigenlijk bijna geen last meer. Ik snap er niks van.
    Zal ik even kijken hoe het verder gaat vandaag, of gewoon toch maar bellen?

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Is je urine ook op kweek gezet? Los van de testen bij de huisarts?

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Lees nu je laatste post pas.
    Ik wil je niet bang maken, maar heb zelf geen goede ervaringen met vroege harde buiken. Als je er nu weer zoveel hebt zou ik zeker even de vk bellen meis!
    Beter 1x teveel dan te weinig bellen!

10. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ben al 3x geweest om mijn urine te laten checken, niet op kweek gezet, maar alle keren helemaal clean.

Ja ik heb de vorige x een cervixmeting gehad en die was perfect zeiden ze. Ik moest me geen zorgen maken om de harde buiken, want ze veroorzaakten geen ontsluiting oid. Ik mocht alleen nog maar bellen als ik er overmatig slijmverlies bij kreeg, bloeding, heel regelmatig&toenemende harde buiken of pijn. Nu weet ik niet of wat ik voelde nou echt als een van die dingen te omschrijven is. Grr.

Bedankt voor je antwoord.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Meis echt bellen. Dit is allemaal ook tegen mij gezegd en er was wel degelijk meer aan de hand. Nu hoeft dat niks te betekenen natuurlijk, maar beter even extra laten checken! Zeker nu je zoveel harde buiken hebt even bellen.

Ik zou wel vragen of ze je urine ook willen kweken. Bij mij kwam er ook steeds niks uit, tot de urine op kweek was gezet. Toen bleek er GBS in te zitten... Dit is uiteindelijk de oorzaak geweest van de geboorte van ons kleine mannetje.

12. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk.. wat moet dat moeilijk geweest zijn :( ..

Nou ik heb gebeld. Het is gerelateerd aan stress zegt ze. Ik moet rust houden en als het aanhoudt/terug komt moet ik haar weer bellen en komt ze langs. Dat vind ik al wel heel fijn....

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Jep, nog steeds :(. En het is gekomen door een medische fout, vandaar dat ik zo fel reageer op jouw verhaal ;).

Goed dat je gebeld hebt!! Rustig aan nu dan! Morgen vrij nemen, en een paar dagen plat!

14. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Echt geen woorden voor :( .. pff.. daarom ben ik ook extra alert hoor, omdat ik niet weggestuurd wil worden en dat het dan uiteindelijk toch mis blijkt te zijn oid. Ik bedoel; dat het met de kleine goed gaat weet ik wel, maar wil niet dat mij lichaam hem er te vroeg uit schopt oid natuurlijk. Dat is mijn grootste angst momenteel.

Ik ga nu lekker in badje met rustgevend muziekje en hopelijk blijft mijn baarmoeder redelijk kalm. Het is namelijk wel een stuk rustiger.. maar het is nog niet helemaal weg. Dus nu even kijken of ik het nog nodig vind om haar te laten komen vanavond (krijgen we dat weer; ik ben zo slecht in pijlen of iets noodzakelijk is wat dat betreft haha....)

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Je hebt groot gelijk. Ik heb dat wel gedaan helaas, deed het zelf af als onzekerheid door eerdere miskramen. Helaas bleek er wel degelijk iets aan de hand.

Goed te horen dat het nu beter voelt! Tja als leidraad zou ik je eigen gevoel proberen te volgen. Als je last hebt en jij voelt je onzeker daardoor zou ik gewoon bellen. Daar zijn ze voor!

16. Ariane

Ariane Actief lid

24 jun 2010
    108
    0
    0
    Ik had bij mijn zoontje regelmatig harde buiken vanaf ongeveer 18 weken. De verloskundige maakte zich niet ongerust maar vond het wel verstandig als ik iets rustiger aan zou doen. Merkte dat als ik een rustige dag had ik veel minder harde buiken had, bij mij had het dus te maken met 'te' druk zijn. Zoontje is overigens niet te vroeg geboren, dus de harde buiken deden niets!

17. Ikke151187

12 jun 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames,

Wat een verhalen allemaal, ik denk dat mijn verhaal hier ook wel bij past en wil het graag gewoon even kwijt.

Afgelopen donderdag kreeg ik een 30 weken echo (29,3 weken zwanger). Ik kreeg deze echo omdat met 28 weken mijn baarmoeder/kind erg groot leken te zijn. Nu bleek op de echo dat dit nogal klopte, grote van de baby is +/- 33 weken. Ik ben meteen doorgestuurd naar het AZM in maastricht omdat dit een academisch ziekenhuis is. Na een zeer uitgebreide echo waarbij ook het vruchtwater ed opgemeten werden moest ik dus daar blijven uit angst voor een vroeggeboorte. De hoeveelheid vruchtwater was ook schrikbarend. (Als 0 normaal is 1 de bovergrens en - 1 de ondergrens, mijn hoeveelheid zit op 2) Pfff was dat ff schrikken zeg. Mijn buik is inderdaad erg groot en benauwd me ook vaak maar omdat dit mijn eerste zwangerschap is heb ik echt totaal geen idee wat er nu wel en niet normaal is.

Nu heb ik vrijdag en zaterdag spuiten gekregen om de longrijping van de baby te bevorderen voor het geval dat de baby eerder komt. Zaterdagochtend had ik ineens elke 5 min harde buiken, gelukkig was dit maar een paar uurtjes en namen ze daarna af. Ik mocht dan ook gistermiddag lekker naar huis. Nu ben ik thuis en houd ik me op advies van de artsen natuurlijk rustig maar is rustig houden zelfs niet eens even naar de babydump om wat spulletjes te halen (moet nu toch echt gebeurden voor het geval dat :))? Ik werd helemaal gek vanmiddag. We zijn ongeveer een uurtje weggeweest en heb toen +/- 10 harde buiken gehad en ze werden pas minder nadat ik met een warme kruik in slaap ben gevallen.

Ik moet nu de komende tijd elke week op controle om alles in de gate te houden. Hopelijk blijft de kleine nog even lekker zitten want mijn man en ik waren er afgelopen donderdag echt nog niet op voorbereid dat de baby misschien wel ieder moment kon komen.

Zooooo dat is lekker om dat even van je af te schrijven. :)

grtz Ikke

18. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Ik heb elke dag meerdere keren harde buiken, weet niet eens vanaf wanneer maar denk de hele zwangerschap. Ik heb pas met 8 weken een test gedaan maar daarvoor vanaf de innesteling ongeveer krampen gehad in mijn baarmoeder, tot bijna 8 weken en vanaf paar weken later wist ik zeker dat ik harde buiken had, toen de baarmoeder hoog genoeg lag dat ik het kon voelen aan de buitenkant. En ben morgen al 37 weken zwanger en het gaat prima :) Is niet over gegaan maar geen pijn ofzo, het duwt alleen, en nu ze ingedaald is voelt het wat akelig maar dat lijkt mij logisch. Als ze echt om de paar minuten komen en het aanhoud dan zeker bellen hoor!

19. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij mijn vorige zwangerschappen ook harde buiken vanaf een week of 14. Had ze heel vaak op een dag. Deed bij mij ook niks... Bij beide ging ik flink overtijd en moest de bevalling opgewekt worden ;)
    Ik heb gewoon een gevoelige baarmoeder, die snel reageert op prikkels. Ben benieuwd wanneer ik het nu weer ga krijgen.

20. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ja ik heb nu de afgelopen dagen rust genomen en met de dag zijn ze minder geworden. Gisteren zelfs op een hele dag maar 3 gehad!! Dus die rust helpt wel heel erg goed moet ik zeggen...

Hoe voelt een harde buik bij jullie? Ik vind wel dat sommige harde buiken wat meer druk geven dan anderen. Ze doen dan nog steeds geen pijn, maar voelen dan een beetje ongemakkelijk/zeurend (maar niet echt naar en ook niet pijnlijk). Maar de meesten voelen helemaal niet vervelend.

Bedankt weer voor alle reacties :)

Deel Deze Pagina