18 weken zwanger, hoeveel aangekomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wwendy, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wwendy

Wwendy Lid

24 apr 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi
    Ik ben nu 18 weken zwanger en ben nog steeds niets aangekomen. Ik ben 1.72m en weeg nog steeds tussen de 57 en 58 kg.
    Hoewel ze zeggen dat alles inorde is begin ik me toch wat zorgen te maken. Hoeveel kg waren jullie aangekomen op 18 weken zwangerschap?

2. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Omdat ik altijd al enorm op mijn gewicht heb gelet heb ik het per week goed in de gaten gehouden, zodat het een gezonde toename was en bleef :)
    Bij 18 weken was ik 4,5kg bijgekomen. Op het einde was ik ongeveer 14kg bijgekomen die ik inmiddels alweer allemaal kwijt ben.

het komt wel hoor, bij iedereen is het anders. Je vk of gyn zal wel aangeven wanneer je zorgen moet maken.

3. Wwendy

Wwendy Lid

24 apr 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja tuurlijk, maar omdat ze zeggen wanneer je slank bent, en ik 57-58kg voor 1.72m groot te zijn echt niet dik vind, zou je het sneller zien. Vandaar dat mijn gezond verstand zegt begin nu eens bij te komen maar ik heb minder eetlust maar eet wel mooi gezond. Snoep heb ik laat ons zeggen praktisch niet meer aangeraakt omdat ik hier gewoon geen zin in heb. Liever eet ik nu een fruitsalade of iets dergelijks,...

4. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Ik nu 21 weken en ook nog niks aangekomen. Heb ook een slank postuur. Bij mijn vorige zws was dat ook zo en kwamen de kilo's er de laatste weken echt hard aan.

5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Ik ben nu met 19 weken 5 kilo aangekomen, waarvan 3 kilo in de eerste 12 weken.

6. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Ben 17 weken zwanger en -3 kilo. En geen idee hoe dat kan, misschien door stress maar lichamelijk voel ik me prima.

7. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben bijna 25 wkn zwanger, maar nog niks aangekomen. De eerste wkn wel 2,5 kg afgevallen en die zitten er nu bijna weer aan. Heb wel wat overgewicht en wil ook niet teveel aankomen.

8. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben nu 18 weken en ik ben nu zo 4,5 kg aangekomen (ook 1.72 en startte op 67 kg). Ik moet ook zeggen dat ik in de eerste paar weken echt honger had en veel meer at (maar niet ongezond ofzo)

Ik kan me voorstellen dat wanneer je niet veel honger hebt, je ook niet (veel) aankomt. Kindje weegt nu maar 200 gram dus zoveel hoef je op dit moment niet aan te komen hoor. Overigens vind ik afvallen weer een ander uiterste. Als je op dit gewicht blijft zou ik je voorlopig geen zorgen maken. Wel goed dat je hierop let want heel erg zwaar ben je inderdaad niet. Als je VK zich geen zorgen maakt dan zou ik dat aanhouden. Ik heb ooit wel eens iemand gesproken die werd op een dieet van taart zo'n beetje gezet omdat ze dus teveel afviel. (oh en dat lijkt me dan wel wat hihi)

9. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik ben tot 20 weken 10 kilo afgevallen. Nu 36 en zit er 4,5 kilo aan. Zolang het met je kleintje goed gaat is het prima. Ik ging zelfs meer eten om maar aan te komen. Totaal overbodig!

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Met 18 weken was ik nog geen 2kg aangekomen.
    Nu bijna 24 weken en er zit ruim 4kg bij nu, dus het gaat nu opeens wat harder.;)

11. Wwendy

Wwendy Lid

24 apr 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te zien dat er nog zijn die niet bijkomen. Ik ben niets afgevallen ook niet, gewoon op dit gewicht gebleven.
    Nu ja, het heeft ook voordelen wanneer het zo blijft :) dan hoeft er straks ook geen extra gewicht af :)

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    -2

Ben niet misselijk geweest of iets, gewoon minder eetlust.

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier wel misselijk geweest, 6 kilo afgevallen. Van 71 kg naar 65kg ( ik ben 1.76m)
    Gisteren gewogen en ben nu 67,8 kg...dus bijna 2 kilootjes erbij. Niet veel maar mijn buik groeit toch als een malle dus daar ligt het niet aan.

Denk dus dat het best kan bij jou dat er nog weinig is gebeurd met aankomen. Straks gaan de baby, plaventa vruchtwater en borsten ook meewegen.

14. Lypu

Lypu Niet meer actief

22 weken zwanger en 1 kilo aangekomen. In het begin maakte ik me er ook zorgen over maar dat is nergens voor nodig! Mijn vk zei: Wat je niet bijkomt hoeft er ook niet af, en de 40 weken zijn nog niet voorbij ;) Zolang je kindje het goed doet is er ook niks aan de hand.

15. Wwendy

Wwendy Lid

24 apr 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het enige wat bij mij al gegroeid is zijn mijn borsten, maar zolang ik op mijn 57 kg kan blijven en alles is goed met ons kleintje vind ik het super! :)
    Alleen spijtig, een vriendin van me loopt ongeveer gelijk met mij en zij kan mooi met haar buikje pronken en mij zien ze dan als die niet-zwangere vriendin die mee gaan shoppen ofzo.. :) wanneer ik dan vertel dat ik ondertussen al 18 weken ben dan zeggen ze waar heb jij dat kleintje zitten dan ;)
    Familie en vrienden hebben ook zoiets van jij was voor de zwangerschap net zo smal dan nu, vraag me echt af waar die kleine zit.
    Achja, de volgende controle komt eraan dus gaan we toch nog eens vragen of dat allemaal wel goed zit wanneer ik dan nog niets ben bijgekomen. We gaan het zien, heb ons kleintje volgens mij toch wel al gevoeld dus zolang dat er is blijf ik er ook nog in geloven dat alles goed is..

16. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik weet niet meer hoeveel ik met 18 weken woog maar nu ik 26 weken ben ben ik 2kg aangekomen.

17. an1977

an1977 Actief lid

18 jul 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot 15 weken 2 kilo, nu gaat t ineens hard.. Zit op + 5,5 kg. Baal er een beetje van want bang dat ik (weer) de 30 kg ga halen.. Terwijl ik toch echt oplet :$

18. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Tot nu toe 5 kg aangekomen.. met 18 wkn. was het een kleine 2 kilo geloof ik.. :)... Ga voor max. 12 kilo aankomen in de hele zwangerschap ;)..

19. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik let zelf heel erg op mijn gewicht. Gewoon om te kijken wat er nu precies bij komt per week :-D

Met 18 weken was ik 4, 5 kilo aangekomen. Nu moet ik me weer even wegen.. Maar was het vergeten ;)

Ik ben zelf overigens 1.77 met mijn oorspronkelijke 64, 5 kilo. ;) Dus heb een prima (slank) startgewicht.

Zou me geen zorgen maken hoor, die kilo's komen vanzelf!!

20. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ik zat met 18 wkn zo rond de +6, maar nu met 28 weken ben ik denk ik rond de 11 kg aangekomen.. Nog 12 weken te gaan en nu gaat het harder dan het begin.. Ben erg benieuwd waar ik eindig, maar maak je vooral geen zorgen :)

Deel Deze Pagina