Hoi allemaal, sinds vrijdag weten wij dat we een dochter gaan krijgen!! we zijn nu heel het internet aan het afstruinen voor een leuke hollandse meisjesnaam... alleen als je via google opzoek gaat naar namen krijg je in eerste instantie heel veel buitenlandse namen, zoals bijvoorbeeld Beyonce?! etc.. en dit is dan al na het verfijnen van de zoekopdracht naar: herkomst van de naam: nederland Toen bij google ingetypt: hollandse babynamen/meisjesnamen, maar dan krijg je op sommige sites, waaronder deze, maar 8 namen.. Wie is hier ook mee bezig? en vooral wie heeft er een leuke tip? Groetjes Wiety
Kijk eens onderaan het forum bij babynamen, daar worden regelmatig Nederlandse jongens- en meisjesnamen gevraagd en lijstjes gegeven.
echte hollandse namen zijn nog knap lastig, want bij die nl- namen staan er ook een hoop met een arabische afkomst bijvoorbeeld, dus dat vergemakkelijkt het zoeken niet echt als je alleen de hallandse wil hebben.. iemand anders nog tips? groetjes Wiety
Hoi allemaal, t zoeken is wel lastig, maar heb wel veel meer hollandse namen gezien. bedankt voor de tip Suusjeuh. @Tord, daar had ik al gekeken, en niets gevonden, dus vandaar dat ik via dit forum mijn vraag plaatste.. anyway iedereen bedankt voor de tips en wie weet heeft iemand anders er ook nog wat aan! Groetjes Wiety
Daar staan heel veel meer namen ook heel veel friese namen overigens. Mijn dochter heeft ook een hollandse naam (al was het oorspronkelijk een jongens naam), ze heeft Mees
Op dit forum zitten inderdaad genoeg mensen met lange lijsten die je ook kunt raadplegen Ik wil ook best een poging wagen!
op deze site staan er ook best wel veel (je moet dan wel een beetje over de niet-Hollandse namen heen lezen ): ZeeVanNamen.nl : Nieuwe namen ook onder het tabje Inspiratie staan veel Hollandse namen (je kunt dan steeds op "lijst vernieuwen" klikken voor namen met een andere beginletter) en je kunt ook een nieuwsbrief krijgen met steeds weer nieuwe ideeen... Een paar eigen ideetjes: Sytske, Querien, Fanny, Elfi, Dinthe/Dinte... Je zou ook een namenboek kunnen kopen of lenen bij de bieb (ik heb er jaren geleden twee gekocht en daar staan wel veel originele en ook veel Hollandse namen in), beetje ouderwets misschien, maar wellicht dat er daarom juist wel veel echt Hollandse namen in te vinden zijn Veel succes iig!