Bloed Prikken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Molly, 2 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Dag Mirjam en Japke,

    Even kleine inleiding:
    Ik zit nu in mijn 5e cyclus. De eerste 3 keer was ik regelmatig (33,31 en 32 dagen). De laatste keer (vorige maand) was ik in ene 46 dagen. Nu heb ik deze maand mijn temperatuur bijgehouden en nu blijk ik dus op dag 32 mijn eisprong te hebben gehad, dus dat zou betekenen weer 46 dagen ongeveer. Nu heb ik al 3 weken last van duizeligheid en ben daar net voor bij de dokter geweest. Ik heb hem bovenstaande ook verteld. Nu moet ik morgen bloed laten testen en heeft hij het volgende aangestreept: Bezinking, Hb, Glucose, TSH en Leuco's , differentiatie. De uitslag krijgt hij met een dag op 4. Als ik getest word op bovenstaande, kunnen ze daar ook aan zien of ik eventueel toch zwanger ben? (vanochtend negatief getest).

    Uit een pendelvraag heb ik trouwens het antwoord gekregen dat ik zwanger ben, nu weet ik dat ik daar niet op af mag gaan, maar daar hoop ik natuurlijk stiekem wel op!

    ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

    Groetjes Molly

    Hoi Mirjam,

    Bedankt voor je snelle antwoord! Aankomende zaterdag is het 2 weken na mijn eisprong, dus zou ik positief moeten kunnen testen toch? Is het 13 dagen na de eisprong (wat dus morgen voor mij geldt) in het bloed dan nog niet zichtbaar?

    Groetjes Molly
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Molly,

    De bloedtesten die zijn aangevraagd geven geen antwoord op de vraag of je wel of niet zwanger bent. Daarvoor moet het hCG worden bepaald. Als je net je eisprong hebt gehad kan dat nu nog niet worden aangetoond in je bloed. Je zult moeten wachten tot twee weken na je eisprong en dan een (urine)test doen.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina