Weinig uitgeven aan boodschappen; hoe??

Discussie in 'De lounge' gestart door shahrazed, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na de zoveelste boodschappen topic, van hoeveel ben je kwijt etc. Wil ik nou toch wel eens graag weten hoe de dames die van 60 euro in de week leven, dat nou praktisch gezien doen.

Wij drinken geen alcohol, halen bijna geen frisdrank/ pakken drinken. Vleeswaren voor op de boterham ook niet. Toch kan ik met moeite binnen het budget van 100 euro per week blijven. We zijn met een gezin van 5. Verzorgingsproducten koop ik bij de action dus dat zit er niet bij in. Flesvoeding en luiers wel. Bij ons gaat er minstens 1 pak melk per dag doorheen, 1 brood. Met een pakje boter doen we 3 dagen ongeveer, een pak kaas van ongeveer 4 euro ook 3 dagen. Op avondeten probeer ik echt te bezuinigen door goedkope dingen te eten zoals soep met broodjes, we eten regelmatig vissticks, hamburgers etc. Moet er wel even bij zeggen dat we aan brood vrij veel kwijt zijn, omdat we brood zonder e-nummers kopen (is 2 euro per brood).

Wie kan mij de truc uitleggen?

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ik maak zelf brood, kost mij de helft van een gewoon brood bij de bakker.

3. Username

Username Niet meer actief

Daar ben ik nou ook benieuwd naar! Ik lees mee.

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    veel wokken met maar 100gr vlees per persoon. Of 1 of 2 dagjes in de week veggie eten.
    Seizoensgroenten zijn veels goedkoper dan vlees (zelfs al zijn het hamburgers)

5. Username

Username Niet meer actief

Wij hebben er ook moeite mee. Gezin van twee volwassenen en één kleintje van ruim 6 maanden. En twee katten. Die eten dierenartsvoer.
    Maar we redden het vaak net van €75 en dan is het nog geen spannende week, dus niemand die komt eten ofzo. Als dat wel het geval is komen we vaak dichter bij de €100 uit... Ik wil graag weten hoe mensen het doen met €50.

Wij drinken nauwelijks. Ik niet en man max twee biertjes per avond in het weekend. We eten niet veel vlees (5 vd 7 dagen sowieso vegetarisch), geen frisdrank, max 1 zak chips per week, geen luxe kaasjes of iets dergelijks. Groente en fruit voor dochter maak ik vaak vers, maar soms weigert ze de groente een paar dagen en dan gaan potjes er wel in.

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik koop 4 burgers voor 1,80. We eten dan 1 burger per persoon. Dus dat beschouw ik als goedkoop.. Toch?:)

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Groente van het seizoen kopen.
    Aanbiedingen volgen. 1 x per week boodschappen doen met een lijstje van wat je eet die week. Ik plan een menu meestal a.d.v. aanbiedingen.
    Wat betreft de hamburger ligt eraan welke je hebt.
    Ik neem wel eens de diepvries hamburgers van c1000. 12 stuks voor nog geen 2 euro.
    Maar jullie zijn met vijf dus dan doe je het nog niet zo slecht denk ik?

8. meiss

meiss Bekend lid

11 nov 2012
    644
    0
    0
    hier proberen we het voor 40 euro in de week te doen (is geen moetje)
    nog zonder kinderen en zonder verzorgingsproducten

-we drinken water,thee,limo en vl drinkt 1a2 senseo's per dag
    -we eten aanbieding/op datum.(er zit een groot verschil tussen uiterste verkoopdatum en uiterste houdbaarheidsdatum)
    -we hebben een grote vriezer waar al het (op datum) vlees in gaat wat we niet gelijk gebruiken
    -alleen brood halen we duur rond de 2 euro per brood
    als we goedkoop tarve nemen gaat dat veel sneller op dan bijv waldkorn
    omdat dit meer vult dus in vergelijking kom je ongeveer op het zelfde bedrag uit

in het weekend halen we eens een pak fris/sap of bijv. milk en fruit, wat chippies,nootjes of een lekker toetje

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier met 2 volwassenen en 1 dreumes 57 euro per week (250 euro in de maand) incl. luiers en verzorgingsproducten.
    We hebben gewoon niet zoveel luxe in huis, maar onze maaltijden eten we (vinden wij) toch altijd lekker.
    - Goed op de aanbiedingen letten, welke groente en vlees is er in de aanbieding.
    - Wij delen grote stukken vlees, zoals schnitzel, met z'n drieën.
    - Gooi niets weg, maar eet 1 dag in de week restjes of vries het in
    - Goed boven- en onderin de schappen kijken in de supermarkten voor de b-keuze.
    - Brood niet bij de warme bakker, maar bij de supermarkt (wij hebben even gezocht maar vinden het plus-brood lekker en die is 2e halve prijs).
    - Alleen in het weekend een koek bij de koffie en een chippie en dan geen hele zak per avond en meestal ook merkloos.
    - Fris en alcohol alleen als er visite is, verder koffie, thee, ranja en water.
    - Weekmenu + boodschappenlijstje maken en je eraan houden.

En af en toe verwennen we onszelf best eens, maar meestal tegen het einde van de maand als er nog budget over is.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Brood bij de Aldi! Geen E-nummers en wat er aan vetten inzit is allemaal plantaardig. Dus dat scheelt alweer gemiddeld een euro per brood ;).

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik koop alle groenten in de aanbieding, en snij het op en gooi het in de vriezer.. Ook bami, nasi, spaghetti en soep groenten maak ik zelf. Saus voor pasta ook van tomaten en tomatenpuree met kruiden. Vlees voor brood en kaas van het basismerk. Vlees koop ik bij de C1000 met 50% korting omdat het vandaag op moet eb gooi het in de vriezer en ik koop de kiloknallers, jammer voor de kippetjes maar het bespaart mij veel. Ik koop alle voorraad in de aanbieding en dan ineens 5 kuipen boter ofzo, dat redden wij weer een flinke tijd. Zo ook met groenten uit pot, zoete broodbeleg, wc papier, wasmiddel, schoonmaakmiddel ed. Brood koop ik of 3 voor 2.50 bij de C1000 na 8 uur savonds of bij de Lidl, die vind ik lekkerder dan de C1000 vaak. Of ik bak het zelf, ook heerlijk. Fruit koop ik op de markt of zeer goedkoop in de winkels. Frisdrank kopen wij niet, hooguit 1 fles voor het weekend, wij drinken alleen ranja en thee en koffie..

Wij zijn nu nog met 2 man, 3 katten, 2 honden, 5 kippen en wat vissen:p ik red de boodschappen voor 40 a 45 euro incl huisdieren. Alleen de kippen betaal ik zelf, de graan enzo..

12. Ik denk dat wij zo goedkoop uit kunnen zijn, omdat we vegetarisch eten! En dan niet vegetarisch als in 'vervang je hamburger voor een vega-hamburger', want dan is het alsnog een dure grap!We vervangen vlees door ei, kaas, noten, bonen, peulvruchten etc.... Dan is het stukken goedkoper dan wanneer je vlees eet!!

13. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

#14 mamazeyad, 10 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2013
    bij de islamitische slager had ik laatst 40 burgers voor 5 euro.

wat ik ongeveer haal iedere week: ik maak iedere week een rondje.

eerst ga ik naar de islamtische slager en haal daar 3 worst en 6 broden voor werk van mijn man (10 euro)

daarna ga ik naar de ah en haal daar 4 broden (3 euro)
    5 flessen frisdrank voor werk man (1,95)
    1 pak koffie (2 euro)

daarna ga ik naar de liddl en koop daar voor gemiddeld 50 euro en dan heb ik groente/ fruit/ beleg/ drinken/ rijst/ olie/tomaten puree/ yoghurt/ melk/ ijs/ koekjes/ macaroni en heb echt een volle kar.

flesvoeding dochter 6 euro per 2 weken. luiers + doekjes voor dochter ben ik gemiddeld 30 euro per maand kwijt. en vlees van de slager koop ik ook 1 per maand voor ongeveer 30 euro (ik houdt niet van vlees dus alleen man + zoon eten vlees)

zo kom ik dus op gemiddeld op 70 euro per week en heb een goed gevulde koelkast en mijn man neemt iedere dag een brood/ pak beleg en fles drinken mee naar zijn werk.

14. Wij eten trouwens ook relatief vaak pasta en rijst ipv aardappelen.... Scheelt ook aardig in de kosten. (En ik hou niet zo van aardappels, dus dat scheelt ook :) )

15. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zie dat jullie wel veel kaas eten en kaas is best duur;).

16. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja kaas gaat hier snel er doorheen. Maar ik haal niet meteen nieuwe als het op is hoor. Want dan blijf ik bezig natuurlijk. Ik haal ongeveer eens in de week een blok kaas, en als die op is, dan is die op.

Staan goede tips tussen meiden! Ik ga inderdaad ook meer groenten kopen op de markt en dan in t weekend in de keukenmachine en in de vriezer. Dan ben k door de weeks snel klaar. Ik pak nu snel toch een zakje voorgesneden groenten. Dat vond ik al vooruitgang want vroeger werd het bij tijdgebrek al snel eten bestellen of afbak pizza. En dat is pas echt duur.

17. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pasta kan goedkoop zijn idd. Ik vind de aardappelen soms best duur. Wij eten trouwens ook regelmatig kant en klaar aardappelpuree. 1 pak kost ongeveer 1,40 en daar eten we dan 4 keer van. Niet zo gezond als vers misschien. Maar op die manier eten we vaker wat gezonds ipv friet of zo.

18. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon trouwens niet in een grote stad. De Islamitische slager is hier niet echt goedkoop, alleen de kip is goedkoop. Een pakje boterhamworst is 1,40 bijvoorbeeld. En groenten etc. is er duurder als in de supermarkt.
    30 euro per maand, tbarkallah, wij eten echt wel meer vlees als dat. :)

Welke flesvoeding koop jij trouwens? Ik zit aan de Nutrilon ala 10 euro per pak. Nou kolf ik daarnaast gelukkig nog 3 voedingen per dag. Als ik enkel en alleen flesvoeding zou geven, was k daar alleen al een vermogen aan kwijt.
    Luiers haal ik bij Lidl of Jumbo (huismerk). Doekjes bij de Action, 1 euro per pak.

19. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Folders folders en nog eens folders :) ik kan in principe weekboodschappen voor 45,- doen. Soms moet ik daar wel 4 winkels voor langs maar het lukt

Deel Deze Pagina