hier doen we ook op zondag gewoon de dingen die op dat moment gedaan moeten worden. mn man heeft net nog staan stofzuigen en een rekje op het gasfornuis gemaakt en ik heb de was gewoon gedaan. wij houden wel een beetje rekening met de buren en gaan dus niet boren als het ook op een andere dag kan. als we alleen de zondag hebben om te boren dan doen we dat ook gewoon. liefs doris
ik denk er niet over na, heb net gras gemaaid en denk nu dat het zo. is. we wonen wel heel vrij. Voor ons is zo. just like all the others
Hier worden er ook gewoon dingen gedaan op zondag. Wel proberen we boren en andere klussen die veel lawaai maken zoveel mogelijk te beperken. Niet omdat we gelovig zijn maar meer omdat we het zelf ook wel lekker vinden dat het 1 x in de week wat rustiger is.
Ik ben niet heel religieus ofzo, maar ik vind dan ook weer niet dat je de hele dag moet boren en timmeren etc op zondag. Gewoon omdat de buren ook lekker thuis zitten en wellicht visite hebben. Schaam me dan een beetje om te veel herrie te maken, zij moeten ook gewoon een rustig dagje kunnen hebben. Maar 1 plankje ophangen of 1 lampje vind ik iets anders. Heb net ook gezogen en gedweild. Maar de hele dag herrie maken vind ik op zondag persoonlijk ook niet echt fijn. Eigenlijk dus hetzelfde als wat Kweenie zegt.
Hier is het een dag als andere andere, maar woon dan ook in de stad en iedereen doet het hier. stofzuigen, boren, timmeren of grasmaaien.. je doet of hoort vanalles.
hier draait de wasmachine gewoon op zondag, dan wasophangen en strijken mannetje klust regelmatig in huis en dan vaak iets ophangen, schilderen maaro ok grote dingen ja het kan niet altijd door de weeks en dan maar in het weekend
Bij ons gebeurd er ook altijd heel veel op zondag, vooral de dingen die ik niet kan doen. Van mijn schoonmoeder mag het niet, maar zij is hier niet de baas!
wij doen ook wel grasmaaien en stofzuigen enz op zondag maar ga niet om 7.00 al herrie maken ofzo pas tegen 11a12 uur
we wonen aan de rand van de stad. mijn mannetje heeft vandaag nog het oude verotte konijnhok nog uit elkaar gehaald. en ik heb het zwembad schoongemaakt en opgeborgen. weet dat het weer warm word, maar vanaf nu kan de kleine elk monet komen en voelde mij vandaag nog fit om het bad op te ruimen. straks hebben we het druk genoeg met de kleine.
wij werken gewoon op zondag, de koeien moeten toch gemolken worden en soms komt het ook zo uit dat er gekuild moet worden maar dat alleen als het echt niet anders kan.
Ook ik doe gewoon alles wat ik op een normale andere dag ook zou doen.. Moet ook gewoon werken op zondag de oudjes moeten toch verzorgd worden.. Ik woon in een best religieus dorp en daar wordt er inderdaad nog wel eens moeilijk over gedaan..
Mijn vriend klust elk moment dat hij de kans krijgt....die is altijd bezig! En zondag is juist een dag dat je lekker de tijd hebt. Ga toch geen rekening houden met de buren die het misschien wel als een rustdag zien.
Hier wel zondagsrust. Hang gerust even de was op als dat moet, maar verder heerlijk een dag voor ons samen. Naar de kerk en voor de rest lekker samen wat doen. Met mooi weer lekker een stuk wandelen in het bos en regelmatig een picknickmand mee. Bij slecht weer lekker filmpje kijken, wat bakken of een spelletje doen of gewoon lekker op visite. Héérlijk zo'n dag waarbij je niets hoeft! Ik ben overigens van mening dat een zondag niet een dag bankhangen moet zijn, omdat niks mag. Naar mijn mening is deze dag bedoeld om gewoon even bij te tanken en daar genieten we hier dus ook met volle teugen van
Dit kan ik wel begrijpen. En mensen die op zondag niks doen wat lawaai maakt, omdat ze bv gelovige buren hebben dat vind ik wel heel netjes van hen, maar ik zou het nooit doen, klinkt misschien lullig, maar ik geloof zelf niet en dan zou ik voor de buren stil moeten zijn??
Ik ben wel opgevoed met het idee van zondagsrust, en ik vind het een mooi principe. Al was het maar omdat een mens af en toe even tot rust moet komen, en op zondag kun je dat goed combineren met 'quality time' met de mensen van wie je houdt. Simpelweg doordat iedereen vrij is. Maar als ik het echt heel druk heb gehad dan zijn er soms gewoon dingen die moeten gebeuren. Bijvoorbeeld het gras maaien of iets repareren. En dan ben ik ook blij dat die dingen gedaan zijn, dus daar haal ik ook weer soort van ontspanning uit. Wat mij betreft is er in principe niks wat je niet zou mogen doen op zondag, maar ik vind wel dat het zo sociaal mogelijk moet. Juist omdat iedereen er anders mee omgaat, en ik iedereen die ruimte wil geven. Om die reden zou ik niet zo snel buiten lawaai gaan maken, of gaan boren/schuren etc. Dat doe ik liever op een doordeweekse avond.
Niet om religieuze redenen, maar misschien wel om iedereen de mogelijkheid op een ontspannen dag te gunnen?
nou hier zijn wij op zondag eigenlijk altijf bezig. Laatste klusjes in huis. Kleding wassen en strijken en het huishouden. Doordeweeks hou ik het een beetje bij en op zondag doe ik alles goed. Soms gaan we op zondag lekker winkelen maar dan heb ik het huis wel aan kant voordat we gaan
Wij genieten ook lekker van de zondag hier. Lekker uitgebreid eten, 's middags vaak nog even samen naar bed en verder bv lekker wandelen in 't bos of naar 't strand. Heerlijk genieten juist! Echt een dag voor ons samen - of de rest van de familie, bv naar mijn of zijn ouders, maar meeste zondagen zijn we lekker samen. Ik werk ook gewoon op zondag hoor, ik werk ook in de zorg. Daarom genieten we juist van die zondagen dat ik wel thuis ben. Mijn man moet zondag avond ( om 23.00 uur ) ook weer naar zn werk dus daarom pakken we 's middags nog even een paar uurtjes in bed, omdat hij moet werken 's nachts maar ook omdat we door de weeks nooit samen slapen ivm zijn nachtdiensten.
De zondag is vaak de enige dag in de week dat wij echt kunnen klussen. Ik ben ook niet opgevoed met zondagsrust, en ik vind het heerlijk om gewoon alles te kunnen doen. Juist het feit dat de zondag meetelt als volwaardige dag zorgt ervoor dat ik alles wat meer kan spreiden en niet bijv. de zaterdag alleen maar bezig ben, moet er niet aan denken.