Het is 2010, vind het eigenlijk wel een beetje uit de tijd om op zondag niks te mogen doen. Dus hier doen we wel van alles op zondag.
Ik heb zondag altijd de grote schoonmaak met muziek niet hard maar gewoon normaal. Daarbij is dit dorp erg religeus zoals het hier word genoemd. Dus ik hoef het niet te proberen de ramen te wassen (heb het eens gedaan en werd meteen zwart aangekeken) ..
Wij hebben. 1. het gras en onkruid uit de stoep gehaald. Samen met de oudste toen de jongste aan het slapen was. 2. dweilen. 3. wasje draaien/opvouwen/strijken. Toen lekker nog een paar ramen. Zeg nou zelf. ik wordt juist lui en chagrijnig van op mijn kont zitten.
Ik draai vaak een was op zondag en hang het buiten op als het mooi weer is... Hier in dit dorp is het Not-done haha. Maar goed ik werk, en zondags is echt een dag dat ik de huishoudelijke klusjes moet doen. En als ik om mij heen kijk dan zijn er veel mensen hier die toch wasjes draaien op zondag stofzuigen en dweilen doe ik ook op zondag, vooral met mooi weer en mijn zoon heeft buiten gespeeld dan laat ik echt 's avonds het zand niet op de vloer liggen tot maandag
Op zondag doen wij juist alles wat god verboden heeft, Nee hoor geintje. Maar wij doen wel gewoon dingen die dag. Ik maak altijd schoon in de ochtend op de bovenverdieping. Dan heeft mijn man lekker even Isabella ( en nu ook Julian) alleen.
wij maaien het gras ook gewoon (toevallig vandaag nog gedaan), echt boren enzo niet alleen als het echt nodig is. Het klussen komt toch op het weekend neer. Dingen als stofzuigen enzo doen we ook gewoon op zondag
Op zondag doen vriendlief en ik weinig (mannetje is vrij op zondag en maandag) en zondag is dus altijd zijn dag om even bij te tanken. Meestal zijn we lekker met z'n tweetjes... uitgebreid ontbijten... beetje gamen of een filmpje kijken... en soms gaan we naar familie/vrienden of komen deze naar hier. Klussen en dergelijke doen we dan op maandag... Als er gewassen moet worden op zondag doe ik dat trouwens wel gewoon. Het huishouden doe ik de hele week als mannetje aan het werk is, houdt alleen de afwas beetje bij tijdens ons weekend, de rest doe ik de hele week gewoon
ik vind het persoonlijk veel irritanter als mensen tot s'avonds laat aan het schuren en timmeren zijn dan op zondagmiddag. zolang ze niet om 7 uur in de ochtend beginnen dan.
Wij doen ook gewoon van alles op zondag, grasmaaien, boren, schoonmaken etc. We gaan straks verhuizen en we gaan ook echt op zondag klussen, we hebben echt alle dagen nodig.
Wij doen op zondag ook van alles hoor. M'n vriend heeft de hele dag met zijn vader aan de auto geklust (kever) en ik heb vanavond nog gestofzuigd,de was gedaan en de douchewand schoongemaakt. Moet kunnen toch!
Zo ben ik ook opgevoed en ik houd me er ook aan. In het begin hing ik zelfs de was niet op. Dit doe ik nu wel, maar verder geen activiteiten in en om huis op zondag.
zondags rust bestaat eigenlijk niet echt meer, alleen in dorpen waar het geloof nog heel hoog staat[/QUOTE] dat is niet waar hoor. wij doen ook geen klussen op zondag, toevallig vandaag idd ook gras gemaaid, maar we hebben wel even "overlegd". het is zeker niet dat we niets doen, maar zondag is lekker een familie niks doen dag. we zijn niet christelijk, maar houden er wel rekening mee.
Ik hou er totaal geen rekening mee. Wel met tijdstippen, na 19 uur zijn we stil. En voor 8 uur ben ik toch mijn bed niet uit. Het zal mij ook mijn kont roesten dat de buren gaan klussen op een zondag. Zolang ze 's avonds maar stil zijn als ik wil gaan slapen.
Wij doen ook gewoon alles op zondag hoor. Maandag, vrijdag, zondag, wat maakt het uit? Mijn schoonouders doen ook niets (maar dan ook echt niets) op zondag, niet vanuit regigieuze overtuiging of zo, maar gewoon omdat dat "vroeger" ook zo was.
Echt? Oh dan zou ik juist op zondag de ramen gaan lappen . Ik word ook weleens vuil aangekeken als ik in mijn vrijetijdse kloffie over straat loop zondag tegen kerktijd, maar sorry hoor, zal mij echt niet interesseren wat een ander denkt. Zij willen een hoedje op, prima, maar ik trek ook aan wat ik zelf wil. En datzelfde vind ik van de zondagsrust. Prima als mensen het dan lekker rustig aan willen doen, dat doe ik ook vaak genoeg, maar als er geboord of gemaaid moet worden doen we het ook.
Ik doe gewoon alles op zondag. Werk 32 uur in de week, vrijdag is mijn 'vrije' dag. Op die dag doe ik mijn boodschappen, mijn huishouden en andere verplichtingen. De zaterdag is voor mijn dochter, doen we leuke dingen. En op de zondag doe ik de dingen waar ik vrijdag niet aan toegekomen ben. En mijn buurt denkt er volgens mij net zo over want zie op de zondag allerlei mensen die hun auto wassen, ramen lappen, gras maaien enz enz. Hier zit niemand stil.
Ik woon in een dorp aan het strand en daar is het zondag zoooo lekker rustig. Ik ben niet gelovig maar ik ga niet op zondag boren e.d. Ik hang nog wel de was buiten maar ook voor mij het toch een rustdag. Zelfs de parkeercontroleurs mogen niet werken bij ons dus er wordt heel wat fout geparkeerd op deze dag.