Wij gaan aanstaande vrijdag bij een huis kijken, zoals het er nu naar uit ziet willen we dit huis heeeeeeeeel graag hebben Het is perfect voor ons! NU zijn we het er wel over eens dat we dan kiezen voor een aankoopmakelaar ( het is ons eerste koophuis). Maar waar moet ik nog op letten bij de "aanschaf' (haha weet even het andere woord niet) van een aankoopmakelaar. Verschillen de diensten die ze aanbieden en raden jullie vast prijs of extra naarmate er meer van de verkoopprijs af gaat? Etc. Op internet wordt er weinig info prijsgegeven bij de makelaars. Wie o wie heeft hier verstand van!?
Ik zou sowieso meerdere makelaars uitnodigen en kijken welke jij prettig vind. Zelfde als een verkoop makelaar moet je je wel prettig voelen bij een persoon. Ook omdat je wel veel vertrouwen legt in een persoon. Qua bedragen kan ik je niet helpen. Wij hebben tot nu toe zelf altijd de huize gekocht zonder aankoopmakelaar...
Wij hebben een hoog aangeschreven aankoopmakelaar gehad en daarmee het slechtste huis ooit gekocht. Onderhandelen kunnen we zelf en een bouwtechnisch rapport laten maken kunnen we ook zelf regelen. Het huis erop hebben we dus ook zonder aankoopmakelaar gekocht.
We hadden er 1 die ons financieel adviseur adviseerde... Volgens mij betaalde we 1000 euro vast of je kon kiezen van zoveel procent van eraf geprate bedrag. Hier fijne ervaringen er mee. Flink wat de prijs afgekregen Dn vooral over de overdracht overhandeld.
bedankt alvast! een aankoopmakelaar stelt toch ook de voorwaarden in het voorlopig koopcontract op? daar lijkt het me namelijk ook handig voor... ik heb hier weinig verstand van....
We hebben ervoor gekozen om ons eerste huis zonder aankoopmakelaar te kopen. Zoals al eerder iemand zei, dat wat de makelaar doet kun je zelf ook wel maar dan gratis heb zelf een flink bedrag van de vraagprijs af kunnen krijgen. ik vond het dan ook nogal wat geld wat ze vroegen, er zaten er tussen die 1500 euro vroegen. Sommigen vragen ipv een vaste prijs een percentage van het aankoopbedrag. Wil je er toch eentje, dan zou je meerdere makelaars om een offerte kunnen vragen. Bij ons werd het voorlopig koopcontract opgesteld door de verkopende makelaar. Over de voorwaarden die erin staan, zoals wanneer de overdracht is, zou je kunnen onderhandelen. Dat zou dan je aankoopmakelaar kunnen doen.
Wij hebben een aankoopmakelaar gehad. Deze was ons aangeraden door de financieel adviseur. Hele goede ervaring mee en hij heeft ons veel geld bespaart! Wat fijn was dat hij alles las en veel direct regelde met de financieel adviseur. Ook met verborgen gebreken heeft hij ons geholpen.
Wij hebben zelf veel geld van de vraagprijs afgekregen en verborgen gebreken ziet een aankoopmakelaar ook niet. Daarvoor is een bouwtechnisch rapport handig maar dat kun je ook zelf regelen. De kosten die hieruit voortvloeien kun je dan weer van de vraagprijs aftrekken in je onderhandeling. Wij hadden een goed aangeschreven aankoopmakelaar maar helaas een hoop problemen mee gehad.
Hier is onze verkoopmakelaar ook onze aankoopmakelaar geworden. We zijn heel erg tevreden over hem. Dit keer wilde we het niet zelf doen. 1e keer wel zelf gedaan maar dit is geen goede ervaring geweest. Wij zijn 1500 euro vast bedrag kwijt.
Wij hebben ook heel goede ervaringen met een aankoopmakelaar. Ze vertelde ons wanneer we wat moesten regelen en heeft flink wat van de prijs afgekregen, de bouwkundige geregeld voor de technische keuring. Vonden wij erg fijn omdat we het al zo druk hadden met onze banen etc. Volgende keer doen wij dit weer zo.
Alvast bedankt voor alle reacties! Ik heb vanmiddag vast een heleboel makelaars gebeld en gekeken naar de prijzen en bij wie het goed voelde! Ik wordt er helemaal zenuwachtig van dit is echt ons perfecte huis!