anti-depressiva..................

Discussion in 'De lounge' started by lotte39, Jun 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lotte39

lotte39 Lid

Apr 22, 2010
    38
    0
    0
    vlakbij de zee
    Zijn er hier nog meer vrouwen die anti-depressiva gebruiken? Ben afgelopen week begonnen, heb er jarenlang mee geworsteld om er aan te beginnen, gewoon omdat ik het toch wel enge pillen vind, je hoort zoveel negatieve verhalen. Heb na een goed gesprek met mijn huisarts die mij uitlegde dat als je lichaam een bepaalde stof te weinig of teveel aanmaakt zoals bijv bij diabetes, deze groep mensen insuline moeten gebruiken en mensen met depressie's e.d komen serotonine tekort ofzo, een stofje in de hersenen, wat aangevuld kan worden met AD. Toen ik de bijwerkingen las heb ik het nog 1 dag uitgesteld maar ben toch de dag erna begonnen. Er staat ook dat het eerst erger wordt, daar heb ik nu toch echt wel last van. Eigenlijk zijn ze het meest voor mijn pms, want dat is heel erg bij mij. 2 weken van de maand voel ik me "gewoon" en die andere 2 weken gaat het echt heel slecht. Het zijn geen wonder pillen, maar als er hier meer zijn die ervaringen hebben met AD's hoor ik dat graag! Groetjessssss

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn moeder heeft jarenlang prozac geslikt. Het matte haar emoties wel af, maar ze was er zogezegd verslaafd aan. Ze durfde er niet mee te stoppen. Ik heb eigenlijk geen idee of ze ze nog steeds gebruikt, maar volgens mij niet.

Je huisarts heeft trouwens gelijk. Sommige mensen hebben die pillen nou eenmaal nodig doordat hun hormonenhuishouding niet goed in balans is. Ik hoop voor je dat ze je helpen.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een jaar paroxetine en seroxat (is eigenlijk hetzelfde) geslikt maar kreeg er zelfmoordneigingen van. Ik ben er in 1 keer mee gestopt (tegen alle adviezen in) en had wel last van ontwenningsverschijnselen (watten in mn hoofd, tintels in mn handen). Ik ben er toen op eigen kracht weer uitgekomen maar ik moet wel altijd opletten dat ik niet terug glij mn diepe put in ;) Maar het gaat nu al heel lang heel goed!

4. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ik slik al 6 a 7 jaar AD. De eerste weken waren ff wennen, maar daarna gingen ze echt hun werk doen.
    Hoop dat jij der ook wat aan hebt straks!

5. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Voor mij zw.schap heb ik jaren lang aurorix geslikt is een mao remmer (een paardenmiddel) en nu slik ik sertraline, en dat harstikke goed.

Met de aurorix ben ik toen in een keer gestopt wordt niet aangeraden maar ik wilde niet meer en had het vermoeden dat mijn 2 m.a door de medicijnen kwamen.

En je huisarst heeft gelijk je mist gewoon een stofje en met een a.d kan dat opgelost worden al is het natuurlijk geen wondermiddel.

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb het toen 3 maanden gebruikt maar ik weet niet meer hoe deze tabletten heetten. Na 3 maanden vond ik het welletjes geweest...ik werd erg ziek van die tabletten maar gelukkig is alles vanzelf weer goed gekomen

7. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Ik heb ze ook een paar maanden geslikt,ik voelde met heel mat erbij en had bijna geen emoties meer.Ik zelf had op ten duur het idee dat het mijn problemen niet oplost en als ik ermee stopte dat de problemen er nog steeds waren.
    ik ben ermee gestopt en heb hulp gehad van een goede homeophaat en ben op die manier weer terug op de rails gekomen.]'
    sterkte ermee

8. lotte39

lotte39 Lid

Apr 22, 2010
    38
    0
    0
    vlakbij de zee
    dank je wel voor jullie reactie's. Heb een paar dagen flinke hoofdpijn gehad, misselijk en erg duf, hoop het ergste nu gehad te hebben, en hopelijk krijg ik het gewenste effect van de pillen. Groetjes lot

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

Jun 14, 2007
    4,016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Mag ik vragen hoe je dát dan doet??? Ik probeer ook altijden uit mijn put te komen en het gaat soms goed maar vaker slecht eigenlijk en wil er nu écht vanaf...
    Dokter heeft al getest op schldklier, komt niks uit, pil slikken werkt niet (want kreeg steeds andere en dat werkte juist enorm slecht) werd bij sommige zelfs erger; heb al bij een psych gelopen heeft wel iets gewerkt voor mijn zelfbeeld maar nog steeds zit ik in die put en zoek een uitweg eigenlijk....

10. Tammetje

Tammetje Actief lid

May 29, 2010
    145
    0
    0
    Pedagogisch Hulpverleenster
    Eindhoven
    Ik slik ook antidepresiva (lexapro), bij mij werkt het precies genoeg om me dagen door te komen, maar heb nog veel last van wisselende stemmingen. Slik naats de AD ook antipsychoticum.

tijdens mijn zwangerschap moet ik ze gewoon door blijven slikken, word wel goed in de gaten gehouden ivm de kleine in mijn buik. De psych was bang als ik weer ging stoppen ik weer terug bij af zou zijn (slik nu 1,5 deze medicijnen, waarvan ik ook 1 jaar opgenomen ben geweest in een kliniek).

Maar ik denk dat elk lichaam anders reageerd op medicijnen, zo heeft het bij mij ook een jaar geduurd eer ik de medicijnen had waar ik baad bij had.

11. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Heb ook een tijd AD geslikt en denk zeker dat het kan helpen. Een depressie heeft vaak een onderliggende oorzaak, maar als je je erg down voelt, kom je daar gewoon niet aan toe. Pillen kunnen dan helpen om de scherpe kanten eraf te halen (hou rekening met 4 tot 6 weken inwerktijd, dat is normaal), maar ik ben zelf een groot voorstander van een combinatie met praten (therapie dus).

De pillen op zich zijn trouwens niet eng hoor, pas als je aan de tranquillizers (dingen met 'pam' aan het einde :D) gaat, is het tijd je zorgen te gaan maken over verslaving e.d. En afbouwen kan heel goed, ik ben al bijna 3 jaar medicijnvrij!

12. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik gebruik anti depressiva en anti psychotica. In het begin had ik last van bijwerkingen en het duurt een tijdje voordat het optimaal werkt. Nu na een aantal jaren zijn de bijwerkingen veel minder.
    Ik zie het ook zoals jouw huisarts al zegt. Ik kom blijkbaar een stofje tekort en zonder medicatie zouden de depressie en psychoses in alle hevigheid weer terug komen en dat nooit meer!

Share This Page