opa en oma die VEEL drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door limegreen, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.176
    35.842
    113
    Niet laten oppassen joh! Stel dat ze eens onverwacht naar het ziekenhuis moeten, dan kunnen ze zelf niet eens rijden.

Vind het echt onverantwoordelijk om zoveel te drinken waar een kleintje bij is.

Mijn schoonouders hebben ook nog nooit opgepast hoor. Hun denkwijze over opvoeden komt bepaald niet overeen met die van ons, dus dan houdt het op.

2. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    @ juli2009 ,Er echt iets over zeggen heeft niet veel zin ("ik heb ook 2 kinderen grootgebracht" of "Ga je mij nou vertellen hoe ik kinderen moet opvoeden?"). dit zeggen zij dus ook...
    Ja ik weet ook niet wat ik moet zeggen als zij straks groot is.
    maar ik laat haar ook zeker niet alleen bij hun .
    En stel dat er wat gebeurt mijn schoonvader gaat gewoon rijden ook al heeft hij te veel gedronken.hij zegt dan ik heb al zo lang me rijbewijs ga jij me tegen houden en vertellen dat ik niet mag rijden.
    ik ga die discusie niet eens meer aan.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    naja als ze echt kachel er van worden zou ik het niet doen.. Maar mijn ouders lusten ook wel een drankje (niet vanaf vroeg ik de middag hoor) zeker ik het weekend, dan komt het eerste flesje bier/glas rose toch wel rond half 5 5uur smiddags.Maar zou kyan hun absoluut toevertrouwen.
    Zelf drinken we ook, ookal is kyan erbij... anders zou je nooit meer iets kunnen drinken of alleen om en om ofzo. Maar moet wel zeggen we zijn dan niet dronken hoor, alleen we zouden niet meer mogen rijden. Onverantwoord,tja...ik weet niet. Ik drink nooit zoveel dat ik niet meer weet van de voorkant dat ik van de achterkant nog leef

4. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    BIj mij is het mijn moeder die graag drinkt, ze past dus niet op jack, ik ga nu gewoon elke week bij dr eten en dan kan ze met de kleine knuffelen wat ze wil, maar ik breng em voorlopig niet die kant zowieso wil ze alleen oppassen als het slecht weer is anders gaat ze liever op het terras zitten.
    maar ze is helemaal leuk met de kids, ook die van mijn zussen en als jack straks kan zeggen wat er mis is word het een andere zaak. maar tot die tijd blijf ik er bij

5. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik vind alcohol en kleine kinderen geen goed combinatie. als ik in jouw schoenen zou staan, mochten ze bij mij dus NIET oppassen. zéker niet, omdat ze het zelf zo baggetaliseren, en vindne dat ze ook nog kunnen autorijden (!!!) met een fles wijn achter de kiezen.

als je de zorg hebt voor een kind, zul je áltijd nuchter moeten zijn. je weet nooit of je onverwacht naar het ziekenhuis moet kunnen rijden. dat moet dan wél kunnen!

dus hier: geen alcohol voor degene die verwachtwoordelijk is voor de zorg van ons kind.
    ohja, en drugs tolereer ik uberhaupt niet, dus dat is niet eens aan de orde. maar ook dat vind ik dus niet kunnen in combiantie met zorg voor kinderen.

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik dronk vroeger ook wel eens n glaasje. Ook toen ik al kinderen had. Nooit dat ik er echt tot ik aangeschoten was mee door ging. Maar goed wanneer ben je dat? En wanneer merk je het dan pas van jezelf?
    Toen ik ben gaan scheiden en dus alleen woonde met 2 kleine kinderen (3 en 5) ben ik geheel onthouder geworden. Zij moesten nml kunnen rekenen op mij. En niet voor 90 of 80 of 70% maar voor de volle 100%!
    Mijn man lust ook wel een glaasje. En een flesje wijn wil er ook nog wel eens door gaan op n avond (soms met n blikkie bier er voor of na). Maar dan echt n avond van 5 tot 12. En niet in 4 uurtjes tijd zoals zij. En dan ben ik er ook nog en ik drink nog steeds niets (kan ook niet want van 1 glas cider word ik nu al tipsy tegenwoordig :D)

Met kinderen komt de noodzaak op verantwoodelijkheid . Als men die niet kan nemen omdat men dat niet wil of omdat men het niet kan ivm verdovende middelen dan is dat jammer maar helaas dan kan er ook niet opgepast worden.
    Dus eigenlijk helemaal niet zo'n moeilijk punt, toch?
    alcohol= niet oppassen
    geen alcohol en betrouwbaar zijn dat ze niet toch stiekem drinken = wel oppassen.
    Zo klaar als n klontje!

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik drink zelf wel eens een wijntje als ik met Tobe ben, met een vriendin op een terras ofzo. En manlief en ik trekken 's avonds ook wel eens een fles wijn open. Maar hij gaat nooit helemaal leeg.

Iedere avond twee flessen wijn leegdrinken... Tsja sorry, maar dan ben je dus gewoon alcohol verslaafd (althans, ik ken de criteria daarvoor niet, maar ik vermoed van wel). En het is anders als andere mensen op je kind passen en alcohol drinken dan wanneer je er zelf verantwoordelijk voor bent. Je kunt namelijk niet inschatten hoe anderen reageren op alcohol.

In ieder geval zou ik het dus niet doen. Ook de opmerkingen die worden gemaakt mbt alcohol vind ik echt niet kunnen (ik functioneer beter etc.).

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    als jij je niet prettig voelt bij het oppassen moet je dat gewoon niet laten doen. Jij bent niet verplicht om hen op te laten passen..
    Ik drink 's avonds regelmatig een glaasje wijn en ik denk niet dat mijn zoontje daar last van heeft. Als het zo mocht zijn dat ik halsoverkop naar het ziekenhuis zou moeten met hem dan bel ik wel een taxi of mijn ouders ofzo. Ik heb zelf toch geen auto dus dat zou ook het geval zijn als ik niks zou drinken.

9. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    #29 johana79, 25 jul 2009
    Laatst bewerkt: 25 jul 2009
    wat herkenbaar..mijn schoonmoeder (vader is niet meer) drinkt ook veel...zij wil ook graag oppassen. laatst had ze de dochter van mijn schoonzus bij zich tijdens een bbq bij ons...ze liet de dochter (7jr die aangaf rond half 8 errug moe te zijn) gewoon op met de woorden 'gewoon even gezellig blijven "" oma vind het nog zo leuk hier") en vervolgens heeft ze zeker een glas of 3 wijntjes gedronken. Daarna stapt ze rustig om 9u in de auto. dit drinken is ook bij haar een terugkerend iets..ze drinkt elke dag zeker een fles leeg (zo mogelijk meer) en stapt gerust hele einden in de auto) ik vind het onverantwoord en weiger mijn kind aan zo'n iemand af te staan voor een dagje. Bij mijn schoonmoeder draait de wereld alleen om haar ...dat betekend dat kinderen zich ook aan moet passen aan wat zij wil of je daar als dochter/ zoon tegenin gaat heeft geen nut..prima dan krijg je onze dochter ook niet langer te zien dan een midagje (waar wij bij zijn).

Deel Deze Pagina