Opa en oma doen niets uit zich zelf

Discussie in 'De lounge' gestart door silvana81, 25 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusho

Kusho Niet meer actief

Wie heeft het over aanpassen aan de agenda van de ouder? Er is een afspraak gemaakt dat opa en oma wekelijks oppassen. Die afspraak zijn ze zelf aangegaan. Dus ja, dan hoort het erbij dat je je agenda aanpast op de afspraak die je hebt gemaakt. En kreten als 'wees blij dat je gratis oppas hebt', en 'ze hebben hun eigen kinderen al opgevoed' of 'waarom moeten grootouders zich aanpassen' klinken vooral heel jaloers. Geloof het of niet, maar er zijn grootouders die het echt leuk vinden om wekelijks op te passen en het niet als een last zien ;).

2. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Jeetje het is er niet verdraagzamer op geworden in dit topic. Mensen vallen over woorden als 'mogen'. Ik kan mij niet voorstellen dat degene die dat schreef letterlijk bedoelde mijn ouders mogen op vakantie in de zin van toestemming maar meer van dat ze dat normaal vindt.

Ik blijf er zelf blij dat opa's en oma's zelf moeten weten of ze willen oppassen of niet maar dat afspraak wel afspraak is. Voor de een is 3 weken op tijd en voor de ander misschien niet. En dan nog vind ik net na je verlof je wel wat extra liefde aandacht etc verdiend omdat het pittig genoeg is om weer te beginnen. Ik kan mij voorstellen dat je als opa en oma daar extra rekening mee houdt. Dat is niet iets wat ze moeten doen maar het zou wel fijn zijn.

En je mag toch gewoon teleurgesteld zijn... ben je dan gelijk ondankbaar en verwend.?

3. Kusho

Kusho Niet meer actief

Helemaal met je eens

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Toch grappig dat er zo over een woord wordt gevallen. Wat een onzin.
    Natuurlijk gaan ze gewoon op vakantie en natuurlijk hoeven (oh jee gaat hier ook iedereen over vallen nu) ze daar geen toestemming voor te vragen. (Oh en nog erger ze moeten dan ook altijd een kaartje sturen. Zielig hè.. )
    Maar ze zouden het wel overleggen, niet omdat dat moet maar omdat wij zo met elkaar omgaan.
    Als ik een afspraak heb om iedere week iets bij mijn ouders te doen dan bespreek ik dat ook als het een keer niet kan. Als mijn moeder haar verjaardag viert dan verwacht ze ook van ons dat we komen helpen.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar dat is juist het punt; ze geven dat ook aan, ze bellen niet vandaag dat ze morgen op vakantie gaan, ze geven het 3 weken van te voren aan. Dat is toch gewoon dikke prima? Of moet het 3 maanden van te voren worden aangevraagd, schriftelijk in drievoud?

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Eerlijk, als mijn ouders zouden wekelijks standaard zouden oppassen en ik ben daarvan afhankelijk voor mijn werk zou ik ook niet blij zijn als ze 3 weken van te voren aangeven dat ze op vakantie gaan. Dan verwacht ik minstens dat ze zeggen: we willen dan en dan een weekje op vakantie gaan, komt dat uit? Wil je die afhankelijkheid niet als grootouders, helemaal prima, maar dan is standaard oppassen niet mogelijk. (voor mij dan he :) )

7. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Er wordt hier toch 3 weken van te voren aangegeven dat ze op vakantie gaan. Ik vind dat best op tijd.

Verjaardag is eens per jaar. Dit gaat om structureel elke week oppassen.

8. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Waarom uitjes verwachten? Mijn dochter vind het heerlijk om bij oma te logeren en die kunnen zich prima vermaken zonder dure uitjes! Ze naaien, schilderen samen, gaan samen bij de boer op bezoek, lekker kokkerellen of in de tuin aan de slag. Ik denk dat de keren dat mijn dochter een uitje heeft gehad bij oma (pretpark oid) op 1 hand te tellen zijn. Ze mist niets hoor, ze vind het juist heerlijk bij oma!

Enne, het oppassen; ik vind dat alleen maar bonus als opa/oma dat doen. En als het dan niet kan ivm vakantie oid, tja dan is dat je eigen probleem. Ik vind 3 weken van te voren aangeven best netjes, nog tijd zat om het een en ander te regelen toch?

Ik moet, ivm zwangerschapsverlof van een collega, wat meer werken. Dochter gaat dan 1 dag uit school om en om naar de oma's voor een periode van ongeveer 3,5 maand. Ik voel me zo gezegend dat dit mag! En als het een keer niet kan (ziek, afspraak oid) dan is dat mijn probleem. Het moet leuk blijven voor opa's en oma's en het moeten vooral opa en oma blijven.

Deel Deze Pagina