Vandaag controle gehad bij gynocoloog ik ben 20 weken zwanger morgen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel24, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik heb vandaag bij de gynocoloog controle gehad morgen ben ik precies 20 weken.

De gynocoloog heeft naar de hartje,bloedvaten,benen,armen alles goed nagekeken met de echo en gelukkig zag alles er heel goed uit de baby is gezond.

De gynocoloog heeft de geslacht niet kunnen zien maar denkt dat het een meisje is voor mij maakt het echt niet uit als het maar gezond is.

Er is alleen een probleem de placenta ligt bijna voor de baarmoedermond dus beneden, en heeft gezegt wanneer ik ga bevallen en de placenta ligt ervoor dan zal het niet lukken om normaal te bevallen.

Hij heeft gezegt dat we het beste kunnen afwachten en met 32 weken weer een controle plaats vind en kijken of de placenta voor de baarmoedermond terecht is gekomen.

Mijn vraag is de placenta ligt bijna voor de baarmoedermond, is de kans groot wanneer ik 35-36 weken zwanger ben en de baby goed gegroeid is dat de placenta ook gaat groeien en voor de baarmoedermond gaat liggen?

Groetjes,

ANGEL24

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

De baarmoeder groeit en trekt meestal de placenta mee omhoog in zo'n geval, dat hij verder omlaag groeit/zakt komt geloof ik niet/nauwelijks voor. Bij die 32 weken echo kunnen ze zien of hij inderdaad (ver genoeg) mee omhoog gekomen, is dit zo dan kun je normaal bevallen, ligt hij er nog steeds voor dan zul je wrs een geplande keizersnee krijgen omdat er dan bij een normale bevalling teveel gevaren voor moeder en kind zijn.

Maak je nog maar niet teveel zorgen, in de meeste gevallen lost de natuur het voor je op en zo niet....dan is er gelukkig de medische wereld die ervoor zorgt dat je kindje toch veilig op de wereld kan komen :)

Deel Deze Pagina