Opa en oma gescheiden. Hoe noemen jullie nieuwe partners?

Discussie in 'De lounge' gestart door humptydumpty, 6 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Meis, ik snap je gevoel. MAAR geef je moeder deze macht niet over je.
    Ze weet precies wanneer ze zich moet misdragen en moet dreigen om haar zin te krijgen.
    Je dochter is 10000x belangrijker dan je moeder en haar kinderachtige gedrag.
    Verbreekt ze het contact....niet leuk, maar dat is haar eigen verlies. Het is ook geen gevolg van een fout van jouw, maar van haar kinderachtige gedrag. Laat je geen schuldgevoel aanpraten!
    Echt laat je niet zo in een hoekje duwen door haar.

2. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me inderdaad het beste. Bedankt het is altijd fijn om te horen dat je een goede beslissing maakt.

Mijn moeder is trouwens nu weer boos over iets anders, dus ik twijfel nu ook of ze überhaupt wel in beeld zal zijn. Maar dat zijn zorgen voor later.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Mijn man's ouders zijn ook gescheiden en hebben al lang een nieuwe relatie. De kinderen moeten zelf weten hoe ze ze noemen. Meestal zeggen ze wel iets van opa en oma, maar andere keren spreken ze ze bij de naam aan.

4. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Opa en oma (naam) klinkt toch goed?
    Niks mis mee. Als jouw kindjes dat ook willen, is dat toch heel fijn?
    Wat betreft jouw moeder: zij blijft natuurlijk de echte oma en dat gaan jouw kids op een dag wel begrijpen.

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mijn schoonvader is overleden, mijn schoonouders werden toen hij nog leefde door hun kleinkind opa en oma achternaam genoemd. Schoonvader is nu 13 jaar dood, heeft alleen het oudste kleinkind meegemaakt. Schoonmoeder heeft een nieuwe vriend sinds acht jaar, de andere kleinkinderen weten niet beter dan dat dat opa voornaam is. Hier dus oma achternaam en opa voornaam. Als het over mijn schoonvader gaat word die opa achternaam genoemd.

Stel mijn ouders zouden uit elkaar gaan of mijn moeder komt te overlijden en mijn vader krijgt een ander, dan is dat niet oma. Mijn moeder is niet te vervangen (mijn gevoel) dus ik zou dat echt niet willen.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn ouders zijn al langer gescheiden dan ze getrouwd waren, en dat waren ze bijna 20 jaar. Mijn vader is al bijna 20 jaar getrouwd met een andere vrouw. Zij heet dus wel oma. Zeker voor de oudste is ze ook volledig oma, die twee zijn 2 handen op 1 buik. Maar mijn moeder en vader en stiefmoeder hebben ook respect voor hun onderlinge emoties en met het feit dat het onze keuzes zijn. Als dat niet zo is, dan wordt het een ander verhaal. En daar zit jij dus mee. Ik denk dat je het beste kan nagaan waar jij je het beste bij voelt en daar aanhouden, onafhankelijk van alle anderen. Uiteindelijk zal er altijd iemand teleurgesteld zijn.

7. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Ik heb zelf 3 opa's en oma's en heb ze ook allemaal altijd zo genoemd. Wel weet ik wie echt is en wie niet maar voor het gevoel zijn ze allemaal m'n opa's en oma's omdat dat vanaf kleins al aan al zo is genoemd. Ik zou het daarom zelf wel doen met de naam erachter.

Deel Deze Pagina