Vragen aan gastouders.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Kwabbernoot, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hallo allemaal!

Ik wil heel graag (zo snel mogelijk) als gastouder aan het werk maar zie even door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat er mensen zijn die mij antwoord kunnen geven.

Mijn vragen zijn:
    - Ben je ZZP'er of zit je helemaal aangesloten bij een GOB. Wat is nou precies het verschil en wat is gunstiger?
    - Moet je betalingen via een GOB laten lopen? Waar zitten jullie, als dit moet wil ik graag een betrouwbare en goedkope maar ik weet niet zo goed welke ik dan moet hebben..
    - Hoe vinden jullie je vraagouders?
    - Wat heb ik precies nodig. Ik heb mijn SPW kinderopvang al, kinder EHBO moet nog. Waar hebben jullie dit gevolgd? Moet er nog meer??
    - Wat vraag je per uur en hoe regelen jullie dat met eten/drinken/luiers?
    - Wat draag je af aan de belasting, hoe doe je dit??

Heel boek maargoed, hoop even duidelijkheid te krijgen. Heeft iemand hier misschien antwoord op voor mij? Alvast heeeeeeeeeeeeel erg bedankt!:D

Liefs, Sophie

2. tulip

tulip Niet meer actief

mijn antwoorden in het rood

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    dankjewel:)

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Verder niemand?

5. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    .

Mijn vragen zijn:
    - Ben je ZZP'er of zit je helemaal aangesloten bij een GOB. Wat is nou precies het verschil en wat is gunstiger?
    Als je als zzp als gastouder wilt werken moet je je ook laten inschrijven bij een gob(gastouderbureau) zij bemiddelen nog altijd voor je tussen jouw en de vraagouder. Het voordeel als zzp, (zo noemen ze dit niet, je bent zelfstandige) dat je belastingaftrek hebt. Het nadeel er aan is dat je er een administratie bij krijgt. Zo maak je rekeningen voor het gob, die jouw wel gewoon uitbetaald. Je moet je uitgaven bij houden (voor belastingdienst). In het begin word je er helemaal krezie van, maar als je eenmaal erin zit valt het best mee. Ook moet je reclame maken en jaarlijks 1250werk uren maken en 500euro aan inverstering maken. En minimaal 2 gezinnen. Verder kun je controle van de belastingdienst krijgen. Ik zelf werk nu 4 jaar als zelfstandige maar heb ze nog nooit gezien. Het komt omdat we een belastingadviseur hebben. Hier kijken ze wel na bij de belastingdienst, als je zelf met de papieren 'omprutst' heb je ze sneller op de stoep staan!

- Moet je betalingen via een GOB laten lopen? Waar zitten jullie, als dit moet wil ik graag een betrouwbare en goedkope maar ik weet niet zo goed welke ik
    Ga op je gevoel af, waarvan jij denkt welke goed is, vraag wat informatie aan of kijk op hun site. Betalen gaat via he gob.

- Hoe vinden jullie je vraagouders?
    Dat gaat via het gob.
    - Wat heb ik precies nodig. Ik heb mijn SPW kinderopvang al, kinder EHBO moet nog. Waar hebben jullie dit gevolgd? Moet er nog meer??
    Met een beetje mazzel kun je de ehbo via het gob volgen. Verder niks. Af en toe misschien eens een cursus dit hangt van t gob af.

- Wat vraag je per uur en hoe regelen jullie dat met eten/drinken/luiers?
    Ik krijg 4.10euro per uuer per kind. De ene ouder geeft af en toe eten of drinken mee, de ander betaald dit. Luiers en doekjes nemen ze zelf mee, want iedereen heeft een voorkeur aan een ander merk.

- Wat draag je af aan de belasting, hoe doe je dit??
    Dit regelt onze belastingadviseur, eerlijk gezegd kan ik t je niet goed vertellen. De 1e 3 jaar als zelfstandige krijg je elk jaar een bedrag mee 'op te starten;.

Succes er mee, en als je meer wilt weten laat je maar wat horen

6. maamaatje

maamaatje Lid

25 jun 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat je afdraagt aan de belasting is afhankelijk van je inkomen, ik heb mij inscheschreven als btw vrije zzper, hierdoor zijn de kosten duidelijk.

je kan heel veel aftrekken van de belasting, kosten voor je huis ect
    zekker als je start kan je al je spullen die je gebruikt aftrekken

het is zeker aan te raden om je in te schrijven bij de kvk, maar doe dat pas als je meer dan 1225 uur werkt

het kan met terug werkende kracht, als blijkt dat je in november dat gehaald hebt, dan schrijf je je in per afgelopen januarie

het lijkt heel lastig maar de praktijk valt mee.
    eerst zorgen dat je kinderen krijgt om op te vangen en dan loopt het vanzelf wel goed

groetjes

Deel Deze Pagina