Ik heb een luxe probleem waarvan ik niet zo goed weet wat ik hier nu mee aan moet. Ik ben bijna 6 weken zwanger en uitgerekend op 8 mei 2013. Vorige week heeft mijn broertje aangekondigd te gaan trouwen... SUPER natuurlijk... Maar DE dag is 17 mei 2013... Nog niemand is op de hoogte van onze zwangerschap i.v.m. het vroege stadium. Wat zouden jullie doen? De familie nu al vertellen over onze zwangerschap? Alleen broertje? Of broertje vragen de datum van zijn droom bruiloft te verplaatsen die hij al aan het regelen is? Ik weet even echt niet wat ik hier mee aan moet en waar ik verstandig aan doe.
ik zelf zou het op zijn beloop laten... bedoel het is HUN dag en tuurlijk zou het jammer zijn als je er niet bij kan zijn, maar de natuur gaat haar eigen gang en er bestaat ook een kans dat je dus allang bevallen bent voor die tijd... ik persoonlijk zou ze niet vragen om hun datum te laten verzetten...
Wanneer ben je, zonder dit luxeprobleem, van plan het te vertellen aan je broertje? Is dat pas na 12 weken of al eerder? Ik zou hem wel zo snel mogelijk op de hoogte brengen, maar dat is persoonlijk, ik kon het echt niet stil houden voor mn ouders en broer.. Ook erbij zeggen dat je heel graag op zijn bruiloft wil zijn, maar nu dus niet weet hoe dat uit gaat pakken, dan kan hij daar zijn keuze misschien ook in maken met zijn vriendin? Succes! Ohja, en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!
Ik zou het aan je broer vertellen denk ik! Kan hij zelf kiezen of hij er eventueel rekening mee wil houden. Snap het dilemma wel een beetje hoor!
ik zou het wel zo snel mogelijk aan hem vertellen, dan kan hij zelf kiezen of de datum blijft staan of eventueel verzet word. beter nu dan over een week of 6
Ik kon het zoizo niet voor me houden, heb het mn broertje en ouders gelijk vertelt. Ik sluit me aan bij de vorrige spreeksters, ik zou het vertellen en dan kunnen zij kiezen of ze het wel of niet verplaatsten.
haha 17 mei is een prachtige dag om te trouwen, de vlaggen hangen uit ( voor Maxima en mij!) Tja, even heel negatief bekeken, 6 weken is nog erg pril en er kan nog van alles misgaan( al hoop ik van harte dat dat niet gebeurt) Ik zou echt nog wachten en dan nog kan je niet verwachten dat je broer per se zijn plannen omgooit . Het is over acht maanden en misschien is er al een en ander besproken.
Bedankt voor jullie reacties. Op dit moment heeft hij nog niets vast staan qua gemeentehuis en feest locatie. Daarom twijfel ik om hem nu al iets te vertellen over onze zwangerschap. Dan kan hij de keus zelf maken of hij een andere datum kiest en is e.e.a. eventueel nog makkelijk te regelen. Maar aan de andere kant kan hier inderdaad nog van alles mis gaan en hebben hun dalijk hun datum verplaatst terwijl er hier geen baby komt Misschien moet ik maar gewoon niets zeggen en maar afwachten of ik bij de bruiloft aanwezig kan zijn.
Dit zou ik ook doen. De dag dat hij gaat trouwen ben jij dus dik 41 weken, waarschijnlijk ben je dan al bevallen, maar dat kan je niet met zekerheid zeggen natuurlijk. Maar ik zou het wel zsm laten weten aan hem.
De kans dat alles goed gaat en er wel een baby komt is natuurlijk veel groter! En ook die informatie kan je hem erbij vertellen.
Ik zou niet uitgaan van het negatieve dat het fout kan gaan. Jij wil graag op zijn bruiloft zijn en ik denk dat hij het juist fijn vind om die keuze te maken of hij het verzet of niet. En als hij nu nog niks vast heeft staan kan hij het makkelijk regelen (als hij dat wil natuurlijk)! Als ik naar mezelf kijk: ik zou het persoonlijk fijn vinden als mijn zus (die ik niet heb ) mij hierin zou betrekken en mij die keuze zou geven om het te verzetten. Ik zou dat dan ook doen omdat ik haar er graag bij zou willen hebben
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zou het broer vertellen zodat je broer zelf een keuze kan maken. Ook vertel je het termijn van je zwangerschap er dan bij zodat hij zelf ook snapt dat er ook iets mis kan gaan. Misschien kunnen ze dan nog een paar weekjes wachten met de bruiloftdatum te bespreken. Mocht er wat mis gaan. (ik hoop natuurlijk van niet) Dan kan je misschien ook veel steun en begrip van je broer verwachten.
Als je het hem wel verteld kan hij er ook voor kiezen om nog een paar weken te wachten met het eventueel bespreken van het gemeentehuis en/of feestlocatie. Als je hem pas inlicht met bijvoorbeeld twaalf weken is de kans groot dat hij al dingen vast heeft staan en valt er voor hem niets meer te kiezen. Ik ben vorig jaar september getrouwd en had, als ik voor die keuze had gestaan, de datum absoluut verzet als er op mijn eerder gekozen datum een kans zou zijn dat mijn broertje niet bij mijn huwelijk zou kunnen zijn.
Ik zou het wel zeggen, als het mijn zus geweest was had ik de datum verzet nl just in case. Dus ik zou het jammer vinden als ze niks had gezegd en dan niet bij mn bruiloft kon zijn en mn aanstaande neefje of nichtje ook natuurlijk
Wij vertellen het naaste familie altijd snel, (als het mis gaat, vertel je dat namelijk ook), dus ik zou idd je broer even vertellen dat je zwanger bent en dat eea mogelijk samen gaat vallen. En dan gewoon overleggen wat wel of niet handig is. Ik zou zelf mijn bruiloft verzet hebben voor zoiets, maar dan is het wel handig om dat zo snel mogelijk te weten, zodat er nog voldoende tijd is om de feestlocatie voor een andere datum te bespreken. Ik zou er overigens niet van uit gaan dat er iets mis gaat. 90% van de zwangerschappen gaat goed, dusseh... ik zou daarvan uitgaan.
Mijn broertje is 3 weken voor mijn uitgerekende datim getrouwd. Ze wisten met plannen wel dat ik kort daarop uitgerekend waten, maar de datum was voor hun belangrijk. Helemaal goed gegaan, benz elfs ceremonimeester geweest (met nog iemand, just in case). Ik vind het wel jammer als ik de foto's terugkijken, ben net een ontplofte kip. Mijn tante is rond de uitgerekende datim van mijn broertje getrouwd, mijn moeder heeft volgens mij pas romd de 4 maanden verteld dat ze zwanger was. Uiteindelijk is mijn broertje 2 dagen voor de bruiloft geboren en is mijn moeder gewoon gekomen (met baby) voor de groepsfoto en deel receptie. Maar ja, mijn moeder is een gek mens.
Ik zou het wel vertellen. Maar ik had sowieso mijn familie bij 6 weken al op de hoogte gesteld. Ik vond het ook wel een fijn idee dat mocht het onverhoopt misgaan, ik ook steun aan hen had. Maar als je het verteld, dan kan je broer zelf de keuze maken wat hij er mee doet.
Ik zou het je broertje zo snel mogelijk laten weten, dan kan hij nog kiezen wat hij doet. Is even een ander voorbeeld: Mijn schoonzus ging trouwen (was op papier al getrouwd maar wilde perse in een witte jurk touwen) zij melden dat ze op 27 aug 2010 ging trouwen toen wij allang hadden geboekt, ze wist dat wij 27 aug 2010 terug zouden vliegen en kwam er op het alle laatste moment pas mee... Dat is een heel erg rot gevoel, want dan moet je op eens alles om boeken!! En kun je een week korter op vakantie... Kortom ik zou het zo snel mogelijk zeggen voor hij alles al geregeld heeft... En ik zou niet van het slechte uit gaan maar van het positieve Succes meid
Je kunt het altijd vertellen natuurlijk. Zou het zelf denk ik gewoon afwachten, ik ga er altijd vanuit dat mijn aanwezigheid op andermans feestjes niet verplicht is, zeker niet als ik een dijk van een reden heb. En ik vind ook niet dat anderen moeten komen, ik ben daar niet zo rigide in. Maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon en ik denk dat je zelf het best weet hoe jij en je broer op dat vlak zijn.