Opa en oma nodigen kraamvisite uit!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juniper, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Goed van je man!
    Sterkte jullie, laat je schoonouders mijn in hun eigen sop gaarkoken.

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    =D>

3. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Goh, ik had dat verhaal van die idiote brief niet eens meegekregen. Net pas gelezen. Nou in ieder geval goed gereageerd van je man hoor! Laat ze maar lekker schuiven die twee.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kort houden die mensen! Je man heeft het super opgelost! :D

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Inderdaad goed opgelost van je man, alhoewel ik er tegelijkertijd trieste gevoelens bij krijg..Het zijn toch zijn ouders. Het lijkt me dat hij liever de trotse zoon wil zijn, dan de zakelijke puinruimer..Vind het nog steeds heel erg voor jullie, maar ben ook blij dat jullie nu even rust hebben. Hopelijk komen je schoonouders tot inkeer en gaan ze (hopelijk) een beetje inzien hoe enorm fout ze het hebben aangepakt. Alleen met een excuus van hun kan zullen er weer relaties opgebouwt kunnen worden, hopelijk zien zij dat ook......

6. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik heb er geen woorden voor :confused: :confused: :confused:

Ik had verwacht na het gedoe met uitnodigen visite dat het wel duidelijk zou zijn, maar dat het nog zo zou escaleren!? Hulde voor de reactie van je man (zal voor hem toch ook niet leuk zijn aangezien het zijn ouders zijn)!

Ik weet niet wat ik in jullie geval zou doen, ben zelf nogal rigoreus dus zou waarschijnlijk contact verbreken, je schoonouders zijn duidelijk psychisch niet helemaal gezond. Zeker niet als je schoonvader zegt dat hij haar wil verdrinken :evil: Hoe knettergek kun je zijn!

Veel succes verder!

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Goed van je man hoor! :thumup:

8. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Sterkte verder Juniper, ik vind julie alletwee kanjers

Liefs v Treintje

9. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    nog nieuwe ontwikkelingen?

10. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Nee, heb niks meer van ze gehoord. Eergisteren liep ik te wandelen met beebje, toen ik schoonmama aan de overkant zag, ze zag mij ook maar deed of ze me niet zag. Prima, wat een rust....

Maar blijf het vervelend vinden voor mijn mannetje, hij zit er toch wel mee.

11. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    En nu is ze dan officieel gek geworden. Of ik. Het leek allemaal rustig, niks meer van ze gehoord enzo. We dachten er zelfs over om ze toch maar uit te nodigen voor Sinterklaas. Maar nu....

Dinsdag ging ons meisje voor het eerst naar het KDV. Ze zou meteen hele dagen gaan, maar omdat ik nog vrij had en het toch wel veel vond, meteen zo`n hele dag, heb ik haar om half 2 al opgehaald.
    Toen ik vanochtend mijn meisje weer ging brengen, vroeg de leidster of het misverstand met oma nog opgelost was.
    Dus ik, stomverbaasd, vroeg welk misverstand. Blijkt dat oma dinsdag om 4 uur bij het KDV stond met de mededeling dat mijn man moest overwerken en dat zij daarom de baby op moest komen halen. Maar ja, ik had de baby al lang opgehaald natuurlijk.
    Ik heb meteen gezegd dat ze mijn kind nooit met iemand mogen meegeven als ik of mijn man dat niet uitdrukkelijk hebben gezegd, en ik geloof ook zeker dat ze dat niet zullen doen, dus mijn meisje zit daar wel veilig, maar ik ben wel ontzettend kwaad!
    Dus ik ben net meteen naar haar toe gegaan (had misschien moeten wachten tot mijn man thuis was.....maar ja, erg kwaad dus!) en wel even onaardig gevraagd wat dit nu weer voor een actie is. Zelfs het nogal overdreven woord "ontvoering" gebruikt :( .
    Ze zei dat ze ons meisje gewoon zo mist en haar via ons niet meer te zien krijgt, en dat ze haar heus wel weer terug gebracht had naar ons. Ik gesnauwd dat ze dan vooral zo door moet gaan, dan ziet ze haar dus echt nooit meer (jeetje, waar is mijn zelfbeheersing toch gebleven?).

En nu dan? Heb ik overdreven gereageerd? Ze had waarschijnlijk weer geen kwaad in de zin, maar ik vond het zo bedreigend, dat zij mijn kind wou ophalen zonder dat ik het wist.

12. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    NEE, wat erg (en eng)! Dat mens spoort echt, echt niet! Vind jouw reactie helemaal begrijpelijk! En ook niet overdreven, waar haalt ze het idee vandaan om jullie kind zomaar van het KDV weg te plukken?!

Ik zou ook zo verschrikkelijk kwaad zijn (en normaal word ik helemaal niet snel boos hoor), kan ze zich dan helemaal niet voorstellen dat jij je toch helemaal doodschrikt als jouw kindje niet meer in het KDV is als je het komt ophalen? En dan met zo'n keiharde leugen.......... Brrrr, heel griezelig.

Zou me niet al te druk maken over je eigen zelfbeheersing ;) . Zo te lezen is zij degene die echt dringend professionele hulp nodig heeft. Wat een ziekelijk egoisme vertoont die vrouw zeg.

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    :confused: Ik zeg gedwongen opname :( Sjonge..
    Aan de ene kant snap ik wel dat ze haar kleindochter mist, maar dit kan echt niet. Bij ons op het kdv hebben ze gelukkig de regel dat niemand anders dan mijn vriend of ik onze dochter ophaalt ivm eventuele familieproblemen of wat dan ook, dan moeten we eerst duidelijk aangeven dat het ok is op de dag zelf. Goed dat je het met hun besproken hebt.
    En nee, ik vind het niet overdreven dat je (boos) naar je schoonmoeder bent gegaan, misschien juist wel goed. Je hoeft je niet altijd in de te houden, misschien dring je juist wel tot haar door dan.
    Ben wel benieuwd hoe je man op deze actie heeft gereageerd?

14. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Na ja, wat een verhaal! Vind ook dat je heel begrijpelijk gehandeld hebt.. Normaal gesproken zeg ik altijd dat opa's en oma's hun kleinkinderen mogen blijven zien ook al is er onenigheid.. Maar in dit geval geef ik jullie groot gelijk dat jullie geen contact meer willen. Je schoonmoeder is nu echt aan het doordraaien! Begrijp dat ze haar kleinkind graag wil zien, maar zoiets doe je niet en zeker niet na alles wat er gebeurt is.. Jeetje, vind het echt heel erg voor jullie (en dan vooral voor je man) Door dit verhaal ga ik wel heel anders tegen m'n eigen schoonouders kijken!

15. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Heb mijn man nog niet gebeld. Heeft dalijk om 14 uur een belangrijk sollicitatiegesprek en wil dat hij zich eerst daarop kan concentreren. Dochter is nu veilig, dus het kan wel even wachten tot straks, vond ik.

16. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    overdreven gereageerd?
    ik vind eigenlijk dat je er nog cooltjes onder blijft :oops:

Ik had de kleine dus echt niet meer alleen gelaten bij hun! had voorlopig contact verbroken! en dat had ik ze dan ook heel duidelijk medegedeeld!

jemig dit is eng en belachelijk! ze moet echt inzien dat dit gewoon niet kan en mag!

Stel duidelijke grenzen en hou jullie kleine maar dicht bij je!

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Pff zo dan wat een verhaal!

Ik was allang uit mn fel gesprongen!
    Mijn moeder heeft mijn dochter ook wel eens uitgescholden en geloof me, ze heeft t geweten en nooit meer gedaan!
    Okee bij mij ligt t anders (moeder is verst. beperkt)maar t voelde ook heel naar en rot aan!
    Zo'n kleintje voelt alles zo goed aan!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Je hebt totaal niet overdreven gereageerd. Je schoonmoeder is echt zwaar gestoord! En dan die opmerking dat ze haar heus wel weer terug had gebracht...HALLO hee. Het enge is, ze is duidelijk er van overtuigd dat zij niets fout doen en legt de fout nog steeds bij jullie, die in haar ogen overdrijven.
    Ze mag in haar handjes knijpen met zo'n lieve zoon en schoondochter, dat jullie haar zelfs nog voor Sinterklaas wilden uitnodigen na alles wat gebeurd is. Het is gewoon een ontzettende egoïst. Sterkte!

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb je verhaal net even helemaal gelezen en heb er maar 1 woord voor

WAUW :rolleyes: is die me daar even van de pot gepleurd ;)

Hier op de psz is het inderdaad ook zo dat de kleine alleen meegegeven wordt aan papa of mama tenzij papa of mama van te voren heeft aangegeven dat iemand anders het kindje op komt halen.
    Maar nu de leidsters weten hoe de vork in de steel zit geven ze kleintje echt niet met oma mee hoor.
    Ik weet niet of er een andere opa en oma zijn die eventueel wel hun kleindochter een keertje op zouden kunnen komen halen, maar die zou ik dan eerst een keertje meenemen en aan de leidsters voorstellen ivm gezichtherkenning.

Voor de rest denk ik dat je je over die bezoeksregeling niet te druk hoeft te maken aangezien opa duidelijk zijn kleindochter bedrijgt heeft met de dood.

En voor je man heel veel sterkte het moet erg moeilijk en bitter zijn om te ontdekken dat je ouders je dochter vele malen belangrijker vinden dan hun eigen zoon.

Groetjes ANita

20. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Als jullie dochter daar idd nog was, had je schoonmoeder haar dan meegekregen? Wat dat vind ik het enge van het hele idee.

Maar ik vind dat je nog netjes bent. Zou er echt alles aan doen om ze bij die mensen uit de buurt te houden. Jammer van hun enige kleindochter. Moeten ze zich maar normaal gedragen.

En goed van je, dat je het ben wezen zeggen, want dit hoef je niet te pikken. Je mag best wel vertellen dat dit gewoon echt niet kan. En het is idd ontvoering als ze jouw dochter ongevraagd mee had genomen.

Deel Deze Pagina