Blijkbaar kan het nog erger, tjee zeg! Ik vind het alleen maar goed hoe je hebt gereageerd. Ik werk zelf in de psychiatrie, zoals ik het hoor past ze er zo tussen! Buiten de deur houden zou ik zeggen. Na alles wat gebeurd is vind ik het knap dat jullie erover nadenken om haar nog uit te nodigen. Maar dat zal er nu wel niet meer inztten . Veel succes met de hele toestand!
ale: Verschrikkelijk! Ik zou ook écht he-le-maal over de rooie zijn. Wat een achterlijk mens! Pfff het wordt steeds erger lijk het wel. Maar goed ik snap wel dat ze haar kleindochter mist, maar laat ze even bij zinnen komen zeg en normaal doen!
sjonge jonge wat een verhaal zeg! die vrouw is helemaal gek geworden.. ik zou nooit geen contact meer met zo'n eng mens willen zeg.. je hebt echt niet overdreven gereageerd hoor, ik had het zelfs erger gedaan denk ik.. wie denkt ze wel niet wie ze is! is een oma, en meer niet.. en dan ook nog een omgang opeisen? die is niet wijs joh! Ik zou er verder geen woord meer aan vuil maken en er geen contact meer mee zoeken.. wel zielig voor je man, dat zn ouders zo leip zijn.. Sterkte ermee, en probeer maar te genieten van jullie kleintje want ze zijn zo groot!
Jeetje wat een verhaal! Ik heb met verbijstering alles gelezen... Die mensen zijn echt knettergek! En dat jullie zo netjes kunnen blijven zeg.... echt hulde voor jou en je man! Wij hebben ook geen contact met de moeder van mijn vriend (al niet voor de zwangerschap) en Louise mist niks hoor
Ik zou aangifte zijn gaan doen bij de politie wegens poging tot ontvoering. Ik vind het een doodeng verhaal geworden. Heel bedreigend. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en wens jullie allebei sterkte.
Heb je verhaal gelezen en tjee wat een verhaal. Je hebt goed gehandeld. Je zou je dochter maar op willen gaan halen en ze zeggen van ow die is al op gehaald.Mijn maag draait al rond bij de gedachte.
jeetje mina, heb net alle 14 pagina's gelezen en zit met verbijstering achter de computer... Je schoonouders hebben de situatie niet meer in de hand en gaan uit paniek 'om zich heen slaan' door dus dit soort acties uit te halen, waarmee ze het natuurlijk alleen maar erger maken. Ik herken wel e.e.a. als het gaat om schoonouders (alleen niet mbt ons kind, daar zijn ze super lief voor en respecteren hoe wij hem willen opvoeden!), erg vervelend voor je man en voor jou. Maak inderdaad goede afspraken met het KDV. En probeer nu even helemaal geen contact te hebben voor de komende tijd. Misschien als je schoonouders jullie en jullie kindje een tijdje niet hebben gezien, dat ze zich dan gaan realiseren dat dit gedrag averechts werkt. En dan kunnen ze misschien wel (rustig aan) weer iets opbouwen met jullie en jullie kind. Heel jammer natuurlijk, want het begon met iets relatief onschuldigs waar jullie je ongenoegen over hebben geuit.. Alleen die kritiek konden ze niet zo hebben geloof ik Duidelijk geval van je enige kind niet kunnen loslaten en vervolgens jaloers worden op zijn vrouw (pech voor jou) en vervolgens het kleinkind gaan claimen! Hoezo projectie? Ik wens je heel veel sterkte maar vooral ook even rust in de tent voor jullie drietjes! Jullie kindje is nog zo klein, die heeft lekker een ontspannen sfeertje nodig en rust en liefde! Dus knuffel jullie ukkie maar lekker plat en hou de deur dicht!
Overdreven? Nee joh, helemaal niet! Moet je nagaan als je daar was gekomen en ze hadden je daar verteld dat je kindje al weg was? (niet dat ze dat hadden gedaan waarschijnlijk, maar..) Dit is echt triest hoor. Kijk, ik kan me heel goed voorstellen dat ze haar kleinkind mist, maar dit is niet de goede manier om dat weer te herstellen. Ik had dit echt niet gepikt hoor, sterker nog, ik was nog veel erger geflipt. En je woord ontvoering is niet zo ver gezocht, ze had anders jullie kindje meegenomen tegen jullie wensen in. Dit gaat echt te ver hoor.
*raapt kaak op van de grond die bij elk nieuw bericht verder naar beneden was gezakt* Euhblebla...ahum...sprakeloos! En ik maar denken dat mijn ex schoonmoeder de kroon spande kwa loeders...JEMIG! Dat mens heeft ze werkelijk niet allemaal....of misschien zelfs helemaal geen meer... Ze draaid het hele verhaaltje om. JIJ bent de moeder DUS hebt het RECHT beslissingen te maken. Zo ook je man. Je schoon vader mag dan wel slecht slapen.... Doe ik elke nacht...maar zoiets denk je dan misschien...je schreeuwt het niet tegen zon klein verdrietig hummeltje! Goeie god zeg...ben blij dat t kindje dr nog niks van mee maakt verder (buiten de spanning die te snijden zal zijn geweest...en dat merken ze echt wel hoor ) En dan die achterbakse acties van je schoonmoeder met als cherry on the icing...een poging tot ontvoering! En JA dat is het want je schoonmoeder heeft net zo min recht om dat kindje zonder medeweten van de ouders op te halen als de buurman of n wild vreemde. Kom op zeg wat had er gebeurt als je op het kdv was gekomen en je kind was er niet meer? Ja met oma mee... Was je je toch helemaal de pleuris geschrokken?! Goed dat ze dat zeker niet doen. Niet alleen om dit maar elke oma kan zich dan voor doen als De oma van je kindje... Echt wat n mensen zeg...met elk berichtje dacht ik t kan niet erger...en dan overtroffen ze zichzelf weer. Vind het echt enorm rot voor je zulke mensen in je leven te moeten hebben. En al helemaal voor je man...t zijn zijn ouders Bij mij hadden ze het iig helemaal verbruid...ook als t mijn ouders waren geweest. En dat lijkt me zo enorm erg dan Sterkte
Hoi Juniper, ik kan niet veel nieuws zeggen wat niet al gezegd is. Ook hier stijgende verbazing en ongeloof. Iemand schreef dat je schoonmoeder ziekelijk jaloers is en ik heb er niet voor gestudeerd maar dat klinkt wel gepast. Inderdaad komen ze eerder in aanmerking voor een straatverbod (serieus!) dan een omgangsregeling. Aangifte doen van een poging tot ontvoering kan misschien wel zinnig zijn, of op z'n minst een verslagje laten opschrijven door de leidster van het kdv over wat je schoonmoeder zei toen ze kwam. Dossiervorming inderdaad. Hopelijk niet nodig, maar je weet nooit wat voor stunts ze nog meer gaan uithalen (nu dacht ik ook telkens 'dit kan niet erger', maar dan wisten ze zichzelf toch nog te overtreffen...) en dan wou je dat je het gedaan had. Ze heeft echt elk zicht op de realiteit verloren, die vrouw. Heel naar voor jou en je man. Sterkte ermee!
Jeetje zeg, je moet helemaal niet denken dat je overdreven hebt gereageerd hoor! Je staat recht in je schoenen! Wat een geschift mens zeg! Maar alles goed bijhouden hoor want ze komt idd in aanmerking voor een straatverbod! Dat verslagje van het kdv lijkt mij een heel goed idee. Hoe reageerde je man hierop?
Wat is dat voor mens! Ik zou mijn kind ook echt niet meer aan haar meegeven. Het is ziek als je net alsof doet dat je hebt afgesproken je kleinkind van het KDV te halen, zonder dat ouders daarvan weten! Wat erg! Wat vond je man ervan? Enneh, nee je hebt niet overdreven gereageerd. Volgens mij valt dit ook nog onder ontvoering, al gaat het om de oma van het kind!
Sjongejongejonge... Dat is NIET normaal! Laat je niet gek maken, die schoonmoeder van je is echt NIET in orde... Echt, ik kan mijn ogen niet geloven ... Sterkte!
Ik krijg echt de kriebels als ik dit lees .. Het is echt niet gezond dat je schoonmoeder met een leugen jouw kindje bij het kdv op haald en dan ook nog zeggen.. ik had haar wel terug gebracht Ik weet niet hoe ik had gereageerd maar het was vast niet zo mild als jou reactie.. Mijn schoonmoeder zag Esmee nooit maar dan ook nooit meer! i.d. verslag laten maken door het kdv en duidelijke afspraken.. het wordt haast een soap
Ik vind dat je het goed hebt aangepakt hoor. Hoewel ik haar niet zou aangeven zoals eerder genoemd. Dat zou alles er alleen maar erger door maken. Wat zei je man er van? Het had haar beter gestaan om gewoon even te bellen om te vragen of ze langs mag komen voor een uurtje. Maar wat ze nu gedaan heeft is gewoon idioot.
Juniper, lees je eigen stuk terug en probeer je te realiseren dat je echt heeeeel bescheiden blijft en je bijna rot voelt over wat je tegen haar zegt. Blijkbaar krijgt oma het voor elkaar om de ander zo´n rotgevoel te geven, dat je ´voorzichtig´ wordt. Maar dit is echt heel ernstig en je hebt geen enkele reden om te denken dat je overdrijft. Sterker nog, het verontrust me als je dat echt denkt. Je schoonmoeder is tot alles in staat (nee, ik wil je niet bang maken, maar het is wel duidelijk dat ze over grenzen gaat en het voor zichzelf totaal goed weet te praten) Dit gaat niet meer over redelijkheid of over fatsoenlijk gedrag, dit gaat over opkomen voor jezelf en je kind en alle veilligheid inbouwen die maar mogelijk is. Sommige mensen moeten een boodschap bijna in hun gezicht gesmeten krijgen, alvorens ze hem horen. Jouw schoonmoeder zal nooit zomaar luisteren, ze gaat haar eigen gang en heeft zich ingeprent dat ze ergens recht op heeft. Elke boodschap aan haar moet ondubbelzinnig en overduidelijk zijn. Ze moet voelen dat jullie dit absoluut niet pikken. Ik vind dit zo rot voor je, het klinkt zo onvoorspelbaar en onveilig. Ik zou helemaal gek worden en ik denk zelfs dat ik alle contact zou verbreken. Hou alles bij, tot op de seconde, probeer zoveel mogelijk getuigen te hebben (inderdaad een verslag van het kdv) en vooral: geloof dat je in je recht staat en niets raars doet. Ze is alle grenzen overgegaan, ze heeft het drama geheel aan zichzelf te danken. En als ze zich nu niet kapot schaamt, dan moet je je echt zorgen maken. Uitspraken als ´ik zou haar terug brengen´ zijn loze uitspraken na de daden die ze toont, dus luister daar niet naar. dikke knuffel, je kunt ´m wel gebruiken.. Amber
Hoe nou vervelend? Die mensen zijn echt niet goed wijs! Denken absoluut niet na! Als iemand, wie dan ook, mijn dochter een k*tkind zou noemen zou ik em letterlijk te lijf gaan! Zo'n weerloos popje van 10 weekjes! ! ! Wat een idioot! Ik zou als ik jou was t kdv vragen contact met jou op te nemen wanneer jouw schoonloeder daar weer op de stoep staat en dan zou ik zeker weten direct de politie bellen! Want dat zijn gewoon enge praktijken!
Ik vind het ook niet te geloven! Echt belachelijk! Je hebt naar mijn idee nog een beetje te mild gereageerd, denk ik... Waar ik wel benieuwd naar ben, is of ze bij het kdv je dochter meegegeven hadden of niet... Het beleid bij ons is idd ook (zals al meerderen gezegd hebben) dat je kindje alleen aan iemand anders meegegeven word als ze er van af weten. Zou bijv. mijn vriendin Jelle mee willen nemen (haar dochter zit op dezelfde dag op het kdv) en ik heb dat niet gezegd 's ochtends, dan bellen ze ons altijd op om te vragen of het klopt! Hoe reageerde je man? Ik wens jullie beide in elk geval heel veel sterkte!