Juniper, wat een toestant! Het wordt steeds gekker met die mensen! Ongelofelijk dat ze zelf niet in ziet dat ze het zo alleen maar veel en veel erg maakt.... Wat ontzettend zielig voor je man ook... Heel veel sterkte met deze kl*te situatie! Mirjam C, wat erg, dat ze je niet eens meer voorstelt! Wat een raar gedoe allemaal! Ben benieuwd hoe het bij ons straks allemaal zal gaan...Mijn eigen moeder ben ik niet zo bang voor, maar mijn schoonmoeder heeft ook een aardige kop erop!
Ik ben gewoonweg sprakeloos! Wat een vreemde enge mensen zijn dit Mag ik eigenlijk vragen hoe ze in godsnaam wist dat je kleintje de eerste keer naar de creche ging? Vind het echt zo raar, houdt ze jullie in de gaten ofzo? Bah ik zou zelfs niet meer met een gerust hart gaan slapen. Wat ik ook jammer vind, dit moet serieus wegen op de eerste maanden met je kleintje: alles is zo nieuw en daar moet je met volle teugen van genieten maar met zo een situatie zou ik al helemaal niet meer kunnen genieten. Meer nog ik zou geen second gerust meer zijn. Wat is het volgende vraag ik me nu af? Gaan ze inbreken in jouw huis? Ik zeg het: ik zou geen oog meer dicht doen 's nachts. Heel veel sterkte: dat mens zou eens danig door elkaar moeten worden geschud misschien dat haar hersenen dan weer op zijn plaats liggen
Ben eerst even buiten gaan staan roken. Zo geschrokken ben ik van je verhaal. (Wie niet buiten roken kan moet hier in huis maar buiten roken) Ik wou dat ik wat voor je kon doen. Kan alleen maar zeggen het ligt niet aan jou. Knuffel die vent van je, want zulke mannen zijn zeldzaam. En je schoonmoeder :sick: in geestelijk echt niet lekker zeg. Mischien dat het helpt als je weet dat we allemaal met je mee leven. Dat gouw de de zon weer voor je gaat schijnen.
@juniper.. ik vroeg me af hoe het met jullie ging? En de stand van zaken? (ben niet nieuwsgierig hoor, wil gewoon graag alles weten)
Ik kan zo weinig toevoegen aan al wat al gezegd is.. Ik ben ook sprakeloos..wat in en intriest..en wat hebben ze het ver laten komen! Zó zonde. Wat zijn jullie ontzettend sterk hoe je hier mee omgaat. je man is de held van het jaar hoor, zó knap hoe hij hier mee omgegaan is! Maar god wat is het rot voor je, je hoort zó van je kindje te genieten en mannnn wat gebeurd er al veel met je / homronen/gevoelens etc zónder zulke schoonouders als je net een kindje hebt, laat staan mét zulke schoonouders.. Meid heeeeel veel sterkte, kracht en moed..kop op, je bent zo goed bezig! Oh en dat mensen zeggen: ik zou een tijdje afstand nemen?...Ik snap dat niet, no way dat iemand, wie dan ook en om welke reden dan ook, die zegt dat ie mn kind gata verdrinken OOIT nog 'rechten'heeft richting mijn kind..die gooi je daarmee allemaal weg. Ik zou ze echt niet meer willen zien..nooit meer!
Sommige oma`s vergeten dat jij de moeder bent en ook de kans moet krijgen om te genieten! Mijn moeder denkt dat het haar dochter is en ik heb ook al geregeld gezegd, schaf jezelf een kind aan! Ze zei ook laatst toen ik de foto`s liet zien die tot nu toe zijn gemaakt "ik sta er wel niet zoveel op" Nou ik heb gezegd dat het nu om ons draait en niet om haar! Erg is dat he, mijn schoonmoeder is overigens helemaal niet zo, zij is ook trots maar helemaal niet zo claimend. Ik snap niet dat mijn moeder mij niet wilt laten genietn alles draait om haar, is wel al mijn hele leven zo, ik krijg constant van die opmerkingen, wacht maar binnenkort gaat oma veel met jou wandelen, ze heeft al een kinderbedje gekocht terwijl ik al zo vaak heb gezegd dat ik nog niet weet wannneer ik de kleine bij haar wil laten slapen, is nog zo klein, nee zij koopt gewoon een bed komt zo claimend over, en ze wilt een wipstoel kopen enz. Mijn broer krijgt volgen jaar een kleintje, krijg ik nu weer opmerkingen van ja de kleine van je broer komt WEl hier slapen, wat moet je er nu mee? Heb helemaal geen zin meer om te gaan. Ga je naar de markt is ze alleen maar aan het vertelllen hoe trots ze op haar kleinkind is, is natuurlijk mooi maar op de manier hoe het gezegd wordt 10.000 keer op een dag. Laatst zei ze ook nog ik hou meer van mijn kleinkind dan mijn eigen kinderen...nou vindt ik niet normaal je houdt toch zeker evenveel van je kinderen? Nu ben ik op een punt dat ik de kleine helemaal niet meer aan haar wil geven als ik daar op bezoek ben, en extra lang ga wachten totdat ze daar blijft slapen. poooeeehhhhhh..............
Tsja, het lijkt soms alsof de oma's meer last van hun hormonen hebben als de mama's haha Maar lastig is het wel
@ juniper, wat ontzettend naar dat het zo allemaal moet lopen. Je klinkt heel verstandig en ik hoop dat jullie de rust kunnen bewaren en dan lekker gaan genieten van de kleine poppedijn en elkaar. @ cindy24 en miriamc, mijn moeder en vader hebben dat ook maar ik vind het echt geweldig dat ze vreselijk trots zijn op hun kleindochter. Ik vind het zo leuk om mijn liefde voor Roos niet alleen te delen met de papa van Roos, maar ook met de opa's en oma's. En als ze op Roos passen en met haar willen pronken kan ik me helemaal voorstellen want ik vind dat ook leuk om te doen.
pronken vind ik toch wat anders dan je kleinkind claimen en zelfs zeggen dat je meer van je kleinkind houd dan van je kind! kan je je voorstellen dat je ooit zegt tegen je eigen kind dat je een ander boven hem of haar verkiest? ik niet hoor! Bij mijn moeder draait ook alles om haar. Als ze verkouden is of doodziek dan nog zou ze op bezoek komen bij Erik. Grote kans dat ze hem erg aansteekt maar dat interesseerd haar niet, als ZIJ maar het plezier heeft gehad om hem te zien. Maar goed, mijn verhouding met mjin moeder is niet al te best. Ben vroeger mishandeld en verwaarloosd en uiteindelijk uit huis geplaatst. Dus ik erger me vaak groen en geel als ik mijn moeder de perfecte oma zie spelen Daarom denk ik dat iemand die een perfecte relatie heeft met haar moeder het niet zal begrijpen als iemand zegt dat ze dr eigen irriteerd aan het gedrag van dr moeder.
Dat snap ik ook niet. Mijn moeder zegt juist altijd ik hou van mijn kleinzoon omdat het het kind van mijn kind is. En niet omdat het mijn kleinkind is. Klinkt beetje wazig maar ze bedoeld dus dat ze eerst van mij houdt en omdat ze zo van mij houdt dat daarom ook heel veel van mijn kind houdt. Ook toen ik net bevallen was, ze was natuurlijk wel trots enzo. Maar dat het goed met mij zou gaan (en dat ging allemaal niet zo goed, ontstoken hechtingen e.d.) dat was voor haar het allerbelangrijkste. Vond ik ook wel heerlijk in zo'n periode dat het allemaal om je kindje gaat dat ik ook nog een mama had die voor mij wilde zorgen.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt en dat het heel veel ligt aan hoe je eigen relatie met je moeder is. sorry Juniper voor deze afdwaling
Ja dit is ook zo... Mijn moeder is dus ook zo, dat alles om haar moet draaien. Sinds dat de kleine meid er is trekt ze alles naar haar toe, terwijl IK nu wel eens de aandacht wil. Dit is voor iemand die een goede relatie heeft met hun moeder moeilijk te begrijpen. Weet alleen dat ik het HEEL anders ga doen met mijn dochter...
Sorry maar ik denk niet dat je hetzelfde hebt met jouw`n ouders... Als het gewoon trots zou zijn is het wat anders, mijn schoonmoeder is wel "gewoon" trots, heerlijk om te zien. Maar niet mijn moeder die aandacht probeert te trekken met haar kleinkind! Dit heeft ze altijd al met mij gedaan dus echt niet met mijn dochter! Nu ben ik aan de beurt
Ik wil jullie even laten weten dat mijn schoonmoeder woensdag plotseling in haar slaap overleden is, waarschijnlijk aan een hersenbloeding. Ondanks alle problemen die we de laatste tijd hadden, is het toch erg verdrietig. Helemaal eigenlijk dat het allemaal niet meer is uitgepraat en dat nu dus nooit meer kan. Wat mij betreft graag een slotje op dit topic. X Juniper