Het komt allemaal gewoon erg dramatisch op me over........ het enige wat er is gebeurd is dat ze visite heeft gehad en vol trots haar kleinkind heeft laten zien......... Dat jij het niet leuk vindt, oke.......dat kan, maar ik vind persoonlijk dat er een beetje dramatisch over gedaan wordt alsof ze iets vreselijks hebben gedaan. Ik zou gewoon gezegd hebben 'ik vind het niet leuk als jullie mijn dochter bij jan en allemaal in de armen leggen als ik er niet bij ben, en zou het fijn vinden als jullie dat in het vervolg niet meer doen'. Ik vind de zin 'En als het nog 1x voorkomt, krijgen jullie de baby nooit meer om op te passen.' verschrikkelijk onbeschoft tegen je ouders/schoonouders. Maar dit is mijn persoonlijke mening, we hoeven het er niet samen over eens te zijn .
Ik had het ook absoluut niet leuk gevonden en er meteen iets van gezegd tegen schoonmamma. Het is jouw kind en het is op z'n minst netjes als ze eerst aan jou/jullie zouden vragen of jullie het oke vonden.
Juniper ik lees je verhaal nu pas en zou het zelf ook niet leuk hebben gevonden, vooral zoals je al schrijft als je dochter erg snel geprikkeld kan zijn..en jullie oplossing vin dik helemaal toppie...kort en duidelijk en nu maar hopen dat de boodschap is aangekomen... wij hebben dit ook in het begin gehad, niet zo erg maar er kwamen wel mensen over de vloer bij mijn ouders die Teun vast namen na dat we hadden gezegd dat we dta niet wilde was het over... ik hoop heel erg voor jou dat het zo uitgesproken is en dat je de volgende keer als ze daar is en jij niet ook kan genieten.... knuffel Janette
drama drama ga nou eens ff nadenken zeg! als mijn schoonmoeder dit mij ooit zou flikken zette ik er geen stap meer over de vloer we hebben het over een kindje van een paar weekjes oud hoor! en dan nog wel hun collegas uitnodigen en naderhand nog ff toegeven dat je express je mond gehouden hebt omdat je weet hoe je schoondochter reageerd. dan ben je in mijn ogen echt niet helemaal lekker hoor!
Wow, wat een agressie....... Maak je niet zo druk meid. Dit is een forum waar mensen hun meningen geven of vergis ik me daar nu in?
Heel goed hoe jullie het hebben opgelost. Gewoon als volwassen praten over wat je dwars zit en als schoonmama zo doet kan ik me goed voorstellen dat je man wat zakelijk en kortaf ging doen. Petje af meid! En je man vind ik fantastisch! De meeste mannen durven niet tegen hun ouders in te gaan, hij wel! Ik doe een wave in mn eentje voor jullie!
Netjes opgelost zeg! Hier was het heel anders afgelopen als mijn schoonmoeder me zoiets geflikt zou hebben. (en dat is zacht uitgedrukt). Waar het mij namelijk om zou gaan is niet zozeer hetgeen er gebeurd is, maar dat ze wist dat jij het niet goed zou vinden en daarom stiekem doen, erg achterbaks, maar toch fijn dat het zo is opgelost, want het blijft toch familie he.
Klinkt als een super oplossing. En die knuffel heeft je man zeker verdiend. Jij ook, dat je zo keurig op de achtergrond bent gebleven, haha. Moeilijk he? Maar wel fijn dat het zo gegaan is.
Nee hoor... die doe je niet in je eentje.... ik zit hier met je mee te doen.....! TS Eigenlijk een beetje een "dom" antwoord wat je schoonmoeder zei... "ik weet dat .... zo moeilijk doet met de baby uit handen geven"..... Dit benadrukt idd dat alles stiekem gebeurd is... maarja.. nu vergeven... , maar zeker niet vergeten!
Ik zit met verbazing dit verhaal te lezen en ik kan me helemaal in jouw gevoel mee voelen. Ik had dit ook absoluut niet leuk gevonden. Ik begrijp dat opa en oma super trots zijn, maar het is een teer wezentje en daar moet je voorzichtig mee omgaan, zeker als het zo gevoelig is. Ik vind het trouwens fantastisch opgelost zeg. Echt knap.
nou, ik krijg kromme tenen... wat een respectloze actie. Ik vind het helemaal terecht dat jullie er op terug zijn gekomen, ik weet nog hoe IK me voelde in die tijd en ik had werkelijk een rel geschopt, zeker weten! ik vind het dan ook niet netjes als er wordt gezegd dat jij er een drama van maakt, JIJ bent de moeder en er hoort naar jou geluisterd te worden. Overigens vind ik het weer typisch dat schoonmoeder het op schoondochter durft af te schuiven (lees ik nou goed dat ze het woord ´opgestookt´ gebruikt?). Supergoed dat je man het zelf met zijn moeder heeft opgenomen! mijn vertrouwen zou beschaamd zijn, bij mij was ze er absoluut niet zo makkelijk vanaf gekomen. Amber
Ja, ze zei echt "opgestookt"! Mijn man zei dat daarom zijn reactie ook zo fel was, omdat zijn moeder mij aanviel om zichzelf te verdedigen. En hij zei dat ik het al moeilijk genoeg had gehad (kindje gestart op de High-care aan de beademing, gelukkig nu alles goed). Lief is 'ie toch! Maar ik moet ook zeggen dat mijn schoonmoeder van de week nog een bloemetje is komen brengen en iets voor de beeb, om het goed te maken. Toch ook netjes en lief. Dus alles is weer oké. Bedankt voor jullie reacties allemaal! x j.
wou helemaal cool opgelost zeg! zou em trouwens helemaal flippen als ze tegen mijn man in bijzijn van mij zouden zeggen dat ik hem opstook! de brutaliteit zeg! @kahrin: denk dat het drama zoals jij het noemt door de schoonma in kwestie werd gemaakt door juniper de schuld te geven nietwaar?
Ik moet echt zeggen dat jullie het super goed hebben opgelost! Als je er niks van zou hebben gezegd zou het toch blijven wringen. Communicatie is zo belangrijk! En ze heeft er toch duidelijk wel spijt van gehad anders was ze vast niet met dat bleometje langs gekomen!
Wauw... heeft je man goed gedaan, dat gesprek. Ik zou het ook heel erg gevonden hebben. Misschienis er een soort generatiekloof... dat we nu heel anders met onze kindjes omgaan an onze ouders. Of die zijn vergeten hoe het was. Of opa en oma zijn is zo totaal anders en die blinde vlek hoort erbij... Ik vind het wel lastig in ieder geval. Ik ben zelf in de kraamweek inpaniek geraakt door mijn moeder die zó ongelofelijk hysterisch trots was en het gevoel had dat ze zelf een kindje had geregen. Ik vond het heel moeilijk om te zien dat ze onze dochter vasthield en knuffelde alsof het haar kind was en op een manier die ik nog niet durfde. Het gaf een gevoel alsof ze haar het liest wilde afpakken. Ik moest heel erg wennen aan het gegeven dat onze dochter voor hun gevoel ook van hun is. Dat kost me nog steeds wel moeite. Mijn vader wilde toen we in hun dorp een rondje liepen bij de kapper na binnen lopen om uitgebreid te showen, maar dat wil ik pertinent niet (dat mens kent mij niet en ik haar niet). Mijn ouders snappen dat niet en vinden het stom. Het komt bij hun voort uit liefde en trots, dus wil het niet te sterk veroordelen, maar het is wel moeilijk. Mijn moeder zegt letter;ijk: 'wat leuk he, zo'n levende pop', of 'mooi speelgoed hè?'. Dat bedoelt ze goed, maar mijn nekharen aan ervan overeind. Het is in mijn ogen gee speelgoed, maar mijn kindje! Wat je schoonouders hebben gedaan zouden mijn ouders ook kunnen doen. Die hebben toen ik zwanger was ook met het kleinkind van de buurvrouw op schoot gezeten 'om te oefenen'. Maar goed, ze wonen ver weg en oppassen is geen optie... dat maakt het makkeljk Sorry voor het lange antwoord
Wauw, echt respect voor hoe jullie het opgelost hebben! Ik zou echt woest zijn! Gelukkig kunnen jullie nu weer allemaal door 1 deur, ennuh, die knuffel heeft je man zeker verdient!
Nou, weer wat moois vandaag, hoor. En alles was juist opgelost en uitgepraat..... Schoonmoeder kwam langs om even met beeb te knuffelen, geen probleem hoor, doet ze vaker, ze woont dichtbij. Ze was er al een uurtje en had lekker met beeb geknuffeld en een luiertje gedaan en alles. Maar ik moest dringend nog even naar de supermarkt want we kregen eters. En ik wilde dochterlief mee nemen voor een beetje frisse lucht, lijkt me ook gezond voor haar, ze zit natuurlijk veel binnen. Dus op een gegeven moment zei ik: "sorry, maar we gaan nu even naar de supermarkt." Zei schoonmoeder:"ja, hoor, ga maar, ik blijf wel bij beeb." Toen ik zei dat ik haar ivm de frisse lucht even mee wilde nemen, maar dat schoonmoeder ook rustig mee mocht gaan als ze wilde (leek mij een prima compromis!), zei ze: "volgens mij vergeet jij dat de baby behalve jouw dochter ook mijn kleindochter is. Je claimt haar te veel." Nou, ik was echt loeikwaad om die opmerking, maar wilde de lieve vrede bewaren en zei dus alleen maar: "daarover verschillen we dan van mening, dat kan gebeuren. Maar ik en beeb gaan nu naar de supermarkt, ga je mee dan?" Maar toen ging ze naar huis, met de sneer na dat ik wel weer naar mijn man zou hollen om te "klikken". Weet je, ik zou het niet erg hebben gevonden beeb even bij schoonmoeder te laten. Maar we hebben al een paar dagen niet kunnen wandelen omdat ik griep had. En ze had al een uurtje uitgebreid kunnen knuffelen enzo. Ben ik nu onredelijk of zij? Ik snap dat jullie alleen mijn kant te lezen krijgen en de hare niet, maar ik heb mijn best gedaan het zo objectief mogelijk te vertellen. X J.
Ik zal ook even mijn mening geven. Toen ik las van die avond met die visite dacht ik: ach...kan gebeuren. Ze zullen het wel niet kwaad hebben bedoeld, erg onhandig van ze. ik zou het ook niet leuk hebben gevonden en ik zou er wat van gezegd hebben. Of mijn vriend er iets van hebben laten zeggen. Toen het tweede dingetje, van dat opstoken. Daar gingen mijn haren dus WEL recht van overeind staan. EXCUSE ME? Ik snap ook niet helemaal dat jouw vriend daar niet woest over werd. Maarja, dat ben ik dan weer. Maar dit? "niet alleen jouw dochter maar ook mijn kleindochter"? "naar je vriend rennen om te klikken"? Sheesh! Nee hoor, in dit geval reageer je zeker niet overdreven en ik zou echt excuses eisen. Misschien heeft je vriend hierin ook wel een taak hoor, het zijn zijn ouders. Pffff, wat een naar mens.