Opa en oma nodigen kraamvisite uit!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juniper, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nou jaaaa....

Effe geen woorden voor gewoon...

2. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    meen je niet :confused: wat een gruwwelijke mensen en vooral die man(schoonvader) GRRRRR :evil:

3. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Ik zou geen moeite meer voor die mensen doen hoor!
    Jammer dat het zo moet gaan, maar als ze zulke dingen doen en zeggen dan is het ideale plaatje met een leuke opa en oma toch echt voorbij. Ik was na dat kraamfeestje al uit mijn vel gesprongen en had met ze gekapt. En dan later wel weer mondjesmaat wat contact voor onze kleine.
    Ik vind het knap dat jullie nog zo je best hebben gedaan en positief gedacht, gaan praten en toch dat weekendje.
    Goed dat je man aan de kant van zijn gezin staat en direct is gaan pakken! Niet elke man doet dat.

4. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik heb hier maar één zaak om te zeggen:

Die mensen zouden bij mij geen voet meer binnen zetten!

Wat een bende crapuul :(

5. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Jemig, zijn die mensen wel goed? Je kind zou nog hardstikke ziek worden zo zonder jas! En verdrinken in de sloot?!? Ik zou die man geen seconde meer vertrouwen met je kind!

Ik zou ze even lekker links laten liggen en wachten tot zij weer contact opnemen.

6. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    :confused: Nou ik weet gewoon niet wat ik lees! Wat een ongeloofelijk vervelende mensen zijn dat zeg. Goed gereageerd door zwijgend je spullen te pakken en te vertrekken. Dat is de enige reactie die ze verdienen!

7. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    kan me niet eens voorstellen dat mensen echt zo kunnen doen. Had je voor je , je kleine had geen idee van hoe zij zijn/waren? trouwens

8. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Ja, ik wist dat mijn schoonmoeder zich op de baby zou storten, zoals ze zich er ook op stortte toen we gingen samenwonen, of later een huis kochten, of toen ik zwanger was. En ja, ik weet dat mijn schoonvader meestal evenveel initiatief toont als een tuinstoel in de winter, maar wel erg driftig kan worden (en hier later dan spijt van heeft). Maar ik had nooit verwacht dat mijn schoonmoeder zo zou gaan claimen en dat iemand zo zijn zelfbeheersing kan verliezen dat hij tegen een verdrietig hoopje mens van 10 weken oud zoiets kan schreeuwen. Dus het valt toch erg tegen. Voorlopig (en dan bedoel ik: LANG!) mogen die mensen van mij echt niet meer alleen met mijn kindje erop uit. Eigenlijk hoeven ze voorlopig helemaal niet meer in de buurt te komen, zowel van mij als van beebje. Ben nog steeds laaiend. Ik ga zeker zelf geen initiatief meer nemen om dit goed te maken.

9. Secretstar

Secretstar Actief lid

En gelijk heb je!
    Al wie dat tegen mijn kind k*tkind roept dan mag het om het even wie zijn wel die zouden dat k*tkind niet meer zien ook.
    Hoe bestaat het ook?
    De baby met fles en al uit je handen rukken :confused: Sorry hoor maar het is geen pop he, het is jouw kind en als jij jouw kind wilt eten geven dan doe je dat ook.
    Ik laat trouwens nu nog enkel en alleen als het niet anders kan iemand het flesje geven (buiten de papa natuurlijk die mag altijd als hij zin heeft :) ) maar zelfs als wij op bezoek gaan en ze moet eten hebben als ik er ben geef ik de fles zo simpel is dat.
    Weet je, toen ik de eerste keer Noortje achterliet bij mijn schoonouders was daar ook bezoek (dat wisten we op voorhand), ook mensen die ik nog nooit gezien had en plots zat Noortje ook met die vrouw op schoot en dat voelde ook wel effe raar aan hoor, haar zo klein te zien zitten bij een vreemd persoon. Dus ik kan me perfect voorstellen dat jij dat helemaal niet leuk vond dat ze bij zes verschillende mensen had gezeten.
    En hier wordt ook altijd gebeld vooraleer er bezoek komt. Ik hou er niet van dat mensen ongevraagd komen binnen vallen.

10. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Nou dat is idd echt de limit.
    Een 2 maanden oud hummeltje zonder jas buiten te fotograferen. Het is toch geen pop.

En dan die opmerking van je schoonvader. ZOu d'r geen uur meer alleen durven laten met die mensen.

Sterkte

Liefs v Treintje

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik zit met open mond te lezen. Je kind uit je armen halen. Ik had haar gelijk weer terug gepakt, desnoods met een ram op dr gezicht. Afblijven het is mijn kind. En bij die man zou ik mn kind helemaal niet in de buurt willen hebben. Ik zou ze een brief schrijven met daarin wat je zo tegen valt in ze en dat je ze verlopig niet hoeft te zien, en dat ze ook geen contact met je op hoeft te nemen. En je man die brief mede laten tekenen, zodat ze weet dat jullie 1 pact vormen. Enneh als ze een sleutel van je huis heeft, die gelijk laten inleveren. Jammer voor hun, maar ze hebben misbruik van jullie gastvrijheid gemaakt.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Wat een stel idioten! Die eerste dingen die je opnoemde vond ik al erg irritant, maar die opmerking van je schoonvader slaat alles!
    Ik denk dat ze binnenkort opeens langskomen en alles wat bagatelliseren, zo van 'ach, hij had gewoon slecht geslapen en viel daardoor wat uit'.
    Misschien een beetje vreemde vraag, maar lucht het ook niet wat op dat ze nu gewoon (tijdelijk) uit jullie leven verdwenen zijn?
    Ik denk dat het sowieso goed is om eerst een tijd weinig tot geen contact te hebben en daarna als je er nog behoefte aan hebt, bezoekjes volledig volgens jullie regels te laten gaan.
    Sterkte jullie allebei, het is voor je man natuurlijk ook niet leuk dat zijn ouders dit soort dingen doen en zeggen.

13. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Met grote verbazing heb ik dit verhaal gelezen! Wat erg dat ze dit gedaan hebben en nog erger dat ze het zo hebben laten escaleren.
    Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je zelf geen contact met ze wil opnemen en dat je je kindje niet meer meegeeft!
    Ongelovelijk gewoon.......meid ik denk dat je de juiste beslissingen hebt genomen en dat jullie meer dan je best hebben gedaan!

Heel veel succes verder.

14. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Sjonge, heb met stijgende verbazing alles gelezen.... :confused:

Ik zou ze nóóit meer alleen laten met je baby. Ze zijn echt niet goed!
    Dat je schoonvader ineens zó zijn geduld verliest, brrrr, gewoon eng!
    Wat als je er niet bij geweest was, had ie haar dan een tik gegeven? Getver, ik moet er niet aan denken....

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    jeejtje mina dit lijkt wel een film!
    dat er zulke mensen zijn zeg!

heel veel succes en sterkte juniper en gezin!

16. Secretstar

Secretstar Actief lid

Hier dacht ik dus ook aan!
    Bah bah bah ik moet er echt niet aan denken :cry: :cry:

17. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    Heb dit alles met de tranen in mijn ogen zitten lezen.
    Petje af dat jullie het in eerste instantie netjes hebben geprobeerd uit te praten, mijn complimenten voor je man, dat noem ik nog een een steun in de rug voor jou...
    Als het dan nog niet gaat, ben je m.i. beter af zonder, het moet wel leuk blijven toch?

succes ermee...

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik lees hier veel van: Ik zou je kind nooit meer bij je schoonouders alleen laten.... Snap dat niet zo goed eigenlijk...

Na dit verhaal, zouden mn schoonouders mijn kind niet eens meer mogen zien! Bah bah, wat een verhaal zeg! Mijn nekharen gaan hier recht van overeind staan....

19. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hahaha,dit geloven jullie echt niet. Als ik het niet zelf voor me had, geloofde ik het niet eens.
    Vanochtend toen ik de fles van 7 uur ging klaarmaken, lag er opeens een brief in de brievenbus, kennelijk dus vannacht of gisteravond laat bezorgd. Van schoonouders, natuurlijk.
    Ik zal niet de hele brief hier citeren (erg lang en onduidelijk, er stond ook nog een hele zooi over mij in en over die gebeurtenissen met de kraamvisite en naar de winkel gaan), maar een aantal passages wil ik jullie toch echt niet onthouden.

- vader werd driftig van al dat gehuil van beeb. Dat kan gebeuren. Hij had slecht geslapen (wie voorspelde hier dat dat argument gebruikt ging worden? Goed ingeschat!) en was moe. Jullie weten dat hij nog nooit een baby heeft verdronken (zou ook eens anders moeten zijn....) en hij het niet zo meent.

- Jullie hebben er een enorm drama van gemaakt door zomaar weg te lopen zonder nog wat te zeggen. Ik heb er slecht van geslapen en daardoor heb ik de hele dag hoofdpijn gehad. Jullie mogen blij zijn dat we niet de kosten van de bungalow terug eisen (zij hadden ons uitgenodigd en de bungalow betaald, wij al het eten en drinken).

- Het is beter als we even wat afstand nemen zodat wij een beetje tot rust kunnen komen. Wij hebben aan tante *** (heeft in een ver verleden een jaar rechten gestudeerd) gevraagd, en wij hebben er recht op om ons kleinkind te zien. Daarom willen we beeb 1x in de week een avond en drie uur in het weekend komen halen. We brengen haar ook weer terug . (oh, dat toch nog? Kom op zeg, eisen ze nu een bezoekregeling???? NO WAY!)

Echt, sorry hoor, die mensen zijn KNETTERGEK geworden. Vind het inmiddels allemaal supersneu voor mijn man worden. Denk dat we er gewoon helemaal niet op reageren. Gelukkig hebben ze geen sleutel van ons huis (voorzorg....). Ik wil gewoon oven helemaal geen contact meer met ze, hoe vervelend ook. Dat ze maar even in hun sop gaar koken, want dit gaat me dus echt te ver, eerst de boel op stelten zetten en dan ons de schuld geven, ons niet meer willen zien maar wel bezoekrecht van hun kleinkind eisen.....

Nogmaals, als ik de brief niet voor me had liggen, zou ik dit ook niet geloven. Lijkt wel een slechte film inderdaad.

XXX J.

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Deel Deze Pagina