Nou dit weer, het wordt alsmaar gekker en gekker! Het laatste wat die mensen nodig hebben is een bezoekregeling, ze kunnen beter een goeie psycholoog gebruiken!
Niet te geloven! Ik heb er gewoon geen woorden voor hoe je schoonouders de schuld op jullie afschuiven en dan ook nog eens een bezoekregeling eisen. Veel succes en ik hoop voor je dat je man je blijft steunen. Geniet ondanks alles van je mooie meisje, samen met je man.
Heel veel sterkte Juniper.. Het is toch niet te geloven!? Mijn (schoon)ouders zouden het eens moeten proberen! Wat betreft die bezoekregeling... Ik heb ook even gezocht en idd het gaat eigenlijk alleen maar over kinderen van gescheden ouders. Maar zelfs al zou je schoonmoeder een bezoekregeling willen eisen, moet ze toch van goede huize komen. Dan zal ze toch echt moeten aantonen dat ze een goede band heeft met je kindje (bijv oppasoma zijn ofzo) Kan ze dat niet (wat wel blijkt uit jou verhaal) dan heeft ze pech... Heel veel sterkte en hulde aan je man! Wat een kanjer!
Die mensen zijn knettergek, mijn bloed kookt haast van dit verhaal. Bewaar die brief goed, je weet nooit wanneer het van pas komt. Jullie weten dat hij nooit een kind verdronken heeft...wie schrijft zoiet nou? En ZIJ heeft hoofdpijn gekregen na jullie vertrek? Bezoekregeling en dat nog 2 x per week, die zijn niet wijs! Zoiets komt een enkele keer voor, maar in totaal andere situaties. Totaal negeren die mensen, ik ben benieuwd naar haar volgende actie, we zullen vast wel weer van ons stoel vallen van verbazing. Sterkte!
NEE! Dit is ECHT on-ge-loof-lijk! Wat een slechte soap, zeg! Wat verschrikkelijk dat die schoonmoeder van jou een gebrek aan zelfreflectie heeft! Háár kinderen zíjn al opgevoed. Wat afschuwelijk, zeg. Afschuwelijk. En dan ook nog met die eis komen: een avond in de week en drie uur in het weekend? Verschrikkelijk zeg, waar halen ze het lef vandaan? Inderdaad erg rot voor je man ... Echt, kies voor jezelf en hou je meisje een héél eind bij hen uit de buurt... Zij zitten echt fout... Sjonge, ik ben echt helemaal vol verbazing en afschuw. Sterkte, joh! Het is in ieder geval érg fijn dat je man en jij op één lijn staan! Da's in deze situatie echt een must... Sjongejongejongejongejongejongejongejongejongejongejonge.............................
Hier krijg ik toch een heel eng gevoel bij, de gedachte alleen al dat ze 2x per weel je kind komen opeisen, verschrikkelijk zeg. Wat een bizarre situatie en wat een vreselijke mensen. Misschien overdrijf ik en laat je de situatie op die manier verder escaleren, maar ik zou me wel even voorbereiden op het moment dat ze die bezoekregeling verder willen doordrukken. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Misschien kun je daar eens gaan praten.
Net als Sellie krijg ik hier een heel eng gevoel bij Juniper. Dit gaat echt te ver hoor. Misschien is een rechtswinkel bellen ofzoiets helemaal niet zo'n slecht idee, alleen al om je voor te bereiden zeg maar. Ik denk persoonlijk dat je niet bang hoeft te zijn dat hun (belachelijke !) eis ook maar enige juridische waarde heeft hoor. De manier ook waarop ze alles in deze brief omdraaien (omdat jullie weggingen kreeg ik hoofdpijn.... ) Echt ongelooflijk.. Sterkte meid, want dit zal een zware en bizarre tijd zijn voor jou en vooral voor je man. ik ben wel benieuwd wat hij hierover zegt trouwens..
Oh meisje, Ik wordt hier alleen maar heel erg verdrietig van. Als ik jou was zou ik geen contact meer met ze hebben. Laat het maar allemaal via je man lopen. De brief zou ik terugsturen en een kopietje bewaren want dit wordt wel een beetje griezelig. Je man is trouwens echt een kanjer zoals eerder al gezegd in dit topic! Heel veel liefs van Treintje
In België hebben de grootouders inderdaad recht op bezoektijden! Dit weet ik omdat ik het zelf heb meegemaakt toen er ruzie was tussen mijn grootouders en ouders! Nu als ze echt gaan dreigen zou ik een advocaat onder de arm nemen, iets beters kan ik niet verzinnen.
Onvoorstelbaar Ik zou wat informatie inwinnen over juridische zaken, maar me verder volkomen passief houden tenzij er weer wat nieuws gebeurt. Ze hebben toch geen sleutel van je huis hè? Anders zou ik deze wel zo snel mogelijk vervangen, want sorry voor je man, maar je schoonouders lijken waanideeën te hebben. Sterkte er mee.
ik zit echt met stijgende verbazing dit topic door te lezne..onvoorstelbaar wat die mensen jullie aandoen! sterkte meid!
Ik kan niet geloven, dat dit echt gebeurd is. Echt niet te geloven. Ik geloof dat ik een kort briefje terug zou sturen, dat het beter is om voor altijd afstand te nemen. Pff, wat denken die mensen. Niet te geloven dit. Inderdaad wel even uitzoeken hoe het zit met een bezoekregeling. Ik kan me haast niet voorstellen dat het bestaat, maar volgens de anderen wel, dus je kan maar beter goed voorbereid zijn. Ik zou mijn kind nooit, maar dan ook nooit, alleen met ze laten.
Ik sluit me bij jou aan. Weet dat het in bepaalde gevallen idd in België toegestaan wordt, maar volgens mij niet als de ouders nog samen zijn. Zou nooit nog mijn kindje alleen laten bij die mensen, echt nooit meer! Moest het echt zover komen dat ze een bezoekregeling kunnen verkrijgen dan moet jij zeker eisen dat het onder toezicht gebeurt want dat die mensen niet sporen. Maar volgens mij maken ze echt geen enkele kans om dat te bekomen hoor! Wil je verder nog heel veel sterkte wensen meid, dit kan je als kersverse mams echt niet gebruiken. Als mijn schoonmoeder dit zou proberen, nouja, je wil niet weten wat ik zou doen...
Wat een ongelovelijk verhaal! Hoe triest ook maar in die situatie zouden mijn kids zonder die opa en oma opgroeien. Wat een zotten zeg! Jullie heel veel sterkte. Vooral voor je man zal het erg moeilijk zijn dat zijn ouders zo belachelijk doen/zijn.
Op google kun je er wel wàt over vinden, maar gaat meestal over de rol van grootouders bij een scheiding. Maar als het daarvoor geld, zal het in dit geval ook wel gelden, omdat volgens het Nederlands recht kinderen recht hebben om te weten waar hun wortels liggen. Alleen is het voor grootouders wel heel moeilijk om het voor elkaar te krijgen, de rechter oordeelt meestal naar de kant van de ouders. Tenminste, dat is wat ik eruit op kon maken..
whaaaaa wat een ramp zeg! wat moet ik hierop zeggen : denk heel goed na wat je ermee gaat doen het lijkt allemaal wel vooruitgedacht...zorg dat je altijd een stap voor bent en neem die dreigenmenten serieus! alles wat je bewaren kunt zoals die brief of voicemails etc bewaren je weet nooit hoe ver ze echt zullen gaan! heeeel veel sterkte en moet voor jullie! wat moet dit moeilijk zijn ook voor je man zeg!
Beste Juniper, dit loopt duidelijk uit de hand. Ik vind het echt ontzettend rot voor jullie, wat moet dit ook pijnlijk zijn voor je man. Ik ben het eens met Tweeling, bewaar alles en hou een ´dossier´ bij. Heel vervelend natuurlijk, om op zo´n manier met je familie om te moeten gaan, maar het klinkt niet goed. Blijf kalm en laat je niet uitlokken. (makkelijk gezegd natuurlijk, ik zou niet weten hoe ik ´t zou doen). Maar in het belang van jullie Poppedijntje zou ik het drama en de scene´s zoveel mogelijk bij haar vandaan houden. Zo te lezen doen jullie dat ook. Sterkte! Amber