Flex opvang.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Boulevard, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Hallo

Wie heeft er ervaring met flexibele opvang? Het liefst kdv en BSO. Iemand een idee hoe dit werkt???

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik zou als ik jou was even informeren bij de kinderopvangorganisaties in de buurt. Niet alle organisaties bieden het namelijk aan, omdat flex uren lastig in te plannen zijn. Verder moet je er ook rekening mee houden dat over het algemeen flex uren duurder zijn dan "standaard" uren.

Succes!

3. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Hier is het zo dat als je een flex contract neemt, het kdv elke dag van de week voor jou een plek vrijhoud. Je kunt dan dus net van tevoren aangeven dat je kind bwv morgen komt. Het is wel wat duurder en ze hebben vaak maar één of twee plekken op een groep (afhankelijk van de grootte van het kdv).

Hier hebben ze één plek en die is vol. Over 4 jaar hebben ze pas plek hiervoor. Mijn man heeft 5 ploegen rooster met een cyclus van 10 weken. Het staat dus al levenslang vast welke dagen we komen, alleen de ma. di. en/of woensdag. Elke week wisselend en het schema keert elke 10 weken terug. Ondanks dat het dus vooraf vast ligt valt het toch onder een flexibel contract.

Wij hebben nu oma in moeten zetten en kiezen dan maar voor één vaste dag per week naar kdv om toch een plekje te hebben voor de toekomst en voor de contacten voor onze dochter. Nu is ze nog klen en heeft ze er nog niet zoveel aan maar dadelijk wil ik toch dat ze ook contact gaat maken met andere kindjes.

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben voor beide kids een flexibel contract bij het KDV omdat mijn man onregelmatig werkt. We geven per maand op wanneer ze komen. Ze zitten in een vaste groep.

De opvang is idd iets duurder - maar omdat we dus echt op maat kunnen afnemen zijn we niet veel kwijt. Per groep is er één flexibele plaats beschikbaar, in totaal dus 7 bij ons KDV.

Ik vind het echt ideaal!

Pim

Deel Deze Pagina