opa en oma nu wel of niet op cursus???

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Dwezelin26, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ lindavnr: sparen je ouders ook zoveel voor je kind nu ze geen geld van de belastingdienst krijgen?

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ehh nou het was niet een situatie op mij gericht; heb maar 1 ouder dus die spaart inderdaad niet voor mijn kind.
    heb nog niet eens kinderen trouwens, haha.
    en daarnaast gaan mijn vader en schoonouders ook geen gastouder worden..

Maar nja, ik bedoelde maar dat ik me wel voor kan stellen dat er een hoop opa's en oma's zijn die inderdaad het geld niet persé hoeven, maar die wel aangemeld zijn bij de belastingsdienst..
    En tsja, dat het daar niet voor bedoeld is weet ik, maar ik zal niet zeggen dat ik het niet ook zou aanvragen, aangezien wij dan het geld wel hard zouden kunnen gebruiken.

3. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    ...:D

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hoe dan ook, het is een soort van misbruik maken van een faciliteit die wordt geboden.

Dit kan er toe leiden dat bijv gastouderopvang door grootouders op een bepaald moment helemaal niet meer vergoed wordt. En dan zijn dus de mensen die het echt voor het bedoelde doel nodig hebben dus de dupe. Dankzij dit soort praktijken.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.585
    113
    helemaal mee eens want als je in de zorg werkt, onregelmatige diensten hebt en geen ouders in de buurt hebt die kunnen oppassen dan moet je wel naar een gastouder, kun je niet eens terecht op het kdv.
    Als de regeling verziekt wordt door mensen die wel toeslag aanvragen terwijl ze niet betalen kan ik daar behoorlijk boos over worden

6. Nou jah dat vind ik apart. Waarom zou het niet kunnen dat ze het vervolgens weer teruggeven? Vind dat een heel leuk gebaar..
    Ze mogen toch zelf weten wat ze met het geld doen?

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik werk zelf in de zorg, dus ik weet er alles van; heb zelf ook gastouders nodig wanneer mn kindjes er zijn.
    Ben ook heel blij dat deze regeling er is met de belastingsdienst...
    Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet begrijp van mensen die ook de toeslag aanvragen, maar waarvan de opa/oma zegt dat zij het geld niet hoeven te houden, en dus aan de kleinkinderen geven.
    Ik zou het zelf ook aanvragen, als mijn ouders gastouders zouden zijn.

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    helemaal mee eens

9. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Maar als opa en oma op voorhand hebben aangegeven geen geld voor het oppassen te willen hebben, dan sla je toch een slaatje uit de maas in de wet door dan wél kinderopvangtoeslag aan te vragen etc. Je hebt het niet nodig, want opa en oma doen het al GRATIS.

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    maar ze gebruiken het dan toch ook weer de kids

wij wilden het eigenlijk ook aanvragen omdat mijn moeder 3 dagen in de week oppast, wij hebben het achteraf niet gedaan,
    maar mijn moeder wilde verder ook niet dat wij betaalde maar de subsidie zouden we wel aanvragen,
    mijn moeder zei gewoon dan leggen we dat apart en dan kunnen we daarvoor kleding kopen en evt een keer dierentuin en dat soort dingen doen met de kids

ik vind dit wel een goede oplossing.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat een achterlijke opmerking;)

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    En dan heb je geen geld nodig?
    Bijna elk gezin met kinderen kan geld goed gebruiken.

Maar goed; ze moeten ondertussen dus een cursus ofzo volgen: dat zullen vast niet de opa's en oma's gaan doen die er geen geld voor hoeven; waarom zouden ze dan tijd steken ineen cursus.
    En als ze wel de juist cursus of papieren hebben; prima; dan geef je ze op bij de belasting.

13. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    @Maja... "achterlijke opmerking". Zo zou ik mensen op een forum nooit aanspreken. Rustig blijven. Het kan zijn dat je een andere mening hebt maar dan is dit niet de weg om te reageren. Zeg dan: "hier ben ik het niet mee eens" of "ik vind dat het er niets mee te maken heeft".

Het is niet prettig om zo benaderd te worden, zo lomp. Zo praat je "live" toch ook niet tegen mensen, zonder dat ze jou zo benaderen of zie ik dat verkeerd. Ik neem aan dat je bovenstaande ook bedoelde, maar je misschien wat lomp hebt uitgedrukt ;)

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zo spreek ik mensen zeker wel aan in 'real life' als ze dat soort opmerkingen maken. En ik ben heel rustig hoor;) Vind het gewoon een hele domme opmerking. that's all.

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    zucht...dan ben je lekker asociaal ingesteld, als jij inderdaad zomaar tegen mensen die je niet kent zegt dat ze een 'achterlijke opmerking' maken.

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    En jij zegt nu dat ik asociaal ingesteld ben, is ook niet echt sociaal toch?;)

Stel ik ben asielzoeker en lees haar opmerking, dat is toch pas persoonlijk? Je mag dat soort dingen wel op een forum zetten maar je mag daar niet op reageren? Ik zeg niks over haar als persoon, alleen over de opmerking. En die blijf ik achterlijk vinden.
    Maar goed, dit wordt idd weer zo'n eindeloze discussie en daar is dit topic niet voor bedoelt dus wat dat betreft is mijn opmerking niet handig geweest nee;)

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha oke, einde discussie dan :)

18. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ja geld hebben we allemaal nodig. Maar het gaat op de manier waarop je er aan komt. Je hebt het niet nodig, want de opvangkosten zijn al 0. Dus daar bespaar je al geld ten opzichte van een kdv, waar je altijd nog een deel eigen bijdrage hebt. Waarom dan nog meer meer meer willen?

Aan de andere kant ook: er zijn ook opa's en oma's die die betaling wel écht nodig hebben omdat ze hun eigen baan voor een deel opzeggen. Die krijgen straks wellicht niks meer, omdat het allemaal te veel geld kost etc.

Kijk maar naar de vermindering van de vergoeding voor gastouderopvang die gaat plaatsvinden volgend jaar. Het komt door dit soort praktijken dat dit gaat plaatsvinden. Ik vind dat dus echt niet kunnen naar mensen die die kinderopvangtoeslag écht hard nodig hebben.

Het is echt weer typisch de laatste tijd: ikke ikke ikke en de rest kan... Maar ja, dat zal wel aan mij liggen ;)

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Goh, goed om te weten dat onze belastingcenten worden gebruikt zodat jouw kinderen naar de dierentuin kunnen ;) Het geld is bedoeld voor opvang, niet voor dit soort doeleinden.

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ach tis maar hoe je het benoemd.

Als je zegt dat opa en oma het geld nodig hebben voor hun eigen, dan is het goed en doet niemand moeilijk.
    Maar daarbij zeg je vervolgens niet dat opa en oma misschien de kleine wel een keer trakteren op een dagje dierentuin, als ze een dagje op hem passen.
    Of met de kleine een keertje wat kleertjes gaan kopen, als ze op hem passen.

Dan gaat dat belastingsgeld ook daaraan op, maar dan is het goed, want dan wordt niet benoemd wat opa en oma met dat geld doen.

En nee, ik zeg nu niet dat het zo overal gaat, want ja, ik geloof heel goed dat er mensen zijn die dat geld echt nodig hebben, omdat ze een dag/dagen minder werken.

Maar ik denk zeker dat de meerderheid inderdaad zegt dat opa en oma het geld nodig hebben, maar ondertussen het geld veel aan de kleine wordt opgemaakt door hen/

Deel Deze Pagina