Ik ben 3 weken geleden bevallen. Tijdens mijn zwangerschap ben ik 12 kg aangekomen. Na de bevalling waren er 7 vanaf. Daarna nog 1 kg verloren. Nu nog 4 kg te gaan. Dat is al 1 week zo. Ik weet dat het allemaal even tijd nodig heeft. Maar zouden die 4 kg er nog vanzelf afgaan of zal ik over een aantal weken echt moeten gaan lijnen?
Verschilt enorm per persoon. Ik ben 7 maanden geleden bevallen en moet nu nog steeds 4 kilo eraf (was 15 aangekomen). Het gaat steeds heen en weer. Ene week zit op nog 4 kilo en week erop ben ik weer aangekomen. Er zijn ook genoeg die maand na de bevalling lichter zijn dan voor ze zwanger werden.
Geef je bv of fv? Bij bv absoluut niet gaan afvallen je hebt je energie hard nodig, en moet zelfs meer eten. Bij fv zou je het kunnen doen maar net drie weken na je bevalling is dit al goed hoor! Ik zou lekker nog even afwachten en dan pas die laatste kilo's proberen eraf te krijgen. Je lijf is nog aan het herstellen en heeft de reserves ook nodig
Hier hetzelfde; 3 weken geleden bevallen, 14 aangekomen en 9 zijn er weer af. Van die laatste 5 gok ik dat het meeste er helaas niet helemaal vanzelf af zou gaan. Ik ben begonnen met gezonder eten (niet lijnen), at eerste weken beetje apart, wat er maar voor m'n neus lag Nu weer meer groente en fruit, sowieso gezond. En ik ga elke dag een stuk wandelen. Van de meeste vriendinnen hoor ik dat ook die laatste kilo's er dan tegen het einde van je verlof wel af zijn.... Toch balen stiekem hè?? Succes!!
Ik ben ook behoorlijk wat aangekomen. Ben benieuwd hoeveel er na de bevalling vanzelf afgaat. Ik heb ook echt meer gesnoept en minder bewogen dus ik kan niet van mijn lichaam verwachten dat dat vanzelf eraf gaat. Ben benieuwd Ik zou niet gaan lijnen. 4 kilo valt toch best mee. Is amper 1 kledingmaat. In ieder geval niet minder gaan eten want helemaal als je borstvoeding geeft heeft je lichaam die voedingsstoffen nodig. Als je gaat lijnen komen er ook opgeslagen gifstoffen vrij. Ik zou dan hooguit wat meer bewegen dan normaal. Dus wat krachtoefeningen doen waardoor je wat meer verbrandt. Buikspieroefeningen of met wat gewichtjes en als het lukt lekker veel wandelen met je kindje.
Ik geef flesvoeding. Ik ga nu nog niet lijnen, dat zou ik pas over een paar weken doen. Meer bewegen kan ik wel doen, dat doe ik nog te weinig. Dat kan ik nog opbouwen. Ik hoop dat die 4 kilo nog wel eraf gaan.
Ik zou niet gaan lijnen, een kindje kost veel energie en dus heb je je eten hard nodig. Wel erop letten dat je gezond eet, voldoende groenten en fruit en ga lekker wandelen met de kleine. Vooral nu het mooier weer wordt. Lekker bewegen, dat helpt ook een hoop
Nou hier moet er nog ruim 10 kilo af zag ik gisteren toen ik voor het eerst weer op de weegschaal ging staan!! Was 16 kilo aangekomen deze keer ( bij zoon 45 door hogebloeddruk en extreem vocht!!)en er zijn er maar 6 af sinds de geboorte... positiekleding zakt af maar mijn oude broeken nog te klein...normaal maat 42/44 nu 48 snik snik
Tja... dat verschilt heel erg per persoon. De ene is het na een week allemaal kwijt en sommigen doen er veel langer over. Ik ben in m'n zwangerschap bijna 20kg aangekomen, maar er moeten er nog steeds 12 vanaf, moet eerlijk bekennen dat het ook een beetje gebrek aan discipline is om echt even goed op te gaan letten.
Ik heb nu nog 4 kilo aan de zwangerschap overgehouden. 9 weken geleden bevallen maar ik hou nog in mijn voeten en handen vocht vast. En die 4 kilo vind ik ook nog niet eens erg eerlijk gezegd
ik was bij mijn 1e 12 kilo aangekomen en met 2 weken was er 9 weer af. De overige 3 heeft mij veel moeite gekost er weer af te krijgen.
Voor zwangerschap: 77 kilo Dag van bevalling: 88 kilo 2 weken na bevalling: 77 kilo 15 maanden na bevalling (met veel moeite): 72 kilo.. Ik heb nog 7 te gaan