opa en oma passen op..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door koter, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal,

Bij onze eerste ben ik het eerste halfjaar thuis kunnen blijven van mijn werk (icm oudersch verlof) en heb ik zo eerst goed BV kunnen geven. Geleidelijk aan hebben toen mijn ouders en schoonouders vanaf zo circa 3 maanden af en toe opgepast, eerst aan huis, en na 5 1/2 maand toen ik ging werken ieder 1 vaste dag in de week , eerst bij ons, na een maandje nu elke week bij opa en oma thuis.
    We zijn ontzettend blij dat de opa's en oma's dit willen doen!

Nu ben ik echter in verwachting van de tweede en ga ik in het voorjaar met verlof, en vervolgens weer met ouderschapsverlof, zodat ik weer een half jaar thuis ben om enerzijds er voor de kids te zijn en ten tweede goed en rustig BV te kunnen geven... Echter gaat mijn man komend jaar regelmatig door de weeks in het buitenland werken , waardoor ik er door de weeks alleen voor sta, en alleen in het weekend is hij dan thuis... Mijn schoonmoeder is heel aardig, maar wel erg bemoeizuchtig, en als ik niet oppas, neemt ze mijn hele huishouden incl kids over. Daar hebben we in het verleden , ook bij de eerste, heel wat gedoe over gehad.

En nu komen bij mij de vragen.. waar doe ik verstandig aan? Niet zo zeer in mijn belang, of belang van opa en oma, maar vooral in het belang van de kids...
    Is het verstandig de vaste dag per week bij beide opa's en oma's gewoon aan te houden (ook al ben ik nu 5 dgn per week thuis)
    Hoe zouden jullie het doen met kinderopvang? ik wilde nl. in zomer 2014 als mijn mannetje 2 is hem naar de kinderopvang doen, zodat hij ook leert met andere kinderen te spelen, omdat ik merk dat hij niet weet hoe hij met andere kinderen moet omgaan... Zat zelf in eerste instantie te denken aan 2 ochtenden of 1 dag..

Maar dan icm met oppassen opa's en oma's...
    Ik ben natuurlijk ook gewoon de hele week thuis, en een kind vindt het ook heel fijn bij zijn moeder te zijn, anderzijds is het voor ons te verwachten kindje ook wel heel fijn om zijn/haar moeder voor zich alleen te hebben.... Ook is het voor opa en oma anders ineens een heel gemis als ze hun wekelijkse oppasdag missen...Andere kant vind ik drie dagen mijn zoontje missen terwijl ik de hele week thuis ben ook wel heel veel. (2 dagen opas en oma's en 1 dag kinderdagverblijf)....

Zucht... wat zouden jullie doen (in deze luxepositie...)

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wachten met kinderdagverblijf en de oppasdagen houden en dan lekker met de nieuwe kleine tutten en bij komen.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    jaa idd ik zou ook wachten met het kinderdagverblijf, scheelt je kosten.
    en jou ouders en je schoonouders passen op? kun je ze ook om de week laten oppassen. dus bijvoorbeeld ene woensdag je schoonouders, week erop je eigen ouders. zo blijven ze je kleine toch zien en is je kind ook nog ooit thuis idd.
    en anders evt peuterspeelzaal overwegen als je die in de buurt hebt? is goedkoper dan kinderopvang en zowiezo al maar 2 dagdelen in de week.

4. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Dank voor jullie reacties
    Peuterspeelzaal zal geen optie zijn omdat subsidie daarvoor in onze gemeente gaat ophouden en ze wschijnlijk weg gaan uit ons dorp..

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Niet om het een of ander, maar volgens mij is kinderdagopvang veel duurder dan de peuterspeelzaal. Als jij niet werkt, krijg je ook geen kinderopvangtoeslag ...
    Maar goed, als de PSZ weg gaat houdt het helemaal op natuurlijk!

Nu antwoord op je vraag :D Op zich is voor je zoontje wennen aan andere kinderen niet verkeerd. Je zou misschien ook kunnen doen dat je zoontje 's morgens naar de opvang gaat en opgehaald wordt door opa en oma en dat twee keer in de week. Is hij twee ochtenden op de opvang en houden de grootouders elke week een half dagje voor hem zelf, plus dat jij hem maar twee dagen hoeft te missen ;)

Of 1 hele dag opvang en dan ene week een dag naar opa en oma A en andere week een dag naar opa en oma B. Zou blijf je op twee dagen. :)

Deel Deze Pagina