Esmee doet zichzelf de laatste tijd zeer als ze boos is. Als iets haar niet lukt, of als ze haar zin niet krijgt stoot ze met haar hoofd heel hard ergens tegen aan, of gaat op de grond liggen en slaat haar hoofd tegen de grond. Echt heel hard! Ik wil niet dat ze dit doet, zal wel een soort driftbui zijn... Zijn er meer kindjes die dit doen?
Sanne gaat hard op haar vinger bijten als ze boos is. Ik zeg tegen haar dat dat niet mag, maar dat helpt vaak niet. Het zal vanzelf wel een keer over gaan hoop ik toch. Groetjes, Hillegonda
Ik herken het verhaal naomy doet dat ook. heel irritand. maar wij hebben een tegelvloer dus auw maar mijn dochter die bonkt ook tegen de muur en bed overal tegen ik laat ze gewoon uit kuren en doet ze der eigen zeer troost ik der su6 ermee
Mijn dochter had een periode dat ze zichzelf in haar arm beet als ze boos werd of iets niet lukte. Ik zei daar niks van, ze doet het zelf ... nu doet ze het ook niet meer.
Ik denk dat je dit gedrag het beste kunt negeren. Er zijn (zoals je al lees aan de reacties) veel kindjes die dit doen, en het is een uitlokking van reactie. Negatief dus. Als jij haar negeert als zij dit doet, zal ze er vroeg of laat vanzelf mee stoppen.
Yep, valt onder een driftbui en hier kun je niet echt iets aan doen. Ze willen bij kindjes van één wel eens beginnen met 1 minuutje op de trap zitten of zo, maar als je een andere afleiding weet is dat net zo goed, dan niet beter. Hier hebben we sinds een paar dagen een bijtertje als ze boos wordt ze heeft net aan 1 tandje ! Ach, het gaat wel weer over.
poeh gelukkig hier nooit meegemaakt (tot nu toe) lijkt me moeilijk ik zou denk ik indd negeren en hopen dat ze gauw ontdekt dat het haar alleen maar pijn doet en dat ze er niets mee opschiet
alicia trekt wel is aan der haren als iets niet lukt maar negeer het gewoon. zedoet het nu al stukken minder misschein omdat pijn toch niet zo fijn is
Ja ik negeer het nu al een tijdje en ze doet het steeds korter.. maar doet me zelf pijn zo hard doet ze het! Ze heeft ook al een wondje op haar voorhoofd omdat ze tegen de koelkast bonkte omdat ze geen drinken kreeg!