opa en oma vinden kindnaam verschrikkelijk!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Hope87, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Vinden ze Mika verschrikkelijk ????serieus!? Ooh dan moeten ze de naam van mijn zoon eens horen haha!
    Nee ik vind niets verschrikkelijks aan Mika!

2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dat dacht ik ook Onje. Mika vind ik een normale en best bekende naam!
    Die van ons is aparter!

3. montrast

montrast Actief lid

19 mei 2010
    291
    3
    18
    NULL
    NULL
    Mika is een superleuke, stoere naam! Ik ben wel benieuwd hoe opa en oma heten.... Ze hebben zelf vast niet zo'n leuke naam ;) Misschien moet je ze gewoon negeren als ze het over Mika hebben maar zijn naam weigeren uit te spreken. Reageer je alleen als ze zijn naam wel zeggen. Wat een rotstreek zeg.

4. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Oh kei leuke naam!!!!!

5. Ilona4

Ilona4 Actief lid

24 jul 2013
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou zeg ... Ik vind Mika prachtig! en snap al helemaal de reacties niet van opa en oma, ik ken wel meer kindjes die Mika heten,
    zowel jongen als meisje...

misschien idd negeren als ze het over je kleintje hebben zonder naam uit te spreken, en als ze dan nogmaals wat zeggen " oooh hadden jullie het over MIKA.. tja dat kwam niet helemaal goed binnen"

meis het is een super mooie naam.. X

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Is dit serieus? Maken ze zich daar echt druk om? Ik vond het al onzin, maar helemaal als het gewoon een normale naam is. Sta dr maat boven hoor!

7. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    nou dat is gewoon een mooie naam. hier ook een aparte naam. mijn schoonmoeder had moeite met uitspreken, maar die zegt het nu goed. mijn moeder weigert het op de juiste manier uit te spreken en zegt hem ook verkeerd door, omdat ze haar manier mooier vind. heb al een paar keer gezegd dat ik dat niet leuk vind omdat ze zo niet heet. we gaan der gewoon leren dat ze niet naar oma hieft te luisteren aks ze de moeite niet wil nemen het goed te zeggen:D

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat mika een jongetje is..(kan het nergens teruglezen alleen dat het of jonathan of mika werd dus neem aan een jongetje)

Maarree laat opa en oma eens naar die zanger kijken genaamd mika!
    Is toch echt een man haha

En als ze nogmaals zeggen dat kind of kleinkind, eerst duidelijk zeggen dat kind heeft een naam en daar luisterd hij naar. En als ze het dan nog doen, alles negeren als ze zijn naam niet zeggen.

Neem aan dat ze van de oude stempel zijn want om nu over deze naam te vallen is toch...tja...

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik wist helemaal niet dat Mika ook een meisjesnaam was... :)
    Dacht dat het sowieso alleen voor een jongen was! :D

Maar wat een achterlijke reacties van je schoonouders.
    Als die van mij steeds "mijn kleinkind" etc zou zeggen dan zou ik gewoon als antwoord geven: "hij heeft ook gewoon een naam hoor!" ;)

10. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Hele mooie naam! Niks geks aan ook..

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Vind het sowieso onbeschoft om zo duidelijk te laten merken dat ze de naam niet leuk vinden. Ik heb ook een familielid die een kind kreeg met een naar mijn mening vreselijke naam. Maar toen ik het hoorde riep ik heel enthousiast "wat origineel", verder naam gewoon gebruiken, en het went vanzelf.
    Ik zou er echt een gesprek over aangaan hoor. Het zijn je schoonouders toch? Niet je ouders. Man of vriend kan misschien het voortouw nemen?

12. Luja

Luja Niet meer actief

Jeetje... Wat een bespottelijke actie om de naam van je kleinkind af te kraken! :( ik vind Mika een geweldige naam.
    Wij twijfelden ook tussen Mika en Luca als tweede naam maar hebben Luca gedaan omdat hij dan de eerste lettervan onze dochters namen als voorletters had. Ik hou van de naam! Heb je ze al aangesproken? Hoe reageerden ze?

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    M.ika, serieus? Maken ze zich daar druk om? Hahaha, nou jaaaa. Niks mis mee hoor! Je kunt het hooguit geen supermooie naam vinden maar er is echt niets raars aan de naam Mika.

14. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.302
    395
    83
    Jeetje wat belachelijk dat ze zich daar druk over maken
    Mika is juist leuke naam!!

15. patricia111009

patricia111009 Niet meer actief

wat belachelijk .... mika is zo,n leuke naam :D hebben jullie goed uitgekozen hoor, niks mis mee

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind Mika een mooie naam maar ik neem aan dat het een meisje is gezien de kleur letters. Ik ken Mika alleen als jongensnaam dus vindt het niet echt unisex eerlijk gezegd.

Maar..... Het is jullie kindje, jullie vinden de naam prachtig en zijn er blij mee en trots op dat is toch het belangrijkste?! Ik zou er wel over in gesprek gaan en aangeven dat je voortaan wenst dat ze de naam gebruiken ipv kleinkind of jullie kind. Ik vind het respectloos.

Mijn ouders moesten ook wennen aan de naam van onze jongste. Hetvis een Hollandse naam maar 4 jaarcterug hoorde je hem niet. Ze gaven aan dat ze er even aan moesten wennen en hem moeilijk kinden onthouden omdat ze hem nig nooit gehoord hadden. In mijn zwangerschap heb ik hem wel eens aan mijn moeder laten horen in een rij van nieuwe namen die ik op internet had gevonden om te peilen. Ze gaf toen aan dat ze hem echt niet mooi vond. Wij wel dus hebben het toch bij die naam gehouden. Het heeft nog wel een tijdje in mijn hoofd gezeten maar nu onze dochter groter is zegt ze, Ik vind hem zo mooi en bijzonder!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik vind Mika ook een hele leuke naam!

18. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Beeeeelachelijk.. sommige mensen hebben liever een naam die zij kiezen.. vind het een hartstikke leuke naam en al vind je een naam spuuglelijk het is ieder voor zich zo apart dit.
    Maar mika is een super leuke naam stond ook op ons lijstje :)

19. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Oja en mika is wel unisex hoor :) vind t juist stoer voor een meid!

20. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Echt een erg mooie naam!!! Gaat bij mij op het lijstje, gelijk bedankt voor je hulp:D

Deel Deze Pagina