opa en oma vinden kindnaam verschrikkelijk!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Hope87, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juist een erg leuke naam! ! Denk dat opa en oma liever een oerhollandse naam wilden horen ;) ! Of een vernoeming. Hoe kun je M.ika niet accepteren dat vind ik echt vreemd.

2. flerk

flerk Niet meer actief

Prachtige naam! En een naam is heel persoonlijk en wordt heel eigen. Dus dat kan ook gevoelig liggen. (ik vind het bijvoorbeeld vervelend dat mensen consequent de naam van mijn dochter verkeerd schrijven, ook al zeg ik 100 keer dat er een 'z' moet staan in plaats van een 's'.). Leg ze uit dat een naam persoonlijk is en dat die niet belachelijk gemaakt mag worden. Dat is respectloos, naar je kind en naar jullie. Ze hebben het maar te accepteren. Als ze er iets van vinden, prima, maar dat houden ze dan maar lekker voor zich. Blijf erop hameren, pik 't niet en laat ze er geen enkele keer mee wegkomen.
    En nogmaals: prachtige naam...

3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bah, wat sneu dat je schoonouders zo doen. Zou idd gesprek aan gaan met je schoonouders want het is absurd. Je kind heet nou eenmaal zo, klaar.

Mijn nicht had ook zoiets. Voordat de baby geboren was riep haar schoonvader een keer: Nou, als je haar maar geen Lieke ofzo noemt. En dat was dus de naam bij die ze hadden uitgekozen. In eerste instantie wat verdrietig maar toen dacht ze: kan het ons ook schelen, WIJ kiezen de naam. Gelukkig verder nooit een probleem geweest en alle opa's en oma's zijn dol op haar.

Ik vind veel namen ook niet mooi maar weigeren om hem of haar zo te noemen? Kom nou.

4. Aylen

Aylen Niet meer actief

Wij hadden hetzelfde probleem. Mijn ouders vonden de naam van onze zoon geweldig (wellicht vanwege de Latijnse achtergrond), maar mijn schoonouders vonden hem verschrikkelijk. Ze spraken hem ook heel lang niet uit, precies op de manier die jij ook beschrijft. Maar weet je, alles went ;)

En nu is hij gewoon Nero en doet niemand er meer gek over.

5. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Nou wat een onzin zeg dat ze zo reageren op deze naam. Ik vind het een leuke naam, mijn neefje heet ook M.ika :)

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mooie naam juist,niet zo 'standaard'.
    Wat bijzonder naar dat ze er zo raar op reageren...getuigd nou niet echt vam volwassen gedrag.
    Geniet van je kleintje, hij draagt een mooie naam!

7. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    bedankt meiden! <3

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik had echt een hele rare naam verwacht (iets van Zoon of Dochter ofzo :D), maar Mika is super leuk (voor jonge en meisje vind ik)!!
    Ik vind het zelf ook irritant als ze niet de naam gebruiken maar Quins zeggen, gelukkig verbeterd onze dochter het dan altijd ;).

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Leuke naam hoor!

Gewoon negeren, heb ik hier ook gedaan.
    Merkte dat mensen hier ook erg moesten wennen en de eerste reactie van schoonmoeder vond ik ook erg vlak hier. Maar nu krijgen we vaak te horen dat mensen het zo'n leuke naam vinden voor onze dochter.

10. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Hele mooie naam juist!

11. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Vind het ook een leuke naam! Echt raar dat ze zo reageren hoor!
    Hier wordt de naam van mijn zoontje ook vaak verkeerd uitgesproken. Hij heet R.obin en wij spreken het dus uit met een 'lange o'. Kan me dat op zich voorstellen, omdat de andere uitspraak vaker voorkomt en bij mensen waar ik verder niets mee heb verbeter ik het vaak ook niet, maar van familie vindt ik het wel eens irritant...

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Meid,ik vind Mika echt een supergave naam! Opa en oma hebben de afgelopen 20 jaar zeker onder een steen geleefd..

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind dat je zoon een leuke naam heeft, vond de huisarts ook.

Maar, ik vind wel dat je jezelf dit aandoet.
    Je weet dat opa en oma het blijkbaar een 'stomme' naam vinden, je weet dat ze er kinderachtig over doen.
    Waarom ga je dan zo naar hun reacties zitten vissen? Je weet toch wat voor reactie je kunt verwachten?

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit... toffe naam
    onfatsoenlijke mensen
    maar...... let it go

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113

????
    ik kan nergens teruglezen dat ze nu zoiets doet. Opa en oma reageren bij geboorte meteen vreemd en ze komt daar nog een keer op terug zo gek vind ik dat niet. In plaats van dat opa en oma hardop uitspreken dat ze moeten wennen aan de naam gaan die kinderachtig doen door de naam helemaal niet uit te spreken.

Ben wel erg benieuwd of je er nog duidelijk met hen over gaat hebben en hoe ze dan reageren. Ik zou toch wel uit hun mond willen horen waarom ze zo overdreven vreemd reageren.

16. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

??

Niet mee eens!
    Ik vind het logisch dat ze er mee zit. Dit wil je toch juist niet van je ouders/schoonouders?
    Ik zocht wel bevestiging hoor. En dan ga je ook vissen naar een reactie die misschien veranderd.

Onze dochter (echte naam) heeft ook geen gebruikelijke naam.
    Hier ook vreemde gezichten. Terwijl de naam al zo oud is. Later kwamrn ze de naam tegen op tv en in boeken en nu zien ze ook het mooie van de naam.

ik vind Mika trouwens ook eem mooie naam.

17. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    WAT EEN GAVE NAAM ZEG!!! heel mooi

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik denk dat opa en oma de naam moeten leren accepteren en dat jullie moeten accepteren dat zij het geen leuke naam vinden. Vervelend is het wel.

19. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    mika is leuk!!!

Ik denk dat dit een onbekende naam is voor je opa en oma. Ik denk dat zij van vroeger alleen mieke kennen. Joh, jouw kind heeft een prachtige naam. Ik zie heel vaak dat ouderen standvastiger worden in hun mening en minder tolerant. Doe jezelf een lol en laat het rusten. Richt je op de leukere en belangrijkere dingen in 't leven!

20. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus dan mag ze nooit weer iets melden wat over haar kind gaat? Kom op zeg als ik een leuke reactie op zoon of dochters naam hoor en ik wil dit delen dan mag dat toch gewoon? Of iemand het een mooie naam vindt of niet. Moet toch gerespecteerd en geaccepteerd worden? Dat noem ik geen reactie vissen maar over haar kind praten waar ze trots op is en op een gegeven moment moeten ze toch wel aan de naam gewend zijn dat ze ook eens een leuke reactie terug kunnen zeggen.

Ik vind niemand het recht hebben om kleinkind niet bij de naam te willen noemen en weigert iets over de naam te horen! ! Wie dat wel vindt spoort gewoon niet. Als je je kleinkinds naam niet leuk vindt ga je hem haar dat maar duidelijk laten merken? Pffff....

Deel Deze Pagina