hier sluit ik me bij aan.. mijn ouders en fam doen het niet, maar schoonmoeder en schoonoma wel.. Daar is het gewoon iets gewoner. Ik vind het niet zo'n prettig idee, maar het zijn schatten van mensen, dus tja..
Layla geeft ook iedereen kusjes op de mond Heel schattig Weet je, de vriend van je schoonmoeder is voor jou raar en heeft er voor jou niet veel mee te maken. Jouw kleintje voelt dat gewoon aan als Opa denk ik, die weet niet beter.
Bij mijn schoonfamilie zijn ze ook wat op de mond zoenerig en af en toe probeerden ze dat ook bij mij, maar ze zullen wel aan mijn reactie hebben gezien dat ik daar niet zo dol op ben, dus doen ze dat niet meer . Ik geef de voorkeur aan de wang, maar ja, als ze de kinderen op de mond kussen en die vinden dat zelf niet erg, so be it.
Ik zou dat niet willen. Zodra mijn zoontje kusjes wil geven ga ik vragen of opa/oma de wang aanbieden en dit niet op hun mond laten geven. En zoiets moet je meteen aanpakken anders raken ze eraan gewend om iedereen een kus op de mond te geven. Al die ziektes zoals herpes e.d zie je niet maar krijg je zo wel over dacht ik. Ik ben er gewoon vies van. Ik haat het ook als mijn man zijn moeder of vader op de mond kust.. bahhh het is wel al afgenomen door mijn commentaar. Ik denk wel dat het een discussie zal worden ivm zoontje maar dan is het zo. Ik kan er gewoon niet tegen...
heh getver, nee. moet er niet aan denken, zeg. ik zoen ons kindje ook niet op de mond, dat doe ik alleen met met vriend. opa's/oma's mogen kusjes geven op wangetjes/handjes maar verder niet hoor. maar mijn ouders zouden dat ook nooooit doen (op mond zoenen), en mijn schoonouders denk ik ook niet, dus ik hoef die discussie niet aan. zou er wel zéker wat van zeggen als het je stoort. hallo, JOUW kind!!
Nee ik vind op de mond zoenen ook niet echt een lekker idee. Met mijn ouders gebeurd dat niet en mijn schoonmoeder heeft al moeite met aanrakingen op zich (wilde ook mijn zwangerbuik niet voelen). Daarbij wil het nog weleens voorkomen dat ze onprettig ruikt en dan vind ik het zelf al smerig om drie zoenen op de wangen te geven. Een zoen op de wang vind ik prima.
wij hebben nog geen kinderen, maar dit zou ik echt niet willen. Bij mij thuis is dit ook nooit gebeurd, en bij mijn man ( turks) zal dit zeker niet gebeuren, Een zoen op de wang heeft toch dezelfde waarde vind ik
Nee hoor, hier zoent niemand Sterre op de mond, wij doen dat zelf ook niet. Ik vind dat zoenen op de mond iets voor "geliefden" is, niet voor moeder kind of vader kind. En al helemaal geen opa's en oma's enzo. En als jij je er niet fijn bij voelt zou ik dat meteen uitspreken!
ik wil het niet hebben dat er op de mond wordt gekust, gelukkig heb ik een kind wat altijd de wang naar je toe draait. ik vind ook dat het gewoon gezegt moet kunnen worden als je het niet wilt hebben. ik moet er wel bij zeggen dat mijn schoonvader nou niet echt de schoonste is en ik het daarom gewoon vies vind.
Helemaal mee eens, ik vind dat ook knap! Onze dochter geeft de opa's en oma's een kusje op de mond en haar ooms en tantes ook. Ons nichtje deed dat ook altijd en nog... ze is 5. Ik heb er geen problemen mee. Vind idd wel dat ze bij vreemden een zekere afstand moet houden. Maar dat onbevangene vind ik nu nog wel fijn. Heb daar nog nooit zo over na gedacht, maar misschien ook omdat het in onze families normaal is. En ik ben nog niet eens zo'n kusser ook. (oud en nieuw kan me gestolen worden ) Denk dat je gewoon naar je kindje moet kijken wat die aangeeft. Mijn nichtje gaf sommige mensen ook geen kus, omdat ze dat niet prettig vond en dat waren toch meestal wel de mensen die gevoelsmatig wat verder van haar afstonden. Succes met je keuze en het evt. bespreken ervan...
Zou het ook niets vinden, mijn nichtje (3 jaar) geeft echt iedereen een kus op de mond en ik heb dat altijd een beetje gek gevonden, wil mijn dochter leren dat dat alleen voor papa&mama is.