Opa en oma willen 2 kleinkinderen wel, andere niet.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Roosenkids, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend kinderachtig en zelfzuchtig gedrag van je ouders. Ik zou ook zeggen of allemaal wel en anders niks. En laat ze dat dan maar aan een rechter uitleggen als ze daar trek in hebben. 😡

2. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Heel simpel, dan niet. Jij hebt je uiterste best gedaan, maar het moet van beide kanten komen. Belachelijk ook dat ze dreigen met die wet. Wat ze overigens toch niet winnen. Sterkte TS! Lijkt me heel naar om te horen dat ze je kindje nu al niet accepteren

3. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou trouwens ook de stekker trekken uit dat plan dat je dochters daar in de zomervakantie heen gaan. No way dat mijn kinderen gaan logeren bij mensen die niet eens met mij willen praten en zich zo opstellen.

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Helemaal eens!

Waarschijnlijk had ik het niet kunnen opbrengen om mijn kinderen zo naar opa en oma te laten gaan.

Je kinderen gaan hier hoe dan ook iets van meekrijgen, dus ik zou nu je ouders voor de keuze stellen: of jullie gaan het als volwassenen uit praten of voorlopig geen logeerpartijtjes meer.

Jij hebt echt (meer dan) je best gedaan hoor...

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Zoals anderen al zeggen: alle drie of niet.
    Maar als ik het zo lees, zou het vertrouwen bij mij helemaal weg zijn.

Ik vind het knap dat je je kinderen er heen laat brengen zonder dat je ouders met je willen praten. Ik had dat niet gekund.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, dat sowieso. Ik zou mijn kinderen überhaupt niet naar mensen toe laten gaan die niet meer met mij om willen gaan, om wat voor reden dan ook, ZELFS niet als het mijn ouders zouden zijn.

En inderdaad, stel dat kindje nr 3 toch mag komen, wie zegt dat het dezelfde aandacht krijgt als kind 1 en 2? Je bent er immers niet zelf bij. Nee hoor, ze zouden ze geen van drie nog te zien krijgen na zulke uitlatingen, echt niet.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe oud zijn je dochters?

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Jammer dat het op deze manier verloopt. Ik begrijp uit je verhaal dat je zus op dit moment tussenpersoon is.
    Over dit onderwerp (contact met derde kleinkind) zou ik zelf een gesprek aan gaan met je ouders. Spreek je wens uit dat je verlangt dat zij ook voor dit kind een opa en oma kunnen zijn. Geef het de tijd.

9. Roosenkids

Roosenkids Niet meer actief

6 en 5 jaar.

Ik vind het gewoon heel erg moeilijk om ze nu al niet meer te laten gaan. Want ik heb een opa en oma, die mogen van mijn ouders ook geen contact meer met mij. Anders verbreken hun het contact met oma. En mijn moeder is enigsdochter. Dus die durven ook niet. Maar die zijn wel erg gek op mijn kinderen, en als ik nu al zeg ze komen niet meer. Zien hun ze ook niet meer en dat vind ik moeilijk, elke dag van hun kan de laatste zijn.
    Ik zal het mijn ouders ook nooit vergeven dat als er wat met mijn opa of oma gebeurd, en ik geen afscheid heb kunnen nemen. Daar zou ik kapot aan gaan aangezien die mensen heel veel voor mij betekenen.

10. Roosenkids

Dit heb ik dus allang gedaan, waarop zij niet reageren.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    sorry? een dochter die bepaald voor haar ouders dat ze geen contact meer mogen hebben met jouw of hun achterkleinkinderen?
    en jij laat je hierdoor tegenhouden?
    hup, kinderen oppakken en gewoon op bezoek gaan. no way dat ik me daardoor liet tegen houden hoor.

12. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Wat een nare ouders heb jij zeg! Zij zijn dus de baas over je grootouders en willen dit ook over jou zijn... Ik denk zelfs dat je zonder je ouders beter af bent in je leven. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Kies voor jezelf en je eigen gezin en ga die lieve grootoudjes aub gewoon opzoeken! Word sterker meid!

13. Roosenkids

Ja ze zijn heel intimiderend, ze heeft aangegeven dat ze liever niet heeft dat ik dat doe. Ik heb haar op de app ( hippe oma ) maar ze durft gewoon niet. De angst dat mijn ouders binnen komen.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    en voor de rest vind ik het moeilijk. aan de ene kant zeg ik, alle 3 of geen maar als ze zo over mn derde zouden denken dan weet ik niet of ik die met een gerust hart daar naar toe zou laten gaan. ik zou toch bang zijn dat ze de 3e anders gaan behandelen als de andere 2.

maar daarnaast vind ik het ook wel weer sneu voor je dochters dat ze niet meer naar opa en oma mogen. vinden ze het daar wel leuk?

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw

echt supersneu dat een oma bang is voor haar dochter:(

16. Roosenkids

De rest van mijn familie spreekt er ook schande van hoor. Maar ze trekken daar niks van aan. Zoals ik zeg, hun leven in hun eigen wereld.

17. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ts jij was bang voor je vader? Hoe gaat je vader met je kinderen om? Op dezelfde manier als vroeger met jou?
    Dan had ik mijn kinderen al helemaal nooit daar naartoe laten gaan!

18. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Heel veel sterkte en succes
    Maar kies voor je eigen kinderen

19. MxVxL

MxVxL Lid

16 mei 2014
    91
    0
    0
    NULL
    midden van het land
    Bij zulke uitlatingen zouden ze het wel kunnen vergeten als het mijn ouders waren. Wat erg om onderscheid te maken, het zijn toch alledrie kinderen van hun dochter!

Wat al eerder is gezegd, wie zegt dat als ze zeggen dat kindje 3 ook mag komen dat hij hetzelfde wordt behandeld als je dochters. Wat mij betreft zou het helemaal over zijn.

Uit eigen ervaring weet ik hoe het voelt om achtergesteld te worden tov je broer en zusje. Wij hebben alledrie dezelde vader en moeder, maar ik ben iets anders van karakter (mijn broer en zusje zeggen het niet als ze het ergens niet mee eens zijn, maar doen vervolgens hun eigen zin. Terwijl ik het zeg ergens niet mee eens te zijn, maar vervolgens wel doe wat er gevraagd wordt).
    Mijn oma heeft daardoor altijd onderscheidt gemaakt tussen mij en de andere twee. Ik kreeg geen lekkers of zakcentje of een knuffel of er werd aan mij niet gevraagd hoe het met me ging. Daar heb ik het vanaf mijn pubertijd heel moeilijk mee gehad. Want welk kind is nu niet goed genoeg voor zijn of haar opa/oma. Nu (33 jaar oud) heb ik er nog weleens moeite mee.
    Mijn ouders hebben dit altijd laten gebeuren, nu zeggen ze daar spijt van te hebben.

Dus ik hoop voor je derde kindje dat jij wel voor hem op komt, want zelf kan hij dat niet!

20. McDsee

McDsee Niet meer actief

Wij hebben 6 jaar geleden de stap gezet al het slechte rot contact om te zetten in geen contact. Het is en blijft moeilijk maar we hebben zoveel minder stress en zorgen. Ons ventje heeft maar 1 opa en oma 2 schatten van overgroot opa en oma ( ook nog lekker hip op whatsapp) maar geloof echt dat hij hier beter mee af is dan dat gestress met de andere familie.
    Heeft jouw vriend goede contacten met zijn ouders? Zien ze jouw 2 kinderen ook al als hun kleinkinderen?
    Niet alles hoeft een bloedlijn te hebben om een toffe familie te hebben.

Deel Deze Pagina