Hallo allemaal, Onze dochter is morgen 16 weken oud en ze krijgt borstvoeding. Zeker de laatste 11 a 12 weken ben ik al aan het tobben met mijn rechtertepel. Er kwam een wondje op en dat was erg pijnlijk. Ik heb al antischimmelcreme en antibacterielecreme van de huisarts gekregen. Die laatste heeft nog het meest geholpen, het wondje is aardig dicht en weg, maar de stekende pijn blijft. Ik gebruik nu gelcompressen, die verlichten wel maar zijn nogal prijzig! Wie heeft er nog tips voor mij? Alvast bedankt!
Hoi Sporty, Ik heb zelf dit probleem ook gehad sinds mijn dochter tandjes heeft. Op aanraden van de vroedvrouw ben ik toen gaan smeren met Bach Rescue Creme (in de natuurwinkel en bij de apotheek te koop). Je moet alleen wel opletten, er schijnt een variant te bestaan waar alcohol in zit. In de 'goede' zitten alleen maar natuurlijke stoffen op basis van bloesems. Bij de laatste keer, waar het wondje veel dieper was, ben ik gestopt met Rescue Creme en heb ik vooral er veel moedermelk overheen laten lopen en goed aan de lucht laten drogen. Toen genas het ook vrij snel. En natuurlijk opletten dat je dochter goed aanhapt.
Bedankt Nescio, voor de tips! Ik snap ook niet helemaal hoe het komt, het ging beter, maar wordt nu weer minder...
misschien een tepelhoedje gebruiken? De eerste weken had ik ook grote wonden en scheuren in mijn tepels ik deed er purelan erop en borstmelk de ene tepel genas redelijk snel maar de andere niet de kraamverzorgster zei probeer eens een tepelhoedje. Dat was voor mij echt een verlichting. Na een week was het genezen en deed het geen pijn meer. Daarna kun je het terug "puur natuur" geven